• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skor

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vill du ha svala stiliga skor ska du satsa på skor som faktiskt är luftiga och snygga!
Denna spectator https://classicshoesformen.com/the-...ut-ventilated-mesh-oxford-spectator-44-5wide/ från AE är en bra variant.
Allen-Edmonds-Strawfoot-Spectator-11-Wide-3.jpg

Annars kulle jag satsa på denna typen av utsida (jag vill poängtera att det är just utsidan som jag personligen kan rekommendera, skotypen är för mig jätteful, men här tycker vi alla olika!:))
carmina_tassel_loafers_80299_l-2.jpg
Dom undre såg fruktansvärt sköna ut
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Under Mr.Porters januari-rea valde jag att passa ett köp på ett par Common Projects i brun mocka. Något som jag har har ångrat, speciellt efter helgens besök på Lund och Lund där jag provade C.QP Tarmac i en liknande brun, men som tyvärr inte fungerade. I går kväll surfade jag runt efter just den bruna skon som jag passade på och smiter in på Mr.Porter. Väl där ligger det något sparat i inkorgen. Nämligen paret jag aldrig köpte, trots att skorna inte fanns listade på hemsidan.

Jag kunde slå vad om att det var en bugg (vilket det kanske var), men beställningen gick igenom och nu är paketet i luften. Märkligt på riktigt.

Common.jpg
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Under Mr.Porters januari-rea valde jag att passa ett köp på ett par Common Projects i brun mocka. Något som jag har har ångrat, speciellt efter helgens besök på Lund och Lund där jag provade C.QP Tarmac i en liknande brun, men som tyvärr inte fungerade. I går kväll surfade jag runt efter just den bruna skon som jag passade på och smiter in på Mr.Porter. Väl där ligger det något sparat i inkorgen. Nämligen paret jag aldrig köpte, trots att skorna inte fanns listade på hemsidan.

Jag kunde slå vad om att det var en bugg (vilket det kanske var), men beställningen gick igenom och nu är paketet i luften. Märkligt på riktigt.

Common.jpg
Mäktiga och extremt mångsidiga.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Under Mr.Porters januari-rea valde jag att passa ett köp på ett par Common Projects i brun mocka. Något som jag har har ångrat, speciellt efter helgens besök på Lund och Lund där jag provade C.QP Tarmac i en liknande brun, men som tyvärr inte fungerade. I går kväll surfade jag runt efter just den bruna skon som jag passade på och smiter in på Mr.Porter. Väl där ligger det något sparat i inkorgen. Nämligen paret jag aldrig köpte, trots att skorna inte fanns listade på hemsidan.

Jag kunde slå vad om att det var en bugg (vilket det kanske var), men beställningen gick igenom och nu är paketet i luften. Märkligt på riktigt.

Common.jpg

Spännande! Hoppas det gick bättre än när jag hade en klocka som fraktades med FedEx från HK fram till min hemstad. Väl där kom paketet inte längre, fick ett mejl en dag senare att varan var slutsåld och mina pengar hade satts tillbaka :confused:
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Fan, min storlek också...
Du vet vad du måste göra.
Spännande! Hoppas det gick bättre än när jag hade en klocka som fraktades med FedEx från HK fram till min hemstad. Väl där kom paketet inte längre, fick ett mejl en dag senare att varan var slutsåld och mina pengar hade satts tillbaka :confused:
Verkligen. Om skorna landar skulle jag vilja veta hur det var möjligt. Troligtvis Mr.Porter också.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Fick svar från CQP. Skickade dit mina skor så skulle de skicka ett par nya. Fick även höra att det beror på den ofodrade konstruktionen... Synd - de var väldigt sköna men det blir svårt att motivera ett nytt par när de nya ger upp.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag använde Olles skomakeri & son AB i Lund när jag pluggade. GRYMMA. I Sthlm vet jag faktiskt ingen som håller samma nivå.
Snyggt. Tack!
Fick svar från CQP. Skickade dit mina skor så skulle de skicka ett par nya. Fick även höra att det beror på den ofodrade konstruktionen... Synd - de var väldigt sköna men det blir svårt att motivera ett nytt par när de nya ger upp.
Trist. Kunde du välja en annan modell?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nja, det är ju en reklamation så jag tror/hoppas att jag får samma modell och färg. Trivdes väldigt bra i dem, både färgmässigt och bekvämlighetsmässigt så jag hoppas att de nya håller bättre. :)
Så lär det vara. Om (kanske när?) jag hamnar i den sitsen skulle jag valt en annan modell om konstruktionen är densamma.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Jag har tänkt panga dit tåjärn på mina Alden (990 och 563). Har någon koll på vilka gör det bäst? Jag behöver skicka skorna, så var det är spelar mindre roll.

@kalufsen @Fabian @Jackee kanske?
Lite beroende på sultyp och användningsområde så kan det vara värt att fundera på infällda tåjärn i gummi (ordvalet blir lite fel, men du förstår)
Låter mindre än stål och passar bra på enkelsulade, håller dock inte lika bra som stål.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Lite beroende på sultyp och användningsområde så kan det vara värt att fundera på infällda tåjärn i gummi (ordvalet blir lite fel, men du förstår)
Låter mindre än stål och passar bra på enkelsulade, håller dock inte lika bra som stål.
Det är infällda jag tänker mig. Ena paret är enkelsulade och andra dubbelsulade. Halva grejen med tåjärn är att jag ska kunna stepdansa, så det får bli i stål om det fungerar. :)
 
Topp