• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

LS

Panerai
2-Faktor
Inviger Hyde idag :)

4C682456-F20D-425E-AC38-35CC42C06BAB.jpeg
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
Skovård! Loake Kempton från 2013 och 2017 som tvättats och sprejats med färgad sprej. Om någon undrar varför jag har två par av samma modell så är de gamla ett av mina allra första par av kvalitetsskor och jag saknade koll, så de köptes en halv storlek för stora. De nya däremot hittade jag i min storlek på rea för en tusenlapp. Och ja, jag hade bara ett par nya skosnören hemma, så de gamla skorna fick ärva sina yngre syskons snören.
F8C585CD-B845-42C8-AF6C-0009028C1781.jpeg
hur sitter dessa Chukkas? är de sköna as hell? och ska det sitta lite tight eller hellre en halv strlek för stor?
 

Ponlarsson

Panerai
hur sitter dessa Chukkas? är de sköna as hell? och ska det sitta lite tight eller hellre en halv strlek för stor?
Ganska bred läst, så är ju ganska gott om utrymme. De i rätt storlek, alltså de nyare, var lite tajta en dag, sen blev de bra. Eftersom de har snörning kan man ju bestämma själv hur hårt man drar åt dem och därmed justera hur de sitter jämfört med exempelvis ett par Chelsea.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jahapp, hur löser jag det här på bästa sätt?
20181211_140708.jpg
Ta den till en bra skomakare!
Behöver man verkligen åka in till en skomakare för att limma fast det där?
Det går nog alldeles utmärkt att limma fast biten själv. Men vill du ha det snyggt gjort och med rätt lim (läs hållbart) skulle jag iaf ta mig tiden att gå till en skomakare. Kostnaden är som @Lindrian skriver förmodligen försumbar.
 

klak

Omega
Köpte ett par pjuks i tan/ljusbrun. Kom på att jag inte gillar tan/ljusbrun. Har sen dess jobbat in lite lager med saphirs mellanbruna kräm, helt klart en förbättring och en tydligen skillnad. Enda funderingen jag har nu är att de har lagt till sig en relativt röd nyans, kan även bara vara i mitt huvud. Jag tycker inte att den krämen jag har använt ser ut att innehålla särskilt mycket rött pigment så jag misstänker att det är skons läder som drar åt det hållet trots krämen. Skulle det då inte heller hjälpa med ett par lager av Saphirs mörkbruna för att få ut det röda heller?

726BE626-5919-4843-BA48-8266181B7D6E.jpeg


Edit: Det tog bort mycket av det röda med mörkbrun kräm
 
Senast ändrad:

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp