MisterStefan
Basic
Vänster!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den till höger i bild. Passar bättre till en så pass informell sko. Den vänstra snörningen är snyggare men gör sig bättre på oxfords.
Just in. Hur ställer sig panelen till snörning? Höger eller vänster?
Sök och du skall finna:Känns lite som att gå in på en Michelinrestaurang och be om en Whooper, men jag behöver lite hjälp.
Min klädstil får väl beskrivas som smart casual, för att förenkla det hela, och jag är på jakt efter ett par vita/off-white sneakers som passar. Ju mindre loggor, desto bättre. Behöver också åtminstone lite dämpning då jag går mycket, så tunna tygskor går bort.
Innan jag får förslag på CQP eller Buttero så är jag beredd att lägga runt 1000:- på dessa skor.
Finns det eller lever jag i en önskedröm?
Gillar skarpt liknelsen men du är varmt välkommen här ändå!!Känns lite som att gå in på en Michelinrestaurang och be om en Whooper, men jag behöver lite hjälp.
Min klädstil får väl beskrivas som smart casual, för att förenkla det hela, och jag är på jakt efter ett par vita/off-white sneakers som passar. Ju mindre loggor, desto bättre. Behöver också åtminstone lite dämpning då jag går mycket, så tunna tygskor går bort.
Innan jag får förslag på CQP eller Buttero så är jag beredd att lägga runt 1000:- på dessa skor.
Host hostKänns lite som att gå in på en Michelinrestaurang och be om en Whooper, men jag behöver lite hjälp.
Gå upp lite och få riktigt schysst design hos A Days March.Känns lite som att gå in på en Michelinrestaurang och be om en Whooper, men jag behöver lite hjälp.
Gillar skarpt liknelsen men du är varmt välkommen här ändå!!
Vad är det du är ute efter? Vill du ha tennisskor a la C-QP & Sweyd eller något sportigare? Det finns en helvit Stan Smith-variant som ligger (typ) inom din budget, (Edit: Se vad @Exekys länkade ovan) och det finns också canvas-sneakers som ligger i samma prisklass. Finns också variationer på Adidas Campus som är enfärgade.
Gå upp lite och få riktigt schysst design hos A Days March.
@aleks input?Kör Adidas nu, tänkte kanske något lite mer dressat än dem. Annars får man återvända till beprövade marker.
Jag gillar CQP och Sweyd, som exempel. Däremot är de inte inom budgetram för tvåbarnspappa med fru på CSN.
600:- är ett för stort hopp.
Om du kan tänka dig mocka i lite olika nyanser brukar Human Scales finnas på rea, då ca 750kr, vilket är väldigt prisvärt. Trivs mycket bra i mina.Känns lite som att gå in på en Michelinrestaurang och be om en Whooper, men jag behöver lite hjälp.
Skriver under på detta - finns i vitt läder också vill jag minnas, 1500 ordinarie dock.Om du kan tänka dig mocka i lite olika nyanser brukar Human Scales finnas på rea, då ca 750kr, vilket är väldigt prisvärt. Trivs mycket bra i mina.
Om du kan tänka dig mocka i lite olika nyanser brukar Human Scales finnas på rea, då ca 750kr, vilket är väldigt prisvärt. Trivs mycket bra i mina.
Det finns! Skolyx tar 995:- för sina, vilka borde vara exakt vad du letar efter: https://www.skolyx.se/sv/skor/418-sneakers-i-vitt-laeder.htmlKänns lite som att gå in på en Michelinrestaurang och be om en Whooper, men jag behöver lite hjälp.
Tycker ej CQP är värda prislappen. Men tycker det är svårt att hitta vettiga alternativ som är billigare. Myrqvist lanserade ju sneakers nyligen kanske kan vara något
Tycker egentligen inte heller det, men har inte hittat något alternativ till deras ofodrade Racquet Sr som är lika bra.Tycker ej CQP är värda prislappen. Men tycker det är svårt att hitta vettiga alternativ som är billigare. Myrqvist lanserade ju sneakers nyligen kanske kan vara något
Med impregneringsspray funkar det hur bra som helst.Nån som har input på hur väl nubuck hanterar vatten? Tänker mest på om det är som mocka med impregneringsspray (dvs grymt) eller vanligt kalvskinn (dvs kasst)?
Upplever dom som tts, men är det fri retur kan du ju beställa flera storlekar och skicka tillbaka de som inte passarExakt sånt är jag på jakt efter! Tack.
Hur är de i storlekarna?
Gillar också Human Scales har sen tidigare ett par i ljusbrun mocka och köpte precis ett till par i taupe för 750:-. https://se.zoovillage.com/human-scales/herber-suede-191-taupeKänns lite som att gå in på en Michelinrestaurang och be om en Whooper, men jag behöver lite hjälp.
Mycket nöjd med mina.Nån som har testat Skolyx egna skor? Överväger munkarna.
Nån som har testat Skolyx egna skor? Överväger munkarna.
Vet inte vad Skolyx är men får lita på ditt omdöme (?). Sjörövarna köpte vi endast (gruppköp) för att få bort dem från forumet. 3 storlekar för stora lakritspuckar från Yanko / Haveri utanför Somalias kust som passat bättre in på @konsultdojan på instagram en på en fot. Står kvar i mitt förråd om ngn vill ta över. Med det sagt så gillar jag sjörövare / munks och har ett par Loake i rotation.Jag köpte ett par munkar från Skolyx. Gillade kvaliteten på dem men de funkade inte för mig eftersom jag insåg att man (i varierande grad) ser ut som en pirat när man bär munkskor. Jag fick ett par ’skepp o hoj’ första gången jag bar dem så jag sålde dem för 100 piastrar till @Seikosthlm och hans sjörövargäng.
Har dock andra skor från Skolyx som jag är mycket nöjd med, så om du är sjörövare så är Skolyx munkskor ett klart bra alternativ! Bra grejer för pengarna IMO!
Yanko och skolyx är olika, men skolyx är bra @PsykelVet inte vad Skolyx är men får lita på ditt omdöme (?). Sjörövarna köpte vi endast (gruppköp) för att få bort dem från forumet. 3 storlekar för stora lakritspuckar från Yanko / Haveri utanför Somalias kust som passat in på @konsultdojan på instagram en på en fot. Står kvar i mitt förråd om ngn vill ta över. Med det sagt så gillar jag sjörövare / munks och har ett par Loake i rotation.
Yanko och skolyx är olika, men skolyx är bra @Psykel
Så är det kanske - trodde dock @Psykel menade att han skulle köpa "inhouse".Fast Yanko är ju det Skolyx de facto säljer om det inte är TLB eller deras egna linje. Deras munkar är väl Yanko (om de inte har ytterligare munkar från TLB eller liknande)?
Så är det kanske - trodde dock @Psykel menade att han skulle köpa "inhouse".
Lägger till skolyx.se på spärrlistan. Guilt by association.My bad! Såg nu att Skolyx har sjörövarmunkar från både Yanko, TLB och under egen flagg! När jag köpte hade de bara Yanko, så jag förutsatte att det var de @Psykel menade. Skolyx egna grejer har jag ingen erfarenhet av. Sorry om jag rörde till det!