• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Det kom ett mejl och ett till par skor i cordovan är på ingång.

Alden 990 color 8
205E9FC6-4E5B-4556-9E10-6ED1FD55A34F.jpeg

0F507092-3D51-4506-9627-BC27D313EF6D.jpeg

Bilderna är stulna från The Brouge Shop.
https://www.brogueshop.com/products/alden-plain-toe-blucher-990

Har ni plockat fram lädersulorna?
 
Senast ändrad:

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Senast ändrad:

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Tänkte också lösa dessa. Har du haft möjlighet att testa innan köp?
Helt rätt! Och ja, fast nej. Jag har Alden i lästen Barrie sedan tidigare och vet vilken storlek jag är. Kicka iväg ett PM om du vill ha storlekshjälp. :)

Jag köpte mina hos Nitty Gritty, men har även handlat Alden hos Gabucci. Mig veterligen tar båda in Alden i bredden C/E (C= hälens vidd, E= tåboxens vidd). Linnégatan 2 däremot får jag för mig pangar B/D, som är aningen smalare än C/E. @Singular kan säkert fylla på.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Vill minnas att det var någon annan som haft detta problem med sina CQP? Hur löste ni det? Ser ut som en solklar reklamation va? De är knappt ett halvår gamla.

20190327_170650.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vill minnas att det var någon annan som haft detta problem med sina CQP? Hur löste ni det? Ser ut som en solklar reklamation va? De är knappt ett halvår gamla.

20190327_170650.jpg
Trist. Jag har ett par likadana och har varit lite skeptisk till konstruktionen från början. Den i kombination med tunn och ofodrad mocka känns sådär. Framförallt om man är plattfot då det området påfrestas extra mycket.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Trist. Jag har ett par likadana och har varit lite skeptisk till konstruktionen från början. Den i kombination med ofodrad mocka känns sådär. Framförallt om man är plattfot då det området påfrestas extra mycket.
Problemet har bara uppstått på höger sko, så jag vet inte om det är pga ojämna fötter eller ojämn konstruktion. Hör av mig till dem och ser vad de säger.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Problemet har bara uppstått på höger sko, så jag vet inte om det är pga ojämna fötter eller ojämn konstruktion. Hör av mig till dem och ser vad de säger.
Jag är plattfot på höger, men inte på vänster och det märks extra väl i just C.QP. Håller tummarna för att det lirar! Men att köpa sneakers i den prisklassen och sen stöta på sådana här fel är inte kul.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Jag är plattfot på höger, men inte på vänster och det märks extra väl i just C.QP. Håller tummarna för att det lirar! Men att köpa sneakers i den prisklassen och sen stöta på sådana här fel är inte kul.
Nej, precis! Har inte haft samma problem på något annat par sneakers någonsin, det är därför jag blev lite extra fundersam nu. Känns som att jag borde märkt av detta på någon av de andra par skor jag haft i så fall o_O
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Helt rätt! Och ja, fast nej. Jag har Alden i lästen Barrie sedan tidigare och vet vilken storlek jag är. Kicka iväg ett PM om du vill ha storlekshjälp. :)

Jag köpte mina hos Nitty Gritty, men har även handlat Alden hos Gabucci. Mig veterligen tar båda in Alden i bredden C/E (C= hälens vidd, E= tåboxens vidd). Linnégatan 2 däremot får jag för mig pangar B/D, som är aningen smalare än C/E. @Singular kan säkert fylla på.
Spontande sista paret på Linnégatan idag, så jävla härliga va!
 

Oew

Rolex
Ja det tycker jag absolut, sulat om respektive gjort om en halvsula nyss och är väldigt nöjd. Extra skönt att de löste det snabbt när skomakarna i Östersund hade månaders väntetid...
9EF77E24-FC2A-4EE9-BE85-9E13EC847AC0.jpeg
BF86DADC-B0A4-4078-80DA-E3894BD74E2D.jpeg
Lämnade in dem där, dock dyrt med 1500 imo, men iaf billigare än de 265£+ frakt som eg ville ha
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Va säger ni om seglarskor som vår/sommarsko för att komplementera ett par loafers och vita sneakers. Vad ska man ha eller har ni något bättre förslag?
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hmm! Skulle kunna tänka mig ett par till loafers. Tycker dock att mina penny från morjas blir ganska varma. Är det mig det är fel på då eller bör jag tänka något annat material?
Kanske nåt utan foder? Meermin gör ju en hel hög ofodrade loafers, alden också - säkert en hel hög andra också - lite beroende på prisklass man vill lägga sig i. :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Va säger ni om seglarskor som vår/sommarsko för att komplementera ett par loafers och vita sneakers. Vad ska man ha eller har ni något bättre förslag?
Hmm! Skulle kunna tänka mig ett par till loafers. Tycker dock att mina penny från morjas blir ganska varma. Är det mig det är fel på då eller bör jag tänka något annat material?
Vill du ha svala stiliga skor ska du satsa på skor som faktiskt är luftiga och snygga!
Denna spectator https://classicshoesformen.com/the-...ut-ventilated-mesh-oxford-spectator-44-5wide/ från AE är en bra variant.
Allen-Edmonds-Strawfoot-Spectator-11-Wide-3.jpg

Annars kulle jag satsa på denna typen av utsida (jag vill poängtera att det är just utsidan som jag personligen kan rekommendera, skotypen är för mig jätteful, men här tycker vi alla olika!:))
carmina_tassel_loafers_80299_l-2.jpg
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vill du ha svala stiliga skor ska du satsa på skor som faktiskt är luftiga och snygga!
Denna spectator https://classicshoesformen.com/the-...ut-ventilated-mesh-oxford-spectator-44-5wide/ från AE är en bra variant.
Allen-Edmonds-Strawfoot-Spectator-11-Wide-3.jpg

Annars kulle jag satsa på denna typen av utsida (jag vill poängtera att det är just utsidan som jag personligen kan rekommendera, skotypen är för mig jätteful, men här tycker vi alla olika!:))
carmina_tassel_loafers_80299_l-2.jpg
Strawfut blir svårt då de inte tillverkas längre. Min bror älskar dem så de får åka på fabriksrenovering då de inte går att få tag på längre.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Strawfut blir svårt då de inte tillverkas längre. Min bror älskar dem så de får åka på fabriksrenovering då de inte går att få tag på längre.
Det hade jag ingen koll på. Trodde att AE fortfarande tillverkade dem (har själv ägt ett par men sålde då passformen inte var optimal). Trist för din bror (och många andra).
 
Topp