Visste faktiskt inte att det kallades för Haglunds hälWtf händer @stigge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Visste faktiskt inte att det kallades för Haglunds hälWtf händer @stigge?
Jag fick precis leverans av ett par Edward Green Galway i lästen 202, storlek 8,5 (42,5). Tyvärr fungerar inte passformen och jag kommer att returnera om inte någon här är intresserad. Jag betalade 5200: - och skorna kan knappt vara använda. Kommer med dust bags och kartong, till en tredjedel av nypriset 14 000: - ish. 5000: - och jag står för frakten (passar det inte är det bara att returnera till affären jag beställde ifrån, 14 dagar från i dag).
Detta är inte på något sätt en säljannons, utan jag ser hellre att någon här tar möjligheten för vad som är ett otroligt bra köp - i stället för retur.
Om du har pengarna och den står framme som prydnad så kör på. Jag kör med två plastlådor från Hammarplast och lägger pengarna på skorna iställetStorhandlade på Skolyx, och nu är trotjänaren till skovårdslåda överfull. Något tips på en bra lite större trälåda att köpa? Helst vill jag ju ha något vintage, men annars något i lite murrigt trä. Insidan är skitsamma, där blir det kaos hur som helst
Du har en poäng. Ser framför mig en cederlåda, en wirrepinne och massa tid. Men oftast blir det ju att rafsa på lite Saphir i hallen på morgonenOm du har pengarna och den står framme som prydnad så kör på. Jag kör med två plastlådor från Hammarplast och lägger pengarna på skorna istället
Du har en poäng. Ser framför mig en cederlåda, en wirrepinne och massa tid. Men oftast blir det ju att rafsa på lite Saphir i hallen på morgonen
Verkligen! Gällande steget från Crockett & Jones upp till Edward Green så säger jag nej. För min del är det inte värt steget. Just dessa Galway i jämförelse med Coniston är lite av två olika skolor. Edward Green känns mer åt det krispigt delikata hållet, om nu någon förstår vad jag menar. Mer hantverk, tunnare läder och en väldigt fin läderkvalité.Tråkigt att dom inte funkade (och tråkigt för mig att du har så stora fötter) - sjukt grymma är dom iaf! Riktigt bra!
Vad ör bedömningen av EG då? Värt steget upp från Crockett?
Verkligen! Gällande steget från Crockett & Jones upp till Edward Green så säger jag nej. För min del är det inte värt steget. Just dessa Galway i jämförelse med Coniston är lite av två olika skolor. Edward Green känns mer åt det krispigt delikata hållet, om nu någon förstår vad jag menar. Mer hantverk, tunnare läder och en väldigt fin läderkvalité.
I det här fallet var det lästen som tilltalade mig och ett förmånligt pris i kombination med att få prova just Edward Green. Hade jag betalad 14 000 kakor? Aldrig. Då väljer jag hellre Alden eller Crockett & Jones.
Vilken butik var det?Verkligen! Gällande steget från Crockett & Jones upp till Edward Green så säger jag nej. För min del är det inte värt steget. Just dessa Galway i jämförelse med Coniston är lite av två olika skolor. Edward Green känns mer åt det krispigt delikata hållet, om nu någon förstår vad jag menar. Mer hantverk, tunnare läder och en väldigt fin läderkvalité.
I det här fallet var det lästen som tilltalade mig och ett förmånligt pris i kombination med att få prova just Edward Green. Hade jag betalad 14 000 kakor? Aldrig. Då väljer jag hellre Alden eller Crockett & Jones.
Bär dem korta stunder hemma. Repetera.Krigar med att gå in ett par stenhårda våfflor från Myrqvist. Högerdojjan är lugn men vänstern åkte dessvärre på skoskav ganska omgående. Vad är panelens bästa tips utöver skoskavsplåster?
Snyggt! Efter en lite ommöblering finns utrymmet för ett inköp och det kommer helt klart att sluta med Alden och cordovan. Efter att jag har börjat är det svårt att titta åt ett annat håll... Vilka använder du mest av 990 och 975?Putsat min Alden-kvartett
Med tanke på vecken på skorna ser det ut som du satsat endast på Cordovan?Putsat min Alden-kvartett
Alden-sjukan. Även jag är på väg dit (med några få undantag).Med tanke på vecken på skorna ser det ut som du satsat endast på Cordovan?
De har onekligen en hel del trevliga modeller i Cordovan!Alden-sjukan. Även jag är på väg dit (med några få undantag).
Verkligen och i just cordovan är det mer prisvärt än motsvarande skor i cordovan från andra tillverkare, sen the real deal på flera plan. I och med att garveriet Horween som förser Alden med cordovan ligger i Chicago och Alden är amerikanskt är det rimligt (Crockett & Jones tar 10 000: - plus för deras modeller).De har onekligen en hel del trevliga modeller i Cordovan!
Tack! 975 använder jag mer än 990. Dom är väldigt olika då dom är på olika läst, 975 är bredare. Båda är givetvis underbara vardagsskor.Snyggt! Efter en lite ommöblering finns utrymmet för ett inköp och det kommer helt klart att sluta med Alden och cordovan. Efter att jag har börjat är det svårt att titta åt ett annat håll... Vilka använder du mest av 990 och 975?
Ja, endast cordovan från Alden.Med tanke på vecken på skorna ser det ut som du satsat endast på Cordovan?
Är det just på grund av lästen 975 får mer användning? Jag har Barrie sedan tidigare, vilket jag antar att 975 är i och den är otroligt bekväm. Oavsett vad jag köper blir det Barrie i C/E.Tack! 975 använder jag mer än 990. Dom är väldigt olika då dom är på olika läst, 975 är bredare. Båda är givetvis underbara vardagsskor.
Ja, endast cordovan från Alden.
Nu när jag tittade efter så ser det ut som att båda är på en Barrie, så det bör inte vara på grund av lästen. Men 975 har en bredare känsla och sen så gillar jag brogues starkt. Eventuellt så köpte jag 975 i större bredd men kommer inte ihåg helt. Ska se när jag är hemma.Är det just på grund av lästen 975 får mer användning? Jag har Barrie sedan tidigare, vilket jag antar att 975 är i och den är otroligt bekväm. Oavsett vad jag köper blir det Barrie i C/E.
Är jättenöjd med mina Loake Lincoln, bär dem extremt mycket.Om man ska köpa en instegsloafer inför vår och sommar. Vad ska man kika på?
Skogarderoben innehåller just nu skor från Loake, Skolyx, Shoepassion och RM.
Bra pris, Loaken har suttit bäst ur låda på lig också. Känns som att ditt färgval är ganska mångsidigt också.Är jättenöjd med mina Loake Lincoln, bär dem extremt mycket.
Såg att dessa kostar 2k på Bäckmans, jävligt mkt bang for the buck!Är jättenöjd med mina Loake Lincoln, bär dem extremt mycket.
Hur är de storleksmässigt? Lite sugen att beställa ett par.Är jättenöjd med mina Loake Lincoln, bär dem extremt mycket.
Första vettiga loafern jag köpt, men jag gick ner från 9/9,5 i snörskor till 8,5 i dessa. Tajta så in i bomben till en början, men töjer sig och rullar nu typ 3 ggr i veckan oavsett väder hos mig, skitbekväma.Hur är de storleksmässigt? Lite sugen att beställa ett par.
Såg att dessa kostar 2k på Bäckmans, jävligt mkt bang for the buck!
Hur är de storleksmässigt? Lite sugen att beställa ett par.
Första vettiga loafern jag köpt, men jag gick ner från 9/9,5 i snörskor till 8,5 i dessa. Tajta så in i bomben till en början, men töjer sig och rullar nu typ 3 ggr i veckan oavsett väder hos mig, skitbekväma.