• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Mina första "finskor" som jag köpte för en massa år sedan. De var grovt missfärgade, saltskadade, skadade o slitna. Efter att ha tvättat lädret helt rent med galltvål så har jag lyckats få lite nytt liv i de gamla trötjänarna. Tyvärr ingen före-bild med de var redo att kasseras
IMG-20190317-WA0014.jpeg
 

Txistorra

Omega
Mina första "finskor" som jag köpte för en massa år sedan. De var grovt missfärgade, saltskadade, skadade o slitna. Efter att ha tvättat lädret helt rent med galltvål så har jag lyckats få lite nytt liv i de gamla trötjänarna. Tyvärr ingen före-bild med de var redo att kasseras
IMG-20190317-WA0014.jpeg
Håller på med liknande, dock får jag inte bort saltet och missfärgningarna riktigt. Något tips?
 

Owaysis

Cartier
Jag har ett par Loake Strand i lästen F, jag tänkte köpa ett par Meermin i deras läst "E" och undrar helt enkelt om någon har erfarenhet i skillnader mellan dessa lästar rent storleksmässigt. Jag kör på UK 11 med Loake och tänker om man egentligen kan köra på 11 på Meermin skorna rakt av?

10137516240000HE-1.jpg
 
Jag har ett par Loake Strand i lästen F, jag tänkte köpa ett par Meermin i deras läst "E" och undrar helt enkelt om någon har erfarenhet i skillnader mellan dessa lästar rent storleksmässigt. Jag kör på UK 11 med Loake och tänker om man egentligen kan köra på 11 på Meermin skorna rakt av?

10137516240000HE-1.jpg
Vet ej om Meermin blivit bättre, men mina (visserligen annan modell) är som att bära ett par skridskor. Dvs, inte särskilt sköna.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Steppade ju ner en halv storlek på mina Loake loafers till 41,5. De skoblocken jag har är i min vanliga storlek, de passar osv men är väldigt ihoptryckta på längden. Bör jag gå ner en storlek i block?
 

stigge

Omega
2-Faktor
-Hej skoexperter. Efter en dags användning inomhus returnerade jag skorna:bag:

När det kommer till utseendet tycker jag att Brukaren är en mycket snygg sko. Men efter några timmars användning så kändes de inte alls sköna på mina fötter. Jag tror att storleken inte klaffade riktigt.

På Loake och R.M. Williams har jag 43,5. 43:an på kändes rätt i början, men efter några timmar när skon började mjukna upp så blev det mer och mer instabil vid hälen. Hälen åkte upp vid varje steg.

Har aldrig köpt sneakers dyrare än 2000kr. Nu kollar jag på märken som Common Projects och CQP.

Jag börjar faktiskt fastna för en model från Common Projects som heter ”Original Achilles” i svart med vit sola.

Den ser mycket stilren ut. Men den kostar 3700kr

Mina frågor:

•Har någon erfarenhet av just den Achilles från CP?

•Är den värd pengarna?

•Är de dyra bara för att de är ett lyxigt märke? Eller är det så att det är skor som erbjuder hög komfort och hållbarhet?

•Tips på något annat i lite lägre prissegment (2000kr) men i den stilen?

MVH
Flyttade över dialogen till sko tråden
Måste fråga, tycker du att det är ok att testa ett par skor under flera timmar och returnera dessa?
Personligen tycker jag det är att gå över gränsen och har själv fått skor som har vart testade och dessa är imo begagnade och
gångveck finns och sulan början även visa spår av fotsvett - skulle du själv acceptera skor som var använda så pass mycket om du köpte nya skor?

Ang dina frågor.

Sneaker i högre prissegmentet är i regel uppbyggda lite mer som klassiska skor ochhar t ex läderbindsula som absorberar fukt ochkvalitén på lädret är i regel högre. Om det är värt priset, upp till dig att avgöra.
Kolla i märket Sweyd, mycket sko för pengen.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Flyttade över dialogen till sko tråden
Måste fråga, tycker du att det är ok att testa ett par skor under flera timmar och returnera dessa?
Personligen tycker jag det är att gå över gränsen och har själv fått skor som har vart testade och dessa är imo begagnade och
gångveck finns och sulan början även visa spår av fotsvett - skulle du själv acceptera skor som var använda så pass mycket om du köpte nya skor?

Ang dina frågor.

Sneaker i högre prissegmentet är i regel uppbyggda lite mer som klassiska skor ochhar t ex läderbindsula som absorberar fukt ochkvalitén på lädret är i regel högre. Om det är värt priset, upp till dig att avgöra.
Kolla i märket Sweyd, mycket sko för pengen.

-Hej och tack för svaret.

Jag förstår vad du menar med din fråga, om jag hade fått välja så hade jag valt ett par skor som ingen rört.

Men det har hänt att i en fysisk butik har jag fått köpa sista exemplaret som flera personer hade provat.

Jag tog initiativet att skriva i tråden öppet och ärligt en fråga för att få hjälp med något som jag inte har bästa kollen på. Jag skrev inte för att bli uppläxad eller kritiserad.

Skorna använde jag i 3-4 timmar inomhus och tog av dem några gånger under processen medan jag försökte gå in dem... De kändes inte bra, de var i toppskick och jag använde rätten jag har för att returnera.

Sweyd ser fina ut, men verkar lite klumpigare än CP. Tack för tipset i alla fall.
 
Topp