• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Hallå

15809274043156437418922115508759.jpg
15809275237942292976353994133228.jpg

Nej, det tycker jag inte... men du måste däremot knyta en bättre rosett ;)
Den lärde jag mig när jag var fem.

Hur mycket ska skon glappa? Är det ok att kunna köra i ett finger här? Må vara dumma frågor, men det är mina första fina skor. I mina sneakers kan jag förmodligen köra med två fötter i samma sko.

Bilagor

• 15809281324371558872016953798031.jpg
    15809281324371558872016953798031.jpg
    291.4 KB · Visningar: 2
Den lärde jag mig när jag var fem.

Hur mycket ska skon glappa? Är det ok att kunna köra i ett finger här? Må vara dumma frågor, men det är mina första fina skor. I mina sneakers kan jag förmodligen köra med två fötter i samma sko.

Inga frågor är för dumma.
Skon skall ju sitta skönt på foten och hälen skall inte glappa.
Lädret kommer mjukna till lite och töja sig när du gått in skon.

Ja alltså 5k är ju mer än dubbelt, blir helt annan nivå är min upplevelse. Min rekommendation är att innan du lägger så mkt kör du typ ett par yanko för att komma upp en del i nivå (eller ganska mkt) och ser om du tycker skillnaden är värt det för dig. Sen är de viktigt att komma ihåg att prio är hur lästen sitter. En gulddoja för 10k är inte mer värd än meermin om lästen sitter kass tänker jag.

Nyfiken fråga då, vad säger panelen om Yanko?
Namnet känns som en verktygstillverkare i jänkeland...

Såg nu att Loake Export Grade har ökat i pris från 3800 till 4500 bara på någon vecka. Känns inte lika prisvärda nu men deras läst är fasen den bästa jag har haft.

Set det ansträngt ut när snörningen är så stängd?
Tror tyvärr att den bredden inte kommer bli bra på dina fötter i längden om du redan direkt har behov av en sula och det blir bättre då. Men svårt att ge passformsråd men min personlig preferens är att skon ska sitta bra utan anpassning från början. Har gjort mig av med många skor som jag trott ska bli bra med tiden men så inte blivit.
Om du väljer att behåll och köra med sula (vilket inte är fel, även om jag inte skulle rek det) så ta för vana att ta ur sulan innan blocken sätts i då sulan ofta har syntet material på undersidan och det släpper inte igen fukt på samma sätt som naturmaterial.

Tror tyvärr att den bredden inte kommer bli bra på dina fötter i längden om du redan direkt har behov av en sula och det blir bättre då. Men svårt att ge passformsråd men min personlig preferens är att skon ska sitta bra utan anpassning från början. Har gjort mig av med många skor som jag trott ska bli bra med tiden men så inte blivit.
Om du väljer att behåll och köra med sula (vilket inte är fel, även om jag inte skulle rek det) så ta för vana att ta ur sulan innan blocken sätts i då sulan ofta har syntet material på undersidan och det släpper inte igen fukt på samma sätt som naturmaterial.
Magkänslan säger att du har helt rätt...

Mina Coniston blir väldigt lätt blöta, en regndroppe blir t. ex en mörk fläck som sedan försvinner när den torkar. Ska jag smörja in dem med något fetare? I nuläget använder jag naturell saphir-kräm.

Mina Coniston blir väldigt lätt blöta, en regndroppe blir t. ex en mörk fläck som sedan försvinner när den torkar. Ska jag smörja in dem med något fetare? I nuläget använder jag naturell saphir-kräm.
Det går utmärkt. Ta tex Saphirs Grease i ett tunt lager och sedan kräm ovanpå. Står emot vatten bättre men blir ju inte vattentät. Glen Karen har annars en kräm för att stå emot väta bättre men tunt lager av bra fett funkar utmärkt på en känga.

Går också i tankarna på att köpa mig ett par. Väntar med spänning på dina åsikter!
Kul! Jag har endast hunnit gå i dessa inomhus och än så länge är jag nöjd. Lädret är mjukt och högkvalitativt sett till priset. Jag har svårt för att hitta loafers som sitter bra på foten, antingen är de är för trånga framtill eller för stora i hälen. Morjas variant är det sistnämnda trots att storleken rent längdmässigt är korrekt. Jag har satt i en extra lädersula för att se om det gör susen, kan återkomma här eller i PM när jag har testat av dem mer:)

Kul! Jag har endast hunnit gå i dessa inomhus och än så länge är jag nöjd. Lädret är mjukt och högkvalitativt sett till priset. Jag har svårt för att hitta loafers som sitter bra på foten, antingen är de är för trånga framtill eller för stora i hälen. Morjas variant är det sistnämnda trots att storleken rent längdmässigt är korrekt. Jag har satt i en extra lädersula för att se om det gör susen, kan återkomma här eller i PM när jag har testat av dem mer:)

Kul att lädret lever upp till förväntningarna. Det lutar nog åt att köpa hem ett par för att se om de passar mina fötter. Tack för infon!

• Like
Reactions: a.i
Beställde ett år Loake 1880 Kempton boot till 50% rabatt från CoC. Nån som har koll på storlekarna ? Fanns bara i 9,5 o jag har alltid 9

Tillbaka
Topp