Ni som följer Carmina på sociala medier vet säkert om att idag är den sista dagen på deras MTO-kampanj. Kampanjen började sedan fredagen och innebär att MTO-avgiften slopas för alla ordrar. Ett ypperligt tillfälle att skapa en egen modell till ett bra pris!
Nu står jag själv har och velar lite. Skulle behöva lite hjälp att bestämma mig. Har som sagt till dagens slut att lägga ordern, så det börjar bli lite bråttom. Då jag tydligen inte kan bestämma mig själv så frågar jag er. Är lite sugen på en Edward Green Galway-inspirerad modell. Tyvärr är Galwayen utanför min budget, så detta får bli en "budget-Galway".
Jag kommer att basera modellen på
Carminas 080791-kängmodell. Detta är den modellen som är närmst Galwayen. Den största skillnaden är att plösen i detta fall kommer vara i samma typ av läder som den nedre delen av kängen (Galway har plösen i samma material som skaftet). Den primära frågan är vilken makeup jag ska köra på. Den nedre delen kommer vara i mökrbrunt läder (lutar åt Carminas "vegano brown"). Det är just skaftet jag inte kan bestämma mig kring. Ska jag köra på mörkbrun grain eller mocka? Mockan känns som lite mjukare, att den ej "skär" sig lika mycket mot det bruna lädret, som grainen kan göra. Högst osäker...