• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
-Hej och tack för svaret.

Jag förstår vad du menar med din fråga, om jag hade fått välja så hade jag valt ett par skor som ingen rört.

Men det har hänt att i en fysisk butik har jag fått köpa sista exemplaret som flera personer hade provat.

Jag tog initiativet att skriva i tråden öppet och ärligt en fråga för att få hjälp med något som jag inte har bästa kollen på. Jag skrev inte för att bli uppläxad eller kritiserad.

Skorna använde jag i 3-4 timmar inomhus och tog av dem några gånger under processen medan jag försökte gå in dem... De kändes inte bra, de var i toppskick och jag använde rätten jag har för att returnera.

Sweyd ser fina ut, men verkar lite klumpigare än CP. Tack för tipset i alla fall.
Returrätten gäller väl en ny och oanvänd vara, på sin höjd provad? Finns väl en anledning till att man ofta får instruktion att prova på matta vid köp av skor med lädersula, för att det inte ska finnas minsta märke på skornas sula. Att gå runt i flera timmar är inte ok imo.

Oavsett; har och är mycket nöjd med mina sneakers från Human Scales, rekommenderas.
 

stigge

Omega
2-Faktor
-Hej och tack för svaret.

Jag förstår vad du menar med din fråga, om jag hade fått välja så hade jag valt ett par skor som ingen rört.

Men det har hänt att i en fysisk butik har jag fått köpa sista exemplaret som flera personer hade provat.

Jag tog initiativet att skriva i tråden öppet och ärligt en fråga för att få hjälp med något som jag inte har bästa kollen på. Jag skrev inte för att bli uppläxad eller kritiserad.

Skorna använde jag i 3-4 timmar inomhus och tog av dem några gånger under processen medan jag försökte gå in dem... De kändes inte bra, de var i toppskick och jag använde rätten jag har för att returnera.

Sweyd ser fina ut, men verkar lite klumpigare än CP. Tack för tipset i alla fall.
Sweyd kan se klumpiga ut på bild men i verkligen är det inte alls så klumpiga.

Rätt att returnera; Ja
Men också en skyldighet att inte använda skorna mer än att pröva och ha skor på sig i 3-4h tycker jag är
att passera gränsen mellan testa/pröva med råge.
Men, du får såklart göra som du vill och jag vara bara nyfiken på hur du såg på det.:)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Returrätten gäller väl en ny och oanvänd vara, på sin höjd provad? Finns väl en anledning till att man ofta får instruktion att prova på matta vid köp av skor med lädersula, för att det inte ska finnas minsta märke på skornas sula. Att gå runt i flera timmar är inte ok imo.

Oavsett; har och är mycket nöjd med mina sneakers från Human Scales, rekommenderas.

-Skorna jag skickade i retur har inte fått minsta märket och de är endast provade (jag får väl inte igenom returen annars?).

Jag ber om ursäkt om jag var ofin, jag tänkte inte på det. Jag tar åt mig detta.

De ser fina ut. Hur är de i storlek?

Jag gillade de i länken nedan:

https://nlyman.com/se/kläder-för-mä...=784713112cf02824091c48168b79fbef&fo_s=gplase
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Sweyd kan se klumpiga ut på bild men i verkligen är det inte alls så klumpiga.

Rätt att returnera; Ja
Men också en skyldighet att inte använda skorna mer än att pröva och ha skor på sig i 3-4h tycker jag är
att passera gränsen mellan testa/pröva med råge.
Men, du får såklart göra som du vill och jag vara bara nyfiken på hur du såg på det.:)

-Som jag skrev nedan så ber jag om ursäkt om jag var ofin. Jag fick för mig att det var ok att göra så. Skorna kontrolleras när de har returnerats. Är de använda så borde inte returen godkännas. Det var inget nöje för mig heller att agera så...

Japp, bilderna på nätet kan absolut vara missvisade. Hur är de i storleken?
 

stigge

Omega
2-Faktor
-Som jag skrev nedan så ber jag om ursäkt om jag var ofin. Jag fick för mig att det var ok att göra så. Skorna kontrolleras när de har returnerats. Är de använda så borde inte returen godkännas. Det var inget nöje för mig heller att agera så...

Japp, bilderna på nätet kan absolut vara missvisade. Hur är de i storleken?
Det är TTS.
Drar i regel UK9 och 43 sitter bra på mig.

Ang kontrollera skorna vid retur: Nej, det görs inte i någon större utsträckning. Som jag skrev så har jag själv åtskilliga gånger
fått skor som har vart mer än prövade med tydliga gångveck, spår av fotavtryck i sulan och även skitiga på sulan.
Men, nu släpper vi det och stort plus i kanten till dig som tog åt dig:)
 
Senast ändrad:

Lauda

Patek
2-Faktor
Det är TTS.
Drar i regel UK9 och 43 sitter bra på mig.

Ang kontrollera skorna vid retur: Nej, det görs inte i någon större utsträckning. Som jag skrev så har jag själv åtskilliga gånger
fått skor som har vart mer än prövade med tydliga gångveck, spår av fotavtryck i sulan och även skitiga på sulan.
Men, nu släpper vi det och stort plus i kanten till dig som tog åt:)

Vad menas med TTS? :)

Ok, har du UK9 även på dina dressade skor?
 

stigge

Omega
2-Faktor
Vad menas med TTS? :)

Ok, har du UK9 även på dina dressade skor?
TTS- true to size
UK 9 på mina dressade/klassiska skor ifrån tex Loake, Carmina och C&J.

Sneakers: i regel 9.5 men på Sweyd och CP så sitter 43 bra. C.QP har jag inte någon erfarenhet av. Nike och Adidas så blir det ofta 9.5 och ibland tom 10.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
TTS- true to size
UK 9 på mina dressade/klassiska skor ifrån tex Loake, Carmina och C&J.

Sneakers: i regel 9.5 men på Sweyd och CP så sitter 43 bra. C.QP har jag inte någon erfarenhet av. Nike och Adidas så blir det ofta 9.5 och ibland tom 10.

-Jag tackar så mycket för bra hjälp. Jag återkommer med bild när jag hittat mina sneakers :)

Ha en fin kväll!
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Jag gjorde faktiskt samma sak och fick ett kort svar med.

"Hi X,
Thanks for your email.
Will get this followed up for you and place the refund.
Have a great evening."

Så får se vad som händer
Har det blivit någon refund för dig? Jag blev också informerad att de accepterar en full refund. Men det blev ett paypal-case av det i morse, för någon refund har det ju inte blivit ändå... Lite intressant hur det funkar med paypal nu, första gången jag har tvingats skapa ett case där.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
-Som jag skrev nedan så ber jag om ursäkt om jag var ofin. Jag fick för mig att det var ok att göra så. Skorna kontrolleras när de har returnerats. Är de använda så borde inte returen godkännas. Det var inget nöje för mig heller att agera så...

Japp, bilderna på nätet kan absolut vara missvisade. Hur är de i storleken?
Herring rekommenderar väl att man tar på sig skorna och väntar en kvart så att lädret blir uppvärmt av foten för att sedan givetvis prova på matta. Vet inte om det är en smart approach och om det är ett klokt förhållningssätt även för sneakers i läder/mocka?
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Har det blivit någon refund för dig? Jag blev också informerad att de accepterar en full refund. Men det blev ett paypal-case av det i morse, för någon refund har det ju inte blivit ändå... Lite intressant hur det funkar med paypal nu, första gången jag har tvingats skapa ett case där.
Hej, var samma för mig. CB lovade refund, jag väntade hände inget och skapade då ett paypal ärende. Fick svar förra veckan från paypal att jag kommer få tillbaka pengarna då paypal heller inte fått tag på CB.

Så tror inte det ska vara några problem för dig att få tillbaka något :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
-Hej och tack för svaret.

Jag förstår vad du menar med din fråga, om jag hade fått välja så hade jag valt ett par skor som ingen rört.

Men det har hänt att i en fysisk butik har jag fått köpa sista exemplaret som flera personer hade provat.

Jag tog initiativet att skriva i tråden öppet och ärligt en fråga för att få hjälp med något som jag inte har bästa kollen på. Jag skrev inte för att bli uppläxad eller kritiserad.

Skorna använde jag i 3-4 timmar inomhus och tog av dem några gånger under processen medan jag försökte gå in dem... De kändes inte bra, de var i toppskick och jag använde rätten jag har för att returnera.

Sweyd ser fina ut, men verkar lite klumpigare än CP. Tack för tipset i alla fall.
20190222_095954.jpg

Tycker själv att Sweyds sneakers är bland det bästa köpet jag gjort. Jämför man med de CQP jag har så är de betydligt skönare. Upplever heller inte det minsta av den klumpighet du beskriver!
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Hej, var samma för mig. CB lovade refund, jag väntade hände inget och skapade då ett paypal ärende. Fick svar förra veckan från paypal att jag kommer få tillbaka pengarna då paypal heller inte fått tag på CB.

Så tror inte det ska vara några problem för dig att få tillbaka något :)
Hehe, ja då ska jag i alla fall inte hoppas på att det dyker upp någon återbetalning omgående direkt från CB. Undrar hur många paypal-case det blivit gällande CB... Vore intressant att veta vad paypal eventuellt gör för att få in pengarna.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Hehe, ja då ska jag i alla fall inte hoppas på att det dyker upp någon återbetalning omgående direkt från CB. Undrar hur många paypal-case det blivit gällande CB... Vore intressant att veta vad paypal eventuellt gör för att få in pengarna.
Ja det kan man undra, både hur många andra kunder som inte fått något och sen hur får paypal tillbaka pengarna!

Konstiga är att jag beställde tre skor och fick första paret relativt omgående och sen har det bara varit undanflykter från CBs sida.
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Ja det kan man undra, både hur många andra kunder som inte fått något och sen hur får paypal tillbaka pengarna!

Konstiga är att jag beställde tre skor och fick första paret relativt omgående och sen har det bara varit undanflykter från CBs sida.
Liknande för min del, men jag har haft mer tur och fått 3 av 4 beställda par. Någon nämnde väl tidigare i tråden att de inte hade synk mellan fysiskt saldo och nätbutiken, det kan väl vara orsaken till att vissa ordrar levererats i alla fall. Sen varför de som inte funnits tillgängliga fysiskt inte har levererats senare eller återbetalats för oss kan man ju undra...
 

stigge

Omega
2-Faktor
Testade ett par C.QP idag och passformen var inget som tilltalade mina fötter, tyvärr.
Snygga men om passformen är dålig så ingen vits.
Svårt att veta hur skon åldras men sneglade lite på personalens och det såg imo inge vidare ut, men kan såklart vara misskötta oxå.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Vilken skokräm skall jag köpa för dessa? Färgen är brun-grå aktig tycker jag.
IMG_20181005_105932.jpg



Samt, vilka bra skor bör jag utöka min samling med? Älskar känslan av lädersulor men danite är ju mera praktiskt.
Jag vill enbart ha brogues. Loake kollar man ju på men finns det några bra närmare 2000kr klassen? Köper hellre 2 par för 2000 än 1 för 3500.
Meermin, Berwick 1707 eller några andra "billigare" märken men ändå bra kvalité?
 

stigge

Omega
2-Faktor
Vilken skokräm skall jag köpa för dessa? Färgen är brun-grå aktig tycker jag.
IMG_20181005_105932.jpg



Samt, vilka bra skor bör jag utöka min samling med? Älskar känslan av lädersulor men danite är ju mera praktiskt.
Jag vill enbart ha brogues. Loake kollar man ju på men finns det några bra närmare 2000kr klassen? Köper hellre 2 par för 2000 än 1 för 3500.
Meermin, Berwick 1707 eller några andra "billigare" märken men ändå bra kvalité?
Om du vill behålla färgen och inte förstärka den något med pigmenterad skokräm, kör dåmed neutral kräm.
 

Mille79

Trollungen
Vilken skokräm skall jag köpa för dessa? Färgen är brun-grå aktig tycker jag.
IMG_20181005_105932.jpg



Samt, vilka bra skor bör jag utöka min samling med? Älskar känslan av lädersulor men danite är ju mera praktiskt.
Jag vill enbart ha brogues. Loake kollar man ju på men finns det några bra närmare 2000kr klassen? Köper hellre 2 par för 2000 än 1 för 3500.
Meermin, Berwick 1707 eller några andra "billigare" märken men ändå bra kvalité?

Myrqvist och Yanko
 

Yfront

Omega
Vilken skokräm skall jag köpa för dessa? Färgen är brun-grå aktig tycker jag.
IMG_20181005_105932.jpg



Samt, vilka bra skor bör jag utöka min samling med? Älskar känslan av lädersulor men danite är ju mera praktiskt.
Jag vill enbart ha brogues. Loake kollar man ju på men finns det några bra närmare 2000kr klassen? Köper hellre 2 par för 2000 än 1 för 3500.
Meermin, Berwick 1707 eller några andra "billigare" märken men ändå bra kvalité?

Skolyx har ju en egen serie med tunn gummisula.. borde väl ha nån brogues!
 
Topp