• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nu kommer konservativ-kalle fram men jag skulle alla dagar hellre ha ett par svarta captoe-oxfords än ett par wholecut-derbies om det gällde bara ett par skor. Dubbelknuten funkar men jag skulle säga att ditt insteg är lite för lågt för skon du har på dig på bilden.
Jag hoppas att du är högst medveten om att "wholecut-derbies" är en oxymoron?:)
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Den där färgen är jäkla trevlig - har ju varit sugen på Pembroke länge men klippte precis ett par snikisar på rea (Badminton). Lite besviken på just färgen än så länge men vi får se vad som händer över tid.
C1D8AD8D-EC1D-4942-A8B3-B619D53DD5AC.jpeg

Kan bara hålla med om färgen. Hade definitivt trott Badmintonen skulle vara mörkare i tonen. Här här en jämförelse med min CJ Pembroke i Tan
LOWm8dZw.jpeg
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Det där måste vara Mahogany färgen och inte Dark Brown?
Mina är mörkbruna och är i färgen Dark Brown

Så här ser mina Loake Badminton Dark Brown ut.
(Hade bara den bilden)
9FFF8A0B-6D60-46D1-9B9A-890970817D62.jpeg

Köpte ett par mörkbruna från Rizzo, står mörkbruna på lådan. Kan jag kolla inuti för se om modellen stämmer mot vad jag fått? Men håller med, är väldigt skeptisk till färgen.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Köpte ett par mörkbruna från Rizzo, står mörkbruna på lådan. Kan jag kolla inuti för se om modellen stämmer mot vad jag fått? Men håller med, är väldigt skeptisk till färgen.
Kolla serie nr i skon och jämför det med kartongen, om det står där.
Annars posta här så kan jag kolla vad som står i mina.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Kollar imorgon och återkommer.
Edit: Kollade nu och serienummer stämmer ej plus att det är Badminton 2 jag fått.
IMG_20190313_063132.jpg
IMG_20190313_063200.jpg
Modellen heter Badminton 2 så det är korrekt.
Mitt serienr skiljer sig mot ditt, om det nu är jämförbart så det kan ändras under årens gång.
Ta kontakt med butiken och kolla. Kan ju blir svårt då skorna är använda men fråga kan man alltid. :)
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Modellen heter Badminton 2 så det är korrekt.
Mitt serienr skiljer sig mot ditt, om det nu är jämförbart så det kan ändras under årens gång.
Ta kontakt med butiken och kolla. Kan ju blir svårt då skorna är använda men fråga kan man alltid. :)
Modellen överensstämmer med kartongen. Dock köpte jag "vanliga" Badminton och inte 2 men spelar kanske ingen roll.

Har mailat Rizzo så får se. Skorna är inte använda just pga jag var tveksam på färgen.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Modellen överensstämmer med kartongen. Dock köpte jag "vanliga" Badminton och inte 2 men spelar kanske ingen roll.

Har mailat Rizzo så får se. Skorna är inte använda just pga jag var tveksam på färgen.
Min uppfattning är att modellen heter Badminton 2 och Badminton ”utan nr” inte finns kvar (om den ens har funnits?) Mina heter 2 och är nog nu +10år. Sedan marknadsförs det lite olika (map 2 eller inte) men är samma sko.
Fick intrycket att skorna var använda. Om inte så ska det vara lugnt.
 

daniel_se

Omega
Någon som har testat Suitsupplys sneakers? Hur står de sig t ex, i jämförelse mot skolyx för 995 spänn?
FW1430_1.jpg
Jag har två (likadana) par, och är mycket nöjd. På de jag köpte gick en liten söm upp, och då fick jag helt sonika ett par nya skickade till mig av SS, bra service! Fixade sömmen, och har nu två stycken. Tycker de är väldigt snygga och framför allt sköna, lädret på insidan är väldigt följsamt och skon andas bra på sommaren.

Otroligt skön insida mot foten, känns välgjort om än en söm släppte.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Min uppfattning är att modellen heter Badminton 2 och Badminton ”utan nr” inte finns kvar (om den ens har funnits?) Mina heter 2 och är nog nu +10år. Sedan marknadsförs det lite olika (map 2 eller inte) men är samma sko.
Fick intrycket att skorna var använda. Om inte så ska det vara lugnt.
Fick s ar av rizzo att deras inköpsavdelning ska titta på det och bad om ursäkt.
Köpte samma på samma ställe men mina är mörkbruna.
OK tack, då har jag nog bara haft otur. Får hoppas rizzo kan lösa det till mig.
 
Jag har två (likadana) par, och är mycket nöjd. På de jag köpte gick en liten söm upp, och då fick jag helt sonika ett par nya skickade till mig av SS, bra service! Fixade sömmen, och har nu två stycken. Tycker de är väldigt snygga och framför allt sköna, lädret på insidan är väldigt följsamt och skon andas bra på sommaren.

Otroligt skön insida mot foten, känns välgjort om än en söm släppte.
Vilket bra och grundligt svar! Tack för input!
 
Jag har två (likadana) par, och är mycket nöjd. På de jag köpte gick en liten söm upp, och då fick jag helt sonika ett par nya skickade till mig av SS, bra service! Fixade sömmen, och har nu två stycken. Tycker de är väldigt snygga och framför allt sköna, lädret på insidan är väldigt följsamt och skon andas bra på sommaren.

Otroligt skön insida mot foten, känns välgjort om än en söm släppte.
Hur skulle du säga att de är storleksmässigt?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Någon som provat Baudoin & Lange's loafers? Sugen, men osäker på storlek.
Storlek vet jag inget om, men Simon Crompton har recenserat dem på Permanentstyle. :)
Yes, köpte ett par Sagans förra våren väldigt mjuka o sköna (de som nu heter Classic och är gjorda i mocka).
Jag köpte storlek 41 då jag i normala fall har UK7.5 i t.ex. C&J och de själva rekommenderar att ta storleken nedanför om man har halvstorlekar i vanliga skor. De passar absolut bra men skulle säkert kunna ha fått vara ytterligare en halv storlek mindre, men jag har svårt o tro att jag skulle kunna ha gått ner hela vägen till storlek 40.

Så om du har helstorlekar i vanliga skor skulle du ev. kunna chansa på att ta en hel storlek mindre i Sagans (iaf i mocka), men det är kanske ett litet risktagande.
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Jag har väldigt svårt att släppa tanken på att ett par C&J Coniston ska pryda mina fötter i framtiden. Men de är ju tyvärr inte helt gratis.
Jag tänkte därför fråga er skofantaster, om det går att hitta dem billigare än lite drygt 5000 kr som de verkar gå för i England? Hur stora är chanserna att de dyker upp på någon rea i framtiden?
 

McManaman

Cartier

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Jag har väldigt svårt att släppa tanken på att ett par C&J Coniston ska pryda mina fötter i framtiden. Men de är ju tyvärr inte helt gratis.
Jag tänkte därför fråga er skofantaster, om det går att hitta dem billigare än lite drygt 5000 kr som de verkar gå för i England? Hur stora är chanserna att de dyker upp på någon rea i framtiden?
Det finns ju andra tillverkare som har liknande modeller om du inte nödvändigtvis är ute efter just C&J? Typ Alfred Sargent Cambridge eller Barker Lambourn?
(Jag kan inte göra någon jämförelse kvalitetsmässigt mot C&J, men jag är väldigt nöjd med mina AS Cambridge i navy. Och i rustic grain... Barker-kängorna har jag inte sett irl dock.)
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Det finns ju andra tillverkare som har liknande modeller om du inte nödvändigtvis är ute efter just C&J? Typ Alfred Sargent Cambridge eller Barker Lambourn?
(Jag kan inte göra någon jämförelse kvalitetsmässigt mot C&J, men jag är väldigt nöjd med mina AS Cambridge i navy. Och i rustic grain... Barker-kängorna har jag inte sett irl dock.)
Jag är självklart tacksam för tips på alternativ till Coniston. Absolut inte dyrare, och gärna inte nämnvärt sämre kvalitet. Jag ska ta mig en sväng till sthlm nästa vecka, så jag tar gärna emot tips på skoaffärer på söder som är värda ett besök.
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Det finns ju andra tillverkare som har liknande modeller om du inte nödvändigtvis är ute efter just C&J? Typ Alfred Sargent Cambridge eller Barker Lambourn?
(Jag kan inte göra någon jämförelse kvalitetsmässigt mot C&J, men jag är väldigt nöjd med mina AS Cambridge i navy. Och i rustic grain... Barker-kängorna har jag inte sett irl dock.)

Båda dessa va ju läckra, och ett mer tilltalande pris. Men jag tycker att framförallt Cambridge ser lite grövre ut än C&J. Någon som provat båda och kan jämföra?
 
Topp