Returrätten gäller väl en ny och oanvänd vara, på sin höjd provad? Finns väl en anledning till att man ofta får instruktion att prova på matta vid köp av skor med lädersula, för att det inte ska finnas minsta märke på skornas sula. Att gå runt i flera timmar är inte ok imo.-Hej och tack för svaret.
Jag förstår vad du menar med din fråga, om jag hade fått välja så hade jag valt ett par skor som ingen rört.
Men det har hänt att i en fysisk butik har jag fått köpa sista exemplaret som flera personer hade provat.
Jag tog initiativet att skriva i tråden öppet och ärligt en fråga för att få hjälp med något som jag inte har bästa kollen på. Jag skrev inte för att bli uppläxad eller kritiserad.
Skorna använde jag i 3-4 timmar inomhus och tog av dem några gånger under processen medan jag försökte gå in dem... De kändes inte bra, de var i toppskick och jag använde rätten jag har för att returnera.
Sweyd ser fina ut, men verkar lite klumpigare än CP. Tack för tipset i alla fall.
Oavsett; har och är mycket nöjd med mina sneakers från Human Scales, rekommenderas.