Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Skor

Diskussion i 'Lifestyle' startad av ZQT, 12 september 2012.

1. christian-h

christian-h Guld

Senast ändrad: 9 april 2019
    ThatEspressoGuy, Jerico, DrDre och 11 andra gillar detta.
  2. krämbulle

krämbulle Platina

Jäklar! Nu plockar du hem många bra dojjor! Har länge velat ha just ett par PTBs i Cordovan. Fick dock hem ett par i mocka med lädersula för ett tag sedan så får bli dem i vår.

Senast ändrad: 26 mars 2019
  3. christian-h

christian-h Guld

Tack kompis. Skorna har stått på önskelistan länge och just color 8 är väldigt trevlig.

PTB i mocka är också riktigt trevligt. Har du bild på dina?

krämbulle gillar detta.
  4. wahlgren11

wahlgren11 Titan

Jajjemen, har kört lädersulor till och från senaste månaden. Fördelen med att bo i Skåne:rolleyes:

christian-h gillar detta.
  5. christian-h

christian-h Guld

Härligt! En av fördelarna med att bo utomlands.

classeknut och wahlgren11 gillar detta.
  6. Rber

Rber Silver

Tänkte också lösa dessa. Har du haft möjlighet att testa innan köp?

7. christian-h

christian-h Guld

Helt rätt! Och ja, fast nej. Jag har Alden i lästen Barrie sedan tidigare och vet vilken storlek jag är. Kicka iväg ett PM om du vill ha storlekshjälp. :)

Jag köpte mina hos Nitty Gritty, men har även handlat Alden hos Gabucci. Mig veterligen tar båda in Alden i bredden C/E (C= hälens vidd, E= tåboxens vidd). Linnégatan 2 däremot får jag för mig pangar B/D, som är aningen smalare än C/E. @Singular kan säkert fylla på.

8. aximand

aximand Brons

Vill minnas att det var någon annan som haft detta problem med sina CQP? Hur löste ni det? Ser ut som en solklar reklamation va? De är knappt ett halvår gamla.

20190327_170650.

9. christian-h

christian-h Guld

Trist. Jag har ett par likadana och har varit lite skeptisk till konstruktionen från början. Den i kombination med tunn och ofodrad mocka känns sådär. Framförallt om man är plattfot då det området påfrestas extra mycket.

10. aximand

aximand Brons

Problemet har bara uppstått på höger sko, så jag vet inte om det är pga ojämna fötter eller ojämn konstruktion. Hör av mig till dem och ser vad de säger.

11. christian-h

christian-h Guld

Jag är plattfot på höger, men inte på vänster och det märks extra väl i just C.QP. Håller tummarna för att det lirar! Men att köpa sneakers i den prisklassen och sen stöta på sådana här fel är inte kul.

aximand gillar detta.
  12. aximand

aximand Brons

Nej, precis! Har inte haft samma problem på något annat par sneakers någonsin, det är därför jag blev lite extra fundersam nu. Känns som att jag borde märkt av detta på någon av de andra par skor jag haft i så fall o_O

13. Lolle

Lolle Tantal Premium

Från:
    Jämtland
    Ja det tycker jag absolut, sulat om respektive gjort om en halvsula nyss och är väldigt nöjd. Extra skönt att de löste det snabbt när skomakarna i Östersund hade månaders väntetid...
    9EF77E24-FC2A-4EE9-BE85-9E13EC847AC0. BF86DADC-B0A4-4078-80DA-E3894BD74E2D.

Oscaro gillar detta.
  14. grodslukarenx

grodslukarenx Guld

Från:
    Skåne, Sverige
    Vilken har du sulat- respektive halvsulat? Broguesen är ju klackade men inte sulade. :)

15. Rber

Rber Silver

Spontande sista paret på Linnégatan idag, så jävla härliga va!

krämbulle och christian-h gillar detta.
  16. christian-h

christian-h Guld

Rber gillar detta.
  17. Rber

Rber Silver

18. Oscaro

Oscaro Silver

Lämnade in dem där, dock dyrt med 1500 imo, men iaf billigare än de 265£+ frakt som eg ville ha

19. Grafton

Grafton Guld

B3EFD508-1D42-4FA9-808E-CC19A4AD464E.

K.lundgren och Rber gillar detta.
  20. Lolle

Lolle Tantal Premium

Från:
    Jämtland
    Skrev slarvigt på väg hemåt - Loake brogue är klackade inte halvsulade som du ser på bilden :)

grodslukarenx gillar detta.
  21. Sumo

Sumo Titan

Från:
    Göteborg
  22. hampusg

hampusg Tantal Friends Of KS

Va säger ni om seglarskor som vår/sommarsko för att komplementera ett par loafers och vita sneakers. Vad ska man ha eller har ni något bättre förslag?

23. grodslukarenx

grodslukarenx Guld

Från:
    Skåne, Sverige
    Jag har seglarskor, men tycker inte man har det till annat än shorts/badbyxor. :)

Varför inte fler loafers? ;)

24. hampusg

Hmm! Skulle kunna tänka mig ett par till loafers. Tycker dock att mina penny från morjas blir ganska varma. Är det mig det är fel på då eller bör jag tänka något annat material?

25. grodslukarenx

grodslukarenx Guld

Från:
    Skåne, Sverige
    Kanske nåt utan foder? Meermin gör ju en hel hög ofodrade loafers, alden också - säkert en hel hög andra också - lite beroende på prisklass man vill lägga sig i. :)

Gusvigilante gillar detta.
  26. hampusg

27. grodslukarenx

grodslukarenx Guld

Från:
    Skåne, Sverige
    hampusg gillar detta.
  28. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Vill du ha svala stiliga skor ska du satsa på skor som faktiskt är luftiga och snygga!
    Denna spectator https://classicshoesformen.com/the-...ut-ventilated-mesh-oxford-spectator-44-5wide/ från AE är en bra variant.
    Annars kulle jag satsa på denna typen av utsida (jag vill poängtera att det är just utsidan som jag personligen kan rekommendera, skotypen är för mig jätteful, men här tycker vi alla olika!:))

Senast ändrad: 1 april 2019
  29. Aurum

Aurum Harsh but fair

Strawfut blir svårt då de inte tillverkas längre. Min bror älskar dem så de får åka på fabriksrenovering då de inte går att få tag på längre.

M.L. gillar detta.
  30. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Det hade jag ingen koll på. Trodde att AE fortfarande tillverkade dem (har själv ägt ett par men sålde då passformen inte var optimal). Trist för din bror (och många andra).

Heinrich.a gillar detta.