Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Skor

Diskussion i 'Lifestyle' startad av ZQT, 12 september 2012.

1. Lindrian

Lindrian Titan

Skjuter sig själv i foten kanske. Eller så hinner de inte med i produktionen.

2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Tycker inte de är värda pengarna

wahlgren11 gillar detta.
  3. wahlgren11

wahlgren11 Titan

Tack för svar. Det är ungefär den uppfattningen jag har fått också. Som alltid så finns det någon hake när det är billigt;)

Frele gillar detta.
  4. wahlgren11

wahlgren11 Titan

Klippte dessa oxford från Loake 1880 på Tradera för blygsamma 750 kr. Skorna är helt i nyskick (använda uppskattningsvis 5 ggr). Jag ändå tänkt att köpa dessa till våren så det känns som jag har vunnit på lotto:D Skorna köptes dessutom via Sellpy så stackaren som har sålt dom har fått 40% av 750 kr:eek:
    DC60DDA2-4449-409D-A473-5A61F41D1BDB.

Senast ändrad: 6 februari 2019
    PIC, aleks, Exekys och 2 andra gillar detta.
  5. Exekys

Exekys Titan

Från:
    Uppsalatrakten
    Det var billigt - vad är haken ;-)

6. Floffen

Floffen Tantal

Från:
    Stockholm
    Tycker du inte? Jag är riktigt nöjd med mina, bra kvalite sett till vad de kostar.

7. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Det är nog en kombination av att jag tycker att de känns billiga och av låg kvalle samt att de kanske inte är perfekta på mina fötter. Ruskigt fula gångveck och sånt bl.a

8. kalufsen

kalufsen Brons

Tycker också det var underligt men de uppgifterna jag fick.

9. kalufsen

kalufsen Brons

Too much demand uppfattade jag det som.

10. dauit

dauit Brons Premium

Från:
    Stockholm
    dvs framöver kommer EG Dovers att kosta runt 15k, då jag antar att det finns en MTO avgift?

11. kalufsen

kalufsen Brons

Osäker vad avgiften är men generellt brukar det finnas en avgift, i dagens FX läge så kostar de ju redan 13.8, sjukt!

12. dauit

dauit Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Sjukt är det. När man kommer upp i dom summorna skulle jag istället överväga SC och deras split toe; https://www.skoaktiebolaget.com/col...roducts/saint-crispins-derby-dark-brown-grain

Testat vid ett tillfälle, satt nått så otroligt bra på mig, men nästan 15k för ett par skor är svårt att motivera...

kalufsen gillar detta.
  13. wahlgren11

wahlgren11 Titan

Det undrar jag också! är det för billigt för att vara sant så är det oftast inte sant:angel:

14. Lindrian

Lindrian Titan

15. kalufsen

kalufsen Brons

Hade aldrig betalat fullpris men på 30 är det mindre orimligt, köpte ju Piccadilly förra året som då landa på precis samma summa. När man en gång tagit klivet är det svårt att gå tillbaka.

16. stigge

stigge Titan

Blir perfekt, då kan man sälja sina begagnade Dover till ockerpriser framöver när efterfrågan är hög.....:D

17. Notorious Niklas

Notorious Niklas Tantal

Hur lång är kötiden på ett par Dover? :angel:

18. Lindrian

Lindrian Titan

Låter som EG har ett lyxproblem, och fattade fel beslut. Att begränsa produktionen hade varit klokare. Anställ fler, vad vet jag. Allt som kommer ske nu är att någon annan kommer ta deras plats. De gör fina skor, men de är inte de enda som gör fina skor.

19. dauit

dauit Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Senast jag hörde va det bara en(två?) som kunde göra apron vid tillverkningen av ett par Dovers. Säkert därför dom kommer begränsa produktionen, verkar vara lite svårt att hitta/lära upp nya...

20. stigge

stigge Titan

Om allt nu stämmer (vi vet ju att allt som skriv på nätet är 100% korrekt...;) så verkar det som EG’s marknadsavdelning har någon tanke bakom detta, då jag knappast tror dem är dumskallar som inte förstår utbud och efterfrågan.
    Vi får se vart det landar :)

21. aximand

aximand Brons

Rent spontant kan man väl tänka sig att de kommer att ha högre marginaler om just Dover är en av deras storsäljare. Det är knappast så att genomsnittskunden som köper ett par Edward Green kommer att rycka på axlarna om de får pröjsa några hundra pund mer, vi pratar ändå om skor för nästan en månadslön för medelsvensson.

22. Lindrian

Lindrian Titan

Hade varit intressant att se kunddemografin. Priserna har nämligen skjutit i taket de senaste åren. Köpte mina Chelsea oxfords från EG för ett år sen för 8000kr. Nu kostar de 10-11k.

De måste onekligen ha många kunder som är villiga att betala de summorna, om det som sagt här stämmer. Å andra sidan så har vi SC, JL, osv som gör sett minst lika bra MTO-jobb (bättre?), som de konkurrerar hårdare med.

23. blackcoffee

blackcoffee Tantal

Sellpy? Jag kan väl inte vara den enda som inte vågar lita på dem och deras beskrivningar... ;)

24. aximand

aximand Brons

Har köpt en hel del därifrån. Tycker generellt att beskrivningarna är bra.

25. blackcoffee

blackcoffee Tantal

Jag har nog hört för många skräckhistorier om när det fallerat. :)

26. aximand

aximand Brons

Då är det tur att man har 14 dagars ångerrätt! :)

27. Harman Kardon

Harman Kardon Tantal

Någon som testat Berwicks skor? Fått hem ett par, lite hårda. Storlek 9. Rädd att de egentligen är för små, att det är därför det känns hårda. Har 9 i Loake, hur står sig Berwick storleksmässigt där?

28. RonJeremy

RonJeremy Tantal

Jag håller själv på att gå in ett par Berwick och är som du säger väldigt hårda mot mycket annat jag testat. Hur de står sig storleksmässigt mot Loake vågar jag inte uttala mig om.

29. Villewonka

Villewonka Titan

Har bara ett par kängor som är berwick. Hårda men upplever dem lite mer generösa än loakes capital läst i storleken.

30. Villewonka

Villewonka Titan