• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Dagens. Allen Edmonds "Gridiron" i fotbollspräglat läder från Horween.
20190211_114943.jpg

Återkom gärna med resultat så jag vet om mina kängor kan räddas på samma sätt!!:)
Jo då. Provade först att gnugga med galltvål och en tvättsvamp (fina sidan), hände inte ett piss. Tröttnade och vände på svampen och gick loss rejält. En chansning kanske men ojämnheterna försvann iaf.
0B6B3592-B285-46A9-90E8-1FFF7F83F336.jpeg

Lät stå över natten och la på ett lager skokräm för en stund sen.
4E1077E5-F875-4710-A3CB-2FACDE14C9F1.jpeg

:)
De märken som syns är från dörrar och annat och sen innan.
Tack alla som gav mig tips och uppmuntran!
Ha det gott!

Jo då. Provade först att gnugga med galltvål och en tvättsvamp (fina sidan), hände inte ett piss. Tröttnade och vände på svampen och gick loss rejält. En chansning kanske men ojämnheterna försvann iaf.
0B6B3592-B285-46A9-90E8-1FFF7F83F336.jpeg

Lät stå över natten och la på ett lager skokräm för en stund sen.
4E1077E5-F875-4710-A3CB-2FACDE14C9F1.jpeg

:)
De märken som syns är från dörrar och annat och sen innan.
Tack alla som gav mig tips och uppmuntran!
Ha det gott!
Snyggt!! Bra jobbat!

Har ett par RM Williams Comfort Turnout, och ett par frågor.
  1. Det är ju gummisula och inte läder, ska man ändå lägga på en gummisula? Se bild.
  2. Vilken Saphir skokräm matchar Chestnut i färgen? Dark brown?

Bilagor

• 20190214_142901.jpg
    20190214_142901.jpg
    219.1 KB · Visningar: 3
Aah, Havana låter bra. Tack!

Tänkte mer om man borde lägga på en tunn slitsula ändå, för att spara på vanliga gummisulan.
Det finns ingen vits alls att lägga på det. Den sulan håller länge innan den måste bytas.
Använd skoblock och låt skorna vila ett dygn innan användning och lite skorvård ngn gång i månaden så kommer skorna hålla länge.
Hade det vart lädesula så funkar det utmärkt utan slitsula oxå. Gäller mer att använda rätt sko/sula till vädret.

Vad tycker panelen om RM Williams i nutmeg? Någon som har erfarenhet av nutmeg-färgen? Den kändes lite vårlik, så jag blev lite sugen. Den ser dock lite väl ljus ut på RM:s hemsida i jämförelse med andra sajter.

Nytt på ingång, Edward Green Galway i lästen 202. Jag har aldrig provat Edward Green, så det ska bli riktigt kul. Det innebär även att mina Crockett & Jones Coniston i tan kommer att få lämna om intresse finns (UK 8,5/42,5). Och ja, det här är delvis en blänkare.
superdenimedwardgreen0048161129.jpg
Galway i deras Utah-skinn är kanske den bästa boots:en, någonsin.
Bra köp!

En dag, en dag ska jag köpa ett par också.

Jag fick precis leverans av ett par Edward Green Galway i lästen 202, storlek 8,5 (42,5). Tyvärr fungerar inte passformen och jag kommer att returnera om inte någon här är intresserad. Jag betalade 5200: - och skorna kan knappt vara använda. Kommer med dust bags och kartong, till en tredjedel av nypriset 14 000: - ish. 5000: - och jag står för frakten (passar det inte är det bara att returnera till affären jag beställde ifrån, 14 dagar från i dag).

Detta är inte på något sätt en säljannons, utan jag ser hellre att någon här tar möjligheten för vad som är ett otroligt bra köp - i stället för retur.

superdenimedwardgreen0051161129.jpg
superdenimedwardgreen0045161129.jpg

Jag fick precis leverans av ett par Edward Green Galway i lästen 202, storlek 8,5 (42,5). Tyvärr fungerar inte passformen och jag kommer att returnera om inte någon här är intresserad. Jag betalade 5200: - och skorna kan knappt vara använda. Kommer med dust bags och kartong, till en tredjedel av nypriset 14 000: - ish. 5000: - och jag står för frakten (passar det inte är det bara att returnera till affären jag beställde ifrån, 14 dagar från i dag).

Detta är inte på något sätt en säljannons, utan jag ser hellre att någon här tar möjligheten för vad som är ett otroligt bra köp - i stället för retur.

Vad var problemet/skillnaden jämfört med Coniston?

Vad var problemet/skillnaden jämfört med Coniston?
Det är ett ganska unikt problem för min del. Jag har någonting som heter Haglunds häl. Kortfattat är det en utväxt på hälen och i mitt fall har det uppståt på grund av jag har spelat ishockey (skridskons passform drar ur brosk ur hälarna och skapar en knöl). Hälkappan är lägre på Edward Green och det lirade inte alls med mitt problem, tyvärr. Vad jag däremot kan säga är att om du är 8,5 i Crockett & Jones 325, så kommer dessa skor passa bra och du kommer att ha lite mer utrymme i tåboxen.

Tråkigt :(
Får man fråga vart du beställde dessa ifrån?
(hade det vart min size så hade dina vart intressanta)
Ett par knappt använda EG Galway för det priset är ju bra. Får passa på och pusha lite för mina NWT EG för ungefär samma peng:rolleyes:

Det är ett ganska unikt problem för min del. Jag har någonting som heter Haglunds häl. Kortfattat är det en utväxt på hälen och i mitt fall har det uppståt på grund av jag har spelat ishockey (skridskons passform drar ur brosk ur hälarna och skapar en knöl). Hälkappan är lägre på Edward Green och det lirade inte alls med mitt problem, tyvärr. Vad jag däremot kan säga är att om du är 8,5 i Crockett & Jones 325, så kommer dessa skor passa bra och du kommer att ha lite mer utrymme i tåboxen.
Det där känns bekant :(
Ser det ut något i stil med detta?
Ngt fel är det på oss som jämför hälar....;)

Borde nog ägna mig åt lite fotvård ser jag nu...:D

AD62150A-836D-471E-98B6-F73DFECC2692.jpeg

Storhandlade på Skolyx, och nu är trotjänaren till skovårdslåda överfull. Något tips på en bra lite större trälåda att köpa? Helst vill jag ju ha något vintage, men annars något i lite murrigt trä. Insidan är skitsamma, där blir det kaos hur som helst :banghead:

Tillbaka
Topp