Skjuter sig själv i foten kanske. Eller så hinner de inte med i produktionen.Skumt att EG har tagit det beslutet. Är ju en väldigt populär sko som borde sälja bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skjuter sig själv i foten kanske. Eller så hinner de inte med i produktionen.Skumt att EG har tagit det beslutet. Är ju en väldigt populär sko som borde sälja bra.
Tycker inte de är värda pengarnaNu när vi ändå är inne på sneakers.. har ni någon erfarenhet av Skolyx egna sneaker i mocka? Är lite sugen på att klippa ett par mellanbruna när våren närmar sig.
Nu äger jag inte mockavarianten utan den helvita i skinn, men jag är sådär nöjd med mina skor. Framförallt är det väl kvaliten på lädret där jag tycker det nöttes fort och blev fult i gångvecken. Sen är snörena bland det sämsta jag sett på en sko, riktiga billiga. Det går ju å andra sidan att byta enkelt och billigt. För de pengarna hade jag köpt Superga eller lagt på lite till för ett par Sweyd.
Tycker inte de är värda pengarna
Det var billigt - vad är haken ;-)Klippte dessa oxford från Loake 1880 på Tradera för blygsamma 750 kr. Skorna är helt i nyskick (använda uppskattningsvis 5 ggr). Jag ändå tänkt att köpa dessa till våren så det känns som jag har vunnit på lotto Skorna köptes dessutom via Sellpy så stackaren som har sålt dom har fått 40% av 750 kr
Tycker inte de är värda pengarna
Det är nog en kombination av att jag tycker att de känns billiga och av låg kvalle samt att de kanske inte är perfekta på mina fötter. Ruskigt fula gångveck och sånt bl.aTycker du inte? Jag är riktigt nöjd med mina, bra kvalite sett till vad de kostar.
Tycker också det var underligt men de uppgifterna jag fick.Skumt att EG har tagit det beslutet. Är ju en väldigt populär sko som borde sälja bra.
Too much demand uppfattade jag det som.Skjuter sig själv i foten kanske. Eller så hinner de inte med i produktionen.
dvs framöver kommer EG Dovers att kosta runt 15k, då jag antar att det finns en MTO avgift?Too much demand uppfattade jag det som.
Osäker vad avgiften är men generellt brukar det finnas en avgift, i dagens FX läge så kostar de ju redan 13.8, sjukt!dvs framöver kommer EG Dovers att kosta runt 15k, då jag antar att det finns en MTO avgift?
Sjukt är det. När man kommer upp i dom summorna skulle jag istället överväga SC och deras split toe; https://www.skoaktiebolaget.com/col...roducts/saint-crispins-derby-dark-brown-grainOsäker vad avgiften är men generellt brukar det finnas en avgift, i dagens FX läge så kostar de ju redan 13.8, sjukt!
Det undrar jag också! är det för billigt för att vara sant så är det oftast inte santDet var billigt - vad är haken ;-)
Håller med.Sjukt är det. När man kommer upp i dom summorna skulle jag istället överväga SC och deras split toe; https://www.skoaktiebolaget.com/col...roducts/saint-crispins-derby-dark-brown-grain
Testat vid ett tillfälle, satt nått så otroligt bra på mig, men nästan 15k för ett par skor är svårt att motivera...
Hade aldrig betalat fullpris men på 30 är det mindre orimligt, köpte ju Piccadilly förra året som då landa på precis samma summa. När man en gång tagit klivet är det svårt att gå tillbaka.Sjukt är det. När man kommer upp i dom summorna skulle jag istället överväga SC och deras split toe; https://www.skoaktiebolaget.com/col...roducts/saint-crispins-derby-dark-brown-grain
Testat vid ett tillfälle, satt nått så otroligt bra på mig, men nästan 15k för ett par skor är svårt att motivera...
Too much demand uppfattade jag det som.
dvs framöver kommer EG Dovers att kosta runt 15k, då jag antar att det finns en MTO avgift?
Osäker vad avgiften är men generellt brukar det finnas en avgift, i dagens FX läge så kostar de ju redan 13.8, sjukt!
Senast jag hörde va det bara en(två?) som kunde göra apron vid tillverkningen av ett par Dovers. Säkert därför dom kommer begränsa produktionen, verkar vara lite svårt att hitta/lära upp nya...Låter som EG har ett lyxproblem, och fattade fel beslut. Att begränsa produktionen hade varit klokare. Anställ fler, vad vet jag. Allt som kommer ske nu är att någon annan kommer ta deras plats. De gör fina skor, men de är inte de enda som gör fina skor.
Låter som EG har ett lyxproblem, och fattade fel beslut. Att begränsa produktionen hade varit klokare. Anställ fler, vad vet jag. Allt som kommer ske nu är att någon annan kommer ta deras plats. De gör fina skor, men de är inte de enda som gör fina skor.
Senast jag hörde va det bara en(två?) som kunde göra apron vid tillverkningen av ett par Dovers. Säkert därför dom kommer begränsa produktionen, verkar vara lite svårt att hitta/lära upp nya...
Rent spontant kan man väl tänka sig att de kommer att ha högre marginaler om just Dover är en av deras storsäljare. Det är knappast så att genomsnittskunden som köper ett par Edward Green kommer att rycka på axlarna om de får pröjsa några hundra pund mer, vi pratar ändå om skor för nästan en månadslön för medelsvensson.Om allt nu stämmer (vi vet ju att allt som skriv på nätet är 100% korrekt... så verkar det som EG’s marknadsavdelning har någon tanke bakom detta, då jag knappast tror dem är dumskallar som inte förstår utbud och efterfrågan.
Vi får se vart det landar
Hade varit intressant att se kunddemografin. Priserna har nämligen skjutit i taket de senaste åren. Köpte mina Chelsea oxfords från EG för ett år sen för 8000kr. Nu kostar de 10-11k.Rent spontant kan man väl tänka sig att de kommer att ha högre marginaler om just Dover är en av deras storsäljare. Det är knappast så att genomsnittskunden som köper ett par Edward Green kommer att rycka på axlarna om de får pröjsa några hundra pund mer, vi pratar ändå om skor för nästan en månadslön för medelsvensson.
Det var billigt - vad är haken ;-)
Har köpt en hel del därifrån. Tycker generellt att beskrivningarna är bra.Sellpy? Jag kan väl inte vara den enda som inte vågar lita på dem och deras beskrivningar...
Har köpt en hel del därifrån. Tycker generellt att beskrivningarna är bra.
Då är det tur att man har 14 dagars ångerrätt!Jag har nog hört för många skräckhistorier om när det fallerat.
Jag håller själv på att gå in ett par Berwick och är som du säger väldigt hårda mot mycket annat jag testat. Hur de står sig storleksmässigt mot Loake vågar jag inte uttala mig om.Någon som testat Berwicks skor? Fått hem ett par, lite hårda. Storlek 9. Rädd att de egentligen är för små, att det är därför det känns hårda. Har 9 i Loake, hur står sig Berwick storleksmässigt där?
Har bara ett par kängor som är berwick. Hårda men upplever dem lite mer generösa än loakes capital läst i storleken.Jag håller själv på att gå in ett par Berwick och är som du säger väldigt hårda mot mycket annat jag testat. Hur de står sig storleksmässigt mot Loake vågar jag inte uttala mig om.