Behandla dem först med medaille d'Or creme, sen några lager putsad vax så tror jag att de kommer bli riktigt finaSant! Ser lite tråkigt ut men kanske inte så många som tänker på det mer än jag..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Behandla dem först med medaille d'Or creme, sen några lager putsad vax så tror jag att de kommer bli riktigt finaSant! Ser lite tråkigt ut men kanske inte så många som tänker på det mer än jag..
Sant! Ser lite tråkigt ut men kanske inte så många som tänker på det mer än jag..
+1 på vad Tomas säger, och prova om det hjälper att borsta i en specifik riktning, ibland har det stor betydelse om man borstar med- eller mot-”hårs”.Behandla dem först med medaille d'Or creme, sen några lager putsad vax så tror jag att de kommer bli riktigt fina
Behandla dem först med medaille d'Or creme, sen några lager putsad vax så tror jag att de kommer bli riktigt fina
Tack för tipsen! Ska prova detta!+1 på vad Tomas säger, och prova om det hjälper att borsta i en specifik riktning, ibland har det stor betydelse om man borstar med- eller mot-”hårs”.
Återkom gärna med resultat så jag vet om mina kängor kan räddas på samma sätt!!Tack för tipsen! Ska prova detta!
Jo då. Provade först att gnugga med galltvål och en tvättsvamp (fina sidan), hände inte ett piss. Tröttnade och vände på svampen och gick loss rejält. En chansning kanske men ojämnheterna försvann iaf.Återkom gärna med resultat så jag vet om mina kängor kan räddas på samma sätt!!
Snyggt!! Bra jobbat!Jo då. Provade först att gnugga med galltvål och en tvättsvamp (fina sidan), hände inte ett piss. Tröttnade och vände på svampen och gick loss rejält. En chansning kanske men ojämnheterna försvann iaf.
Lät stå över natten och la på ett lager skokräm för en stund sen.
De märken som syns är från dörrar och annat och sen innan.
Tack alla som gav mig tips och uppmuntran!
Ha det gott!
1:Nej, skorna har ju redan en gummisula.Har ett par RM Williams Comfort Turnout, och ett par frågor.
- Det är ju gummisula och inte läder, ska man ändå lägga på en gummisula? Se bild.
- Vilken Saphir skokräm matchar Chestnut i färgen? Dark brown?
Aah, Havana låter bra. Tack!1:Nej, skorna har ju redan en gummisula.
2: Havanna är en bra färg till chesnut
Det finns ingen vits alls att lägga på det. Den sulan håller länge innan den måste bytas.Aah, Havana låter bra. Tack!
Tänkte mer om man borde lägga på en tunn slitsula ändå, för att spara på vanliga gummisulan.
Har haft mina i 12 år... börjar bli dags att klacka om, sulan håller måttet 2-3 säsonger till. Dessa skor har dessutom använts rejält!Aah, Havana låter bra. Tack!
Tänkte mer om man borde lägga på en tunn slitsula ändå, för att spara på vanliga gummisulan.
Skitsnygga. Lär åldras bra tänker jag.Vad tycker panelen om RM Williams i nutmeg? Någon som har erfarenhet av nutmeg-färgen? Den kändes lite vårlik, så jag blev lite sugen. Den ser dock lite väl ljus ut på RM:s hemsida i jämförelse med andra sajter.
Nutmeg är riktigt sjysst på våren, casual till ljusare jeans. Annars tycker jag chestnut är sjysst, funkar till det mesta.Skitsnygga. Lär åldras bra tänker jag.
Vafaen, haru fått tåhätteherpes!!Njae, det är mer som ojämnheter. Har provat att gnugga med trasa. Bättre bilder här.
Galway i deras Utah-skinn är kanske den bästa boots:en, någonsin.Nytt på ingång, Edward Green Galway i lästen 202. Jag har aldrig provat Edward Green, så det ska bli riktigt kul. Det innebär även att mina Crockett & Jones Coniston i tan kommer att få lämna om intresse finns (UK 8,5/42,5). Och ja, det här är delvis en blänkare.
Vad var problemet/skillnaden jämfört med Coniston?Jag fick precis leverans av ett par Edward Green Galway i lästen 202, storlek 8,5 (42,5). Tyvärr fungerar inte passformen och jag kommer att returnera om inte någon här är intresserad. Jag betalade 5200: - och skorna kan knappt vara använda. Kommer med dust bags och kartong, till en tredjedel av nypriset 14 000: - ish. 5000: - och jag står för frakten (passar det inte är det bara att returnera till affären jag beställde ifrån, 14 dagar från i dag).
Detta är inte på något sätt en säljannons, utan jag ser hellre att någon här tar möjligheten för vad som är ett otroligt bra köp - i stället för retur.
Det är ett ganska unikt problem för min del. Jag har någonting som heter Haglunds häl. Kortfattat är det en utväxt på hälen och i mitt fall har det uppståt på grund av jag har spelat ishockey (skridskons passform drar ur brosk ur hälarna och skapar en knöl). Hälkappan är lägre på Edward Green och det lirade inte alls med mitt problem, tyvärr. Vad jag däremot kan säga är att om du är 8,5 i Crockett & Jones 325, så kommer dessa skor passa bra och du kommer att ha lite mer utrymme i tåboxen.Vad var problemet/skillnaden jämfört med Coniston?
TråkigtJag fick precis leverans av ett par Edward Green Galway i lästen 202, storlek 8,5 (42,5). Tyvärr fungerar inte passformen och jag kommer att returnera om inte någon här är intresserad. Jag betalade 5200: - och skorna kan knappt vara använda. Kommer med dust bags och kartong, till en tredjedel av nypriset 14 000: - ish. 5000: - och jag står för frakten (passar det inte är det bara att returnera till affären jag beställde ifrån, 14 dagar från i dag).
Detta är inte på något sätt en säljannons, utan jag ser hellre att någon här tar möjligheten för vad som är ett otroligt bra köp - i stället för retur.
Det där känns bekantDet är ett ganska unikt problem för min del. Jag har någonting som heter Haglunds häl. Kortfattat är det en utväxt på hälen och i mitt fall har det uppståt på grund av jag har spelat ishockey (skridskons passform drar ur brosk ur hälarna och skapar en knöl). Hälkappan är lägre på Edward Green och det lirade inte alls med mitt problem, tyvärr. Vad jag däremot kan säga är att om du är 8,5 i Crockett & Jones 325, så kommer dessa skor passa bra och du kommer att ha lite mer utrymme i tåboxen.