• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

LS

Panerai
2-Faktor
Jag besökte utförsäljningen. Tyckte det var lite kasst djup i några av de bruna chelsea-bootsen, så det blev något helt oväntat: ett par svarta singelmunkar. Är faktiskt väldigt nöjd även om jag haft lite svårt för svarta skor. Men även jag verkar lära mig.

Citerar min sambo för att beskriva auran i garaget/ lokalen: "75 kostymnissar som springer mellan bord och skor, slåss och skohorn och köper med sig minst 10 skoblock var, rena djungeln". Hon var märkbart skärrad av pulsen i lokalen när vi lämnade den...

F.Ö, väldigt besviken på Granqvists lilla avdelning, hade förväntat mig lite mer än det som erbjöds, prismässigt i synnerhet.

OBS, inlägget är inte sponsrat av Loka ;)
51183139_562713760805642_6090651302361038848_n.jpg

En oerhört träffande beskrivning. Tack för kvällens skratt :D

Och grattis till fyndet. Fina :)
 
Jag besökte utförsäljningen. Tyckte det var lite kasst djup i några av de bruna chelsea-bootsen, så det blev något helt oväntat: ett par svarta singelmunkar. Är faktiskt väldigt nöjd även om jag haft lite svårt för svarta skor. Men även jag verkar lära mig.

Citerar min sambo för att beskriva auran i garaget/ lokalen: "75 kostymnissar som springer mellan bord och skor, slåss och skohorn och köper med sig minst 10 skoblock var, rena djungeln". Hon var märkbart skärrad av pulsen i lokalen när vi lämnade den...

F.Ö, väldigt besviken på Granqvists lilla avdelning, hade förväntat mig lite mer än det som erbjöds, prismässigt i synnerhet.

OBS, inlägget är inte sponsrat av Loka ;)
51183139_562713760805642_6090651302361038848_n.jpg
Grattis till skorna.

Det fetstilta är anledningen till att jag inte går i butiker på rea. Köper hellre till fullpris eller hittar det på rea online, än behöva knuffas med massa människor i en trång butik.
 
Senast ändrad:

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Någon som fortfarande väntar på skor från Collier Bristow? Beställde tre par i slutet av oktober och fick första hyfsat snabbt men de andra två väntar jag fortfarande på. Har varit i kontakt med Freddie flertalet gånger utan få någon riktig info.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Någon som fortfarande väntar på skor från Collier Bristow? Beställde tre par i slutet av oktober och fick första hyfsat snabbt men de andra två väntar jag fortfarande på. Har varit i kontakt med Freddie flertalet gånger utan få någon riktig info.
Jag fick tre av fyra beställningar snabbt. Jag väntar dock på ett par till sambon, fick senast ”info” för någon vecka sedan att de får in en leverans under andra veckan i februari. Hoppas att de skorna är med där då, de har även erbjudit en skjorta och badbrallor som kompensation. Får se om det plötsligt löser sig eller om jag får påminna i mitten av februari igen...

Edit: jag har väntat sedan någon gång i november på sambons skor
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Jag fick tre av fyra beställningar snabbt. Jag väntar dock på ett par till sambon, fick senast ”info” för någon vecka sedan att de får in en leverans under andra veckan i februari. Hoppas att de skorna är med där då, de har även erbjudit en skjorta och badbrallor som kompensation. Får se om det plötsligt löser sig eller om jag får påminna i mitten av februari igen...

Edit: jag har väntat sedan någon gång i november på sambons skor

Tack för infon. Någon sådan information har jag inte fått, dock har jag vid tidigare tillfällen fått höra att nya batcher kommit in/kommer in snart och sen ska det kunna skickas ut. Men icke, börjar bli rätt less på det nu. Jag förstår dock att det finns ledtid men säg då ett datum och inte bara att det kommer. Lite konstigt dock med tjejens Adelaides, enligt Freddie skulle dessa finnas inne strax efter nyår och då kunna skickas ut men jag har inte sett eller hört något mer.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Första gången jag får på mig ett par Oxfords i svart skinn som är sköna från start. Mäktigt.

Känns tunnare i godset (heter det så?) än annan budget typ Meermin men de senare tog mig 6 mån att mjuka upp och de här är sköna efter 10 min.

Att det var gratis frakt och en dags leveranstid sänker inte betyget.

Hög poäng till Myrqvist so far.

DBF3E7B8-393B-4DCE-98DD-5419BE24487C.jpeg
 

Erik83

Cartier
Första gången jag får på mig ett par Oxfords i svart skinn som är sköna från start. Mäktigt.

Känns tunnare i godset (heter det så?) än annan budget typ Meermin men de senare tog mig 6 mån att mjuka upp och de här är sköna efter 10 min.

Att det var gratis frakt och en dags leveranstid sänker inte betyget.

Hög poäng till Myrqvist so far.

DBF3E7B8-393B-4DCE-98DD-5419BE24487C.jpeg
Jag har den bruna varianten av dessa och kan inte annat än hålla med.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Insnöad fråga om RM Williams nya Burnished kollektion.

Nån som vet varför Craftsman har mycket ljusare (och enligt mig snyggare) nyans än Stockman bucle boot i Burnished/Mahogny läder?

RMW burnished craftmen.JPG
RMW burnished stockman.JPG
Flyttar över frågan till Skotråden vs Dagens sko
Vart hittar du Craftsmen i Burnished?
Har bara sett Chinchilla modellen (bygger ju på Craftsmen lästen) i Burnished och då är Mahogny lik Stockman modellen.
Den ljusa var snygg men jag fördrar den mörkare:)
B5F2A8D7-1510-4EDB-B241-81078BBD49F6.jpeg
 
  • Like
Reactions: JLC

JLC

Panerai
2-Faktor
Flyttar över frågan till Skotråden vs Dagens sko
Vart hittar du Craftsmen i Burnished?
Har bara sett Chinchilla modellen (bygger ju på Craftsmen lästen) i Burnished och då är Mahogny lik Stockman modellen.
Den ljusa var snygg men jag fördrar den mörkare:)
B5F2A8D7-1510-4EDB-B241-81078BBD49F6.jpeg
På RMW egen sida ser nyansen lika ut men jag har sett båda IRL och det skiljer sig rejält. Stockmna mycket mörkare.
https://intl.rmwilliams.com/men/explore/burnished
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Många cm snö så det var inget dilemma att välja skor. Mina Timberlands håller mina fötter varma och torra för en trettonde vinter:cigar:
424F29CC-98AC-4934-8778-63872AEFA7C3.jpeg
 
Topp