• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

För shopping i butik är det svårslaget med större städer. Vi som bor på mindre orter har sämre utbud att prova.

Och just skor har jag nu lärt mig sluta köpa på distans om jag inte är mycket säker. :)
Visst är det så! Själv har jag ett par av varje (minus stepttronic) och tycker alla har sina fördelar och givna ändamål men har kanske ”enklare” fötter.

Funderar på dessa som ett par vinterskor(storstad)
Lär väl funka eller vad tror ni?
Screenshot_20191013-222656_Photos.jpg

Beror på vad du tänkt matcha med för kläder. Jeans, funkar bra då kängan är åt det grövre hållet men passar mindre bra till dressade byxor imo. Ett varningens finger för den sulan också, fastnar väldigt mycket grus i sulan.
Tack för tips och synpunkter! Finns det någon bättre sula som inte blir för halkig när snö/is kommer? :)

Tack för tips och synpunkter! Finns det någon bättre sula som inte blir för halkig när snö/is kommer? :)
Nej! När du pratar snö och is och riktiga vinterkängor är det rejält mönster och tjocklek på sulan som gäller, allt annat får anses vara cityvinter. Comando sulan skiljer sig inte ifrån andra med samma mönster, Timberland tex. Det fastnar sten i mönstret, men är det verkligen ett problem? Man kan inte förvänta sig att få allt i samma känga, det finns inte randsydda kängor ifrån Icebug ;)

Nej! När du pratar snö och is och riktiga vinterkängor är det rejält mönster och tjocklek på sulan som gäller, allt annat får anses vara cityvinter. Comando sulan skiljer sig inte ifrån andra med samma mönster, Timberland tex. Det fastnar sten i mönstret, men är det verkligen ett problem? Man kan inte förvänta sig att få allt i samma känga, det finns inte randsydda kängor ifrån Icebug ;)
Håller med!
En nackdel är dock att commando sulan blir ganska hård i kyla och greppar sämre då, då är det i gengäld bra med grus i sulan, blir som dubbdäck :D

Annars ett par randsydda icebug:p

Håller med!
En nackdel är dock att commando sulan blir ganska hård i kyla och greppar sämre då, då är det i gengäld bra med grus i sulan, blir som dubbdäck :D

Annars ett par randsydda icebug:p
Lite roligt att man faktiskt kan se likheter i hur många tänker kring klockor när det gäller lite dyrare skor. Man vill ha en dressig kontorsklocka som passar både till casual, T-shirt och kostym. Samtidigt måste den ha minst 10atm och skruvad krona så den kan hänga med på stranden. Den ska funka lika bra i sandlådan med barnen eller när det ska kroppsarbetas eller gå till gymmet som på bröllop. När sedan det slutgiltiga förslaget landar på en Casio Mr-G i hand-hamrat guld inser man att man antagligen måste ha fler klockor till olika tillfällen :p Kanske ska lägga till att för cityvinter tycker jag både Victory och Dainite funkar...

Med tanke på att ISO 6425 säger minst 100 meters vattentäthet för dykarur känns det lite skoj när folk frågar om de vågar bada med en 10 ATM-klocka. :)

OK, standarden har lite fler tålighetskrav än så, men ändå.

Lite roligt att man faktiskt kan se likheter i hur många tänker kring klockor när det gäller lite dyrare skor. Man vill ha en dressig kontorsklocka som passar både till casual, T-shirt och kostym. Samtidigt måste den ha minst 10atm och skruvad krona så den kan hänga med på stranden. Den ska funka lika bra i sandlådan med barnen eller när det ska kroppsarbetas eller gå till gymmet som på bröllop. När sedan det slutgiltiga förslaget landar på en Casio Mr-G i hand-hamrat guld inser man att man antagligen måste ha fler klockor till olika tillfällen :p Kanske ska lägga till att för cityvinter tycker jag både Victory och Dainite funkar...
Håller med om att Victory och Dainite är bättre för city vinter. Tycker inte att Commando sulan är speciellt bra för kallare väderlek just för att den blir hård och då ganska hal.

Ps; förstår inte den övriga kommentarer kring klockor och citera mig...?
Annars håller jag med, rätt produkt för rätt ändamål.

Det är jag som är fördomsfull. För mig är Loake lika synonymt med sneakers som Nike är med randsytt.

Personligen köper jag nog hellre ett par
Som sagt, skorna är säkert bra, men det kändes ovant att se Loakes logga på ett par sneakers.
Det kan jag köpa.
Personligen köper jag hellre ett par dressade sneakers av en tillverkare med lång tradition av att tillverka randsydda skor. Fast...det är nu mina fördomar som lyser igenom ;)

Det kan jag köpa.
Personligen köper jag hellre ett par dressade sneakers av en tillverkare med lång tradition av att tillverka randsydda skor. Fast...det är nu mina fördomar som lyser igenom ;)
Jag är med på vad du menar, och tycker inte dom ser fel ut, men dom är ju gjorda i Indien om jag inte läste fel... Kanske håller god kvalité ändå, men arvet blir inte lika tydligt då ;)

Tillbaka
Topp