Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Skor

Diskussion i 'Lifestyle' startad av ZQT, 12 september 2012.

1. MrIzoard

MrIzoard Tantal

Jag tänkte köpa ett skovårdskit som insteg i denna värld.
    Har några skor i 42 respektive 43, om jag bara köper ett par skoblock, vilken storlek bättre jag välja?

2. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    42

MrIzoard gillar detta.
  3. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Du vill hålla skorna sträckta när du inte använder dem, så du inte plockar ett par veckade bananer ur skostället ;). Är blocken för stora är det risk att du töjer dem. Optimalt givetvis rätt storlek till rätt sko, men som mellanting funkar en storlek mindre.

MrIzoard och B Wooster gillar detta.
  4. MrIzoard

MrIzoard Tantal

Tack för info, beställning lagd.

BarbaBaba gillar detta.
  5. mrt4

mrt4 Tantal

Kom precis på det här med skokräm....

Har en burk saphir medium Brown, är det vettigt?
    Färgen på skorna är ”Brown calf”.

Mvh Robin

6. Lindrian

Lindrian Titan

Kör hårt

mrt4 gillar detta.
  7. Träff

Träff Brons Friends Of KS

Från:
    Gryt
    Inhandla mina första lite finare skor i helgen och är mycket nöjd!!
    Ett par Loake 1880
    Snabb fråga borde jag smörja in dem eller något innan de används :)
    IMG_20190304_064038.

Psykel gillar detta.
  8. Lindrian

Lindrian Titan

Kör på lite renovateur och creme 1925. Upprepa sedan med jämna intervall, finns bra guider online!

Villewonka och Träff gillar detta.
  9. Jackee

Jackee Titan

Från:
    Stockholm
    Ursäkt det långsamma svaret!

Så länge man är rätt varsam när man tvättar skorna så borde inte färgen försvinna. Se till att inte använda starka grejer. Det kan nästan räcka med att köra renovateur som rengöring. Eller bara borsta/lätt fuktig trasa. Annars finns det Renomat som är starkare. Då kan man få räkna med att behöva köra färgad skokräm.

Vill man få skorna få en naturliga patina. Så skulle jag rekommendera att köra neutral polish och neutral skokräm.

B Wooster och christian-h gillar detta.
  10. Jackee

Jackee Titan

Från:
    Stockholm
    De här skorna gjorde jag redo i helgen efter vintervilan. Eftersom lädret har så många olika färgskiftningar blir det svårt att köra kräm med färgpigment.
    Jag använde mig av:
    • renovateur
    • neutral skokräm
    • neutral skopolish

Screen Shot 2019-03-05 at 14.10.08.

Pergite68, Psykel, RonJeremy och 11 andra gillar detta.
  11. lekingofkings

lekingofkings Titan

Från:
    Guds stad
    Har du hört nåt? Det har varit helt tyst sedan 23 januari för min del. Tydligen har de dock tid att uppdatera insta etc.

agarde gillar detta.
  12. agarde

agarde Titan

Har inte hört något heller sedan 23 februari (mailade och fick då att de skulle se till att kolla status över helgen) och helt tyst. Via instagram fick jag svar senast 4 februari av Freddie där jag fick info att en av skorna skulle komma in i stock andra veckan i februari sen helt tyst. Har skickat några meddelande till men ingen respons...

Man bör kanske börja ett reklamationsärende med paypal / kreditkortsföretaget för det verkar ju inte som det händer så mycket.

lekingofkings gillar detta.
  13. lekingofkings

lekingofkings Titan

Från:
    Guds stad
    Jag skrev lite skarpare under kvällen igår (men ändå jäkligt vänligt) och fick faktiskt omgående ett kort svar att de skulle kolla status på morgonen idag. Får jag inget mer besked under veckan så får det bli att dra in paypal dock som du skriver.

agarde gillar detta.
  14. agarde

agarde Titan

Jag gjorde faktiskt samma sak och fick ett kort svar med.

"Hi X,
    Thanks for your email.
    Will get this followed up for you and place the refund.
    Have a great evening."

Så får se vad som händer

15. aximand

aximand Brons

Har äntligen gått in dem ordentligt, nu sitter de som en smäck! 20190306_095624.
    RM Craftsman i choklad

16. B Wooster

B Wooster Tantal

17. christian-h

christian-h Guld

B Wooster gillar detta.
  18. Lolle

Lolle Tantal Premium

Från:
    Jämtland
    Klockrent att få denna bild som bekräftelse att skorna är klara och väntar på mig när jag är på semester. Känns lite roligare när resan är slut och vi ska hemåt.

TLB handmålade av Magic Mike.
    C78C0FE7-D3A4-4DF0-BC0E-CFC6E0B15D0E.

19. lekingofkings

lekingofkings Titan

Från:
    Guds stad
    Behöver lite guidning från panelen. Plockade hem dessa som samples från AFPOS. Alfred Sargent Pimlico. På grund av mitt låga insteg så blir jag osäker på utseendet. Jag har dubbelknutat för att snörena blir alldeles för långa annars. Är det åt helvete att dubbelknuta på lågskor? Borde väl gå att hitta kortare snören i och för sig. Är osäker på om plöskudde funkar på derbys?

Vad anses om formalitetsgraden? Jag har liksom inget behov av fler än ett par svarta lågskor...

2C59B59F-5B5F-4ADA-A0F4-3EE9F3B2E483.

A7422014-4F1F-406D-BA03-528249B7A6ED.

20. aximand

aximand Brons

Nu kommer konservativ-kalle fram men jag skulle alla dagar hellre ha ett par svarta captoe-oxfords än ett par wholecut-derbies om det gällde bara ett par skor. Dubbelknuten funkar men jag skulle säga att ditt insteg är lite för lågt för skon du har på dig på bilden.

21. lekingofkings

lekingofkings Titan

Från:
    Guds stad
    Hehe, jo det var helt rätt med konservativ-kalle, precis sån input jag ville ha. Och jag håller helt med om insteget, bra att få en second opinion om det bara. :)

22. POO

POO Brons

Om skorna passar kan bara du avgöra. Skosnörenas längd kan knappast ses som en vettig indikator på skor med två hålpar. Inte andra heller förmodligen. Skosnörena hade förmodligen varit väldigt långa oavsett.

23. lekingofkings

lekingofkings Titan

Från:
    Guds stad
    Såklart. Nej jag menade inte riktigt att den långa längden på snörena var tänkt som mått på om insteget funkar. Inser att mitt inlägg tydde på det. Däremot har jag inte provat så mkt derbys, så är lite osäker på hur mitt låga insteg ter sig för andra rent estetiskt i en derby. För oxfords är det ju vid snörningen det blir mest uppenbart visuellt på en statisk bild hur insteget passar (och för oxfords har jag bättre koll på om/hur jag kan justera insteget något).

24. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Jag tycker nog plöskuddar funkar både på oxfords och derbys. Däremot kan det ju vara lite annorlunda när snörningen är som på dessa eller ett par chukkas, man knyter ju i princip mot ankeln. Men visst är formalitetsgraden helt ok tycker jag, snygg läst :)

25. lekingofkings

lekingofkings Titan

Från:
    Guds stad
    Jag kommer med en till bildfråga på mina svarta Loke Buckingham. Jag hade inte noterat det tidigare, men ena pluggen på ena klacken är helt off, den är längst ut i kanten och syns som ni ser på kanten av klacken även från sidan när man vet var man ska titta. Något som kan komma att ha (funktionell) betydelse?

FA54D2E4-FFD7-4A81-BF7F-D90F8C3896B9.

C0591BF8-7AE1-4799-990D-AC7BF9DD5C9C.

26. Notorious Niklas

Notorious Niklas Tantal

Haha, aldrig sett förut. Måste vara någon miss.

27. christian-h

christian-h Guld

Cool! Om något händer är lär det bara vara att panga i en nubb.

28. herr_raev

herr_raev Titan

Från:
    Göteborg
    Ölstänk på skor från helgens konsert, något att tänka på vid nästa puts? Antagligen täcker ju krämen det rakt av..

29. Lindrian

Lindrian Titan

Tvätta av skiten för helvete asap

M.L. och herr_raev gillar detta.
  30. herr_raev

herr_raev Titan

Från:
    Göteborg
    Upptäckte det först på kontoret nu så inget stort. Men det krävs inget spec för att få bort skiten med?