Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har några par Yanko, varav tre par loafers. Överlag bra pang för pengen. Loafers kände jag var stora i storlekarna, så jag gick ner en halvstorlek!Hur är Yanko? Någon som testat deras loafers?
Okej, verkar stämma bra med den bild jag fått av märketHar några par Yanko, varav tre par loafers. Överlag bra pang för pengen. Loafers kände jag var stora i storlekarna, så jag gick ner en halvstorlek!
Håller på med liknande, dock får jag inte bort saltet och missfärgningarna riktigt. Något tips?Mina första "finskor" som jag köpte för en massa år sedan. De var grovt missfärgade, saltskadade, skadade o slitna. Efter att ha tvättat lädret helt rent med galltvål så har jag lyckats få lite nytt liv i de gamla trötjänarna. Tyvärr ingen före-bild med de var redo att kasseras
Jag gnuggade som en dåra med galltvål o varmt vatten med aningen grövre dusch-svamp. Det har fungerat som "återställare" tidigare. Jag fick inte heller bort allt, men en stor majoritet iafHåller på med liknande, dock får jag inte bort saltet och missfärgningarna riktigt. Något tips?
Tack så mycket -och grymt bra jobbat!Jag gnuggade som en dåra med galltvål o varmt vatten med aningen grövre dusch-svamp. Det har fungerat som "återställare" tidigare. Jag fick inte heller bort allt, men en stor majoritet iaf
Vet ej om Meermin blivit bättre, men mina (visserligen annan modell) är som att bära ett par skridskor. Dvs, inte särskilt sköna.Jag har ett par Loake Strand i lästen F, jag tänkte köpa ett par Meermin i deras läst "E" och undrar helt enkelt om någon har erfarenhet i skillnader mellan dessa lästar rent storleksmässigt. Jag kör på UK 11 med Loake och tänker om man egentligen kan köra på 11 på Meermin skorna rakt av?
Verkar vara en rätt allmän slutsats att Meermin tar rätt lång tid att gå in. Tror man får bättre valuta för pengarna hos Myrqvist.Vet ej om Meermin blivit bättre, men mina (visserligen annan modell) är som att bära ett par skridskor. Dvs, inte särskilt sköna.
Rätt i pris:Mörkbruna cap toe oxfords. Vad säger panelen? Tänker mig runt 3.5k max 4k. Carmina kanske?
Tack för förslaget, faktiskt kikat mycket på l&f. Skulle vara roligt att testa deras egna linje!Rätt i pris:
https://www.skoaktiebolaget.com/collections/oxfords/products/lof-tung-gilbert-in-espresso-calf
Själv kör jag:
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/allen-edmonds-park-avenue-derby-brown-burnished-calf.html men mina köpte jag på eBay så de kostade närmare 1500 är 5000.
Steppade ju ner en halv storlek på mina Loake loafers till 41,5. De skoblocken jag har är i min vanliga storlek, de passar osv men är väldigt ihoptryckta på längden. Bör jag gå ner en storlek i block?
Svårare att få ut än vanligt men det fjädrar ju dåligt i jämförelse. Men inget våld för att få i dem.Så länge du får i de utan att använda våld så kör!
Hur såg det ut? Mycket kvar? Bra priser? Är lite sugen på åka dit själv nämligen.FYI
CPQ har sample sale på Grev Turegatan. Snubblade förbi av en slump vid öppning, Jackpot!
Jag snubblade ju in vid öppning av en slump, mkt kvar då.Hur såg det ut? Mycket kvar? Bra priser? Är lite sugen på åka dit själv nämligen.
Trevligt!Jag snubblade ju in vid öppning av en slump, mkt kvar då.
1,9’ ist för 3’Trevligt!
Priser?
Otroligt trist att inte vara stockholmare ibland.1,9’ ist för 3’
FYI
CPQ har sample sale på Grev Turegatan. Snubblade förbi av en slump vid öppning, Jackpot!
Skicka storlek så kollar jag efter ett par till dig, den modellen jag köpte var Racquet Sr och@Floffen köpte tydligen Tarmac. Vilka fler modeller som fanns, no clue.Otroligt trist att inte vara stockholmare ibland.
Grazie!!Skicka storlek så kollar jag efter ett par till dig, den modellen jag köpte var Racquet Sr och@Floffen köpte tydligen Tarmac. Vilka fler modeller som fanns, no clue.
Raquets Sr = 1900:-
Tarmac = 1400:-
Skit!Grazie!!
40
Jag snubblade ju in vid öppning av en slump, mkt kvar då.
Flyttade över dialogen till sko tråden-Hej skoexperter. Efter en dags användning inomhus returnerade jag skorna
När det kommer till utseendet tycker jag att Brukaren är en mycket snygg sko. Men efter några timmars användning så kändes de inte alls sköna på mina fötter. Jag tror att storleken inte klaffade riktigt.
På Loake och R.M. Williams har jag 43,5. 43:an på kändes rätt i början, men efter några timmar när skon började mjukna upp så blev det mer och mer instabil vid hälen. Hälen åkte upp vid varje steg.
Har aldrig köpt sneakers dyrare än 2000kr. Nu kollar jag på märken som Common Projects och CQP.
Jag börjar faktiskt fastna för en model från Common Projects som heter ”Original Achilles” i svart med vit sola.
Den ser mycket stilren ut. Men den kostar 3700kr
Mina frågor:
•Har någon erfarenhet av just den Achilles från CP?
•Är den värd pengarna?
•Är de dyra bara för att de är ett lyxigt märke? Eller är det så att det är skor som erbjuder hög komfort och hållbarhet?
•Tips på något annat i lite lägre prissegment (2000kr) men i den stilen?
MVH
Flyttade över dialogen till sko tråden
Måste fråga, tycker du att det är ok att testa ett par skor under flera timmar och returnera dessa?
Personligen tycker jag det är att gå över gränsen och har själv fått skor som har vart testade och dessa är imo begagnade och gångveck finns och sulan början även visa spår av fotsvett - skulle du själv acceptera skor som var använda så pass mycket om du köpte nya skor?
Ang dina frågor.
Sneaker i högre prissegmentet är i regel uppbyggda lite mer som klassiska skor ochhar t ex läderbindsula som absorberar fukt ochkvalitén på lädret är i regel högre. Om det är värt priset, upp till dig att avgöra.
Kolla i märket Sweyd, mycket sko för pengen.