• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Funderar på ett par Loake Kempton. Kan välja F eller G på 026-lästen. Har sedan tidigare ett par Loake Dovedale med 026-lästen i storlek 9.5 som sitter bra med en tjockare strumpa och/eller en extra sula (tänkte det är bra på vintern).

Bör jag välja G eller F i 026-lästen och vilken storlek om jag vill köra utan extra sula?

Funderar på ett par Loake Kempton. Kan välja F eller G på 026-lästen. Har sedan tidigare ett par Loake Dovedale med 026-lästen i storlek 9.5 som sitter bra med en tjockare strumpa och/eller en extra sula (tänkte det är bra på vintern).
Bör jag välja G eller F i 026-lästen och vilken storlek om jag vill köra utan extra sula?
Var hittar jag Kempton i G-vidd?

hur är loake i storleken? har vanliga fall mellan 43,5 och 44 i storlek, mer åt 44.
i rm williams har jag 43,5 (9.5)
Har postat denna bild tidigare. Loake Gatcombe (Jockey-lästen) strl 10G (bredare vidd). RMW strl 10,5G (deras standardvidd). Exakt lika långa iaf.
lrmwvsloake-jpg.192310

Tittade lite på ett par Chelsea boots idag... De är ju snygga men använder ni modellen även till kostym eller mer "vardagliga" kläder?

Mina Dovedale är i 024-lästen såklart. Auto correct...

Frågan är alltså: gå ner en halv storlek från 9.5 i 024-lästen med extra sula om jag vill ha Kempton utan extra utrymme för sula som är F i 026-lästen?

Tittade lite på ett par Chelsea boots idag... De är ju snygga men använder ni modellen även till kostym eller mer "vardagliga" kläder?
Jag har kostym någon enstaka gång per år, och då kör jag inte Chelsea boots. Kevin Rudd, tidigare premiärminister i Australien, verkar dock tycka att det funkar bra.:)
880094-3x2-940x627.jpg

Använder mina Chelsea boots mest till jeans.

Är lite sugen på ett par CJ Tetbury. Någon som har erfarenhet av dessa? Om jag har 8,5 UK i mina Loake Hyde, vad är bör storleken vara i CJ?

Tips till er som är sugna på Loake skor är att spana in CDON nu inder Black Friday. 40% såg jag de hade. Lite skralt utbud möjligen men mins sagt bra bris.

Tips till er som är sugna på Loake skor är att spana in CDON nu inder Black Friday. 40% såg jag de hade. Lite skralt utbud möjligen men mins sagt bra bris.
Lite skralt, nu är du nästan väl kritisk. Haffade ett par Aldwych för dryga 1500, det pissar man inte på. Funderade på ett par svarta Cannon också bara för att det var så billigt, men de känns rätt svåra att använda.

Någon som köpt skoblock från skolyx.se och kan säga hur dom är i storlekarna? Tänker främst på deras skoblock i cederträ. Har bla ett par rmw i stl 10, ska jag köra samma stl i skoblocken?

Tillbaka
Topp