Ponlarsson
Silver
Även jag är nyfiken på vart skorna kommer ifrån. Så ja, har vi någon räddande ängel på KS?Grym kombo överlag, vore som sagt intressant att veta vad för skor det är. Säkert en Clegg portfölj![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Även jag är nyfiken på vart skorna kommer ifrån. Så ja, har vi någon räddande ängel på KS?Grym kombo överlag, vore som sagt intressant att veta vad för skor det är. Säkert en Clegg portfölj![]()
har för mig att deras rabatter inte gäller RM Williams.Köp RM på Sealife.se, får ni dem snabbare och det blir lättare att byta om det blir fel.
Registerar man sig för deras nyhetsbrev får man 15% rabatt på ett köp, dvs RM för 3400:-.
Fick nyss mail med 15% och den gällde ej RM Williams.har för mig att deras rabatter inte gäller RM Williams.
Skrev tidigare i tråden om att de skulle höjas med 500kr(kommer ej ihåg vart jag läste den information, tror det var på shoegazing.com), dock skulle det ha genomförts redan tidigare i år.På Sealifes startsida står det "Unna dig nya RM Williams före prishöjningen", någon som vet hur mycket denna prishöjning innebär?
Ca 500kr.... många butiker har redan höjt priset.På Sealifes startsida står det "Unna dig nya RM Williams före prishöjningen", någon som vet hur mycket denna prishöjning innebär?
Jag som egentligen inte skulle köpa fler par Loake är ändå löjligt nöjd med de jag köpte på Black Friday.
Jag som egentligen inte skulle köpa fler par Loake är ändå löjligt nöjd med de jag köpte på Black Friday.
![]()
Yes.Strand?
Nice, klippte ett par svarta för någon vecka sen. Vilken fit är det? F?
Stämmer bra det också. Loakes standardbredd med andra ord.Nice, klippte ett par svarta för någon vecka sen. Vilken fit är det? F?
Stämmer bra det också. Loakes standardbredd med andra ord.
Finns det någon vettig butik i Örebro(får för mig det)? Jag tänker mig typ Loake, Carmina & Crockett & Jones.
Ping @JakobZ
Jo, Loake är generellt sätt stora i storleken, och Capital-lästen är inget undantag.Ok, tyckte att mina ser väldigt köttiga ut och dina väldigt stringenta. Därav frågan.
Gick faktiskt ned en halv storlek i dessa jmf med vad jag har i carmina
Finns det någon vettig butik i Örebro(får för mig det)? Jag tänker mig typ Loake, Carmina & Crockett & Jones.
Ping @JakobZ
Åkes är kanske hjälpsam men upplevdes inte som kunnig personal men trevliga är de i alla fall.Precis som tidigare nämnt, Skoservice på Gamla Gatan har C&J samt ett par andra märken.. Dock varken Carmina elle Loake. Har dock bra sortiment på skovård och är en duktig skomakare.
Åkes skor på Drottninggatan har Loake och är dessutom hyggligt villig att beställa hem om du skulle vilja ha en annan modell!
Du ger dem till mig så kan jag gå in dem åt dig, du får tillbaka dem när de är lagom utslitna.Hej, det ser ut som om att det är en stor del skokunniga här så tänkte jag slänga ut ett par frågor (kan gott hända att någon har avhandlat detta tidigare men tråden börjar bli lång så jag har inte kollat alla inlägg). Jag har köpt mig ett par Loake Chester tan för ett par dagar sen och ska då försöka hålla dessa så länge som möjligt.
Till mina frågor:
Är det någon behandling av skorna jag bör utföra innan jag börjar använda skorna?
Jag har fattat att skoblock är essentiellt tillbehör så det ligger under orderknappen härnäst, jag tänker att Loakes egna skoblock är bäst att använda är det rätt?
Lädersula är fint och otroligt skönt på foten men inbillar mig att den är lite väl mottaglig för slitage, tänker vatten grus osv. kan slita en del är det något speciellt man borde tänka på?
Skorna sitter nu i överkant tight och skorna är styva så det börjar ett arbete med skoskav å obehag för att gå in skorna. Någon som har bra plan på hur man bäst går in skor?
Skickar med en bild eftersom bildposter är roligast...
![]()
Jag brukar gå in mina skor genom att först gå med de hemma några timmar åt gången. Första gången jag har de ute ser jag till att det inte är en hel dag, utan en dag när jag kan t ex kan gå hem lite tidigare från jobbet.Skorna sitter nu i överkant tight och skorna är styva så det börjar ett arbete med skoskav å obehag för att gå in skorna. Någon som har bra plan på hur man bäst går in skor?
Som sagt var. Gå in hemma några timmar åt gången så slipper man det värsta. Strunta i att köpa Loakes egna skoblock. Kolla på skolyx för sådant. Eller om du vill komma riktigt billigt undan WWW.bexley.comHej, det ser ut som om att det är en stor del skokunniga här så tänkte jag slänga ut ett par frågor (kan gott hända att någon har avhandlat detta tidigare men tråden börjar bli lång så jag har inte kollat alla inlägg). Jag har köpt mig ett par Loake Chester tan för ett par dagar sen och ska då försöka hålla dessa så länge som möjligt.
Till mina frågor:
Är det någon behandling av skorna jag bör utföra innan jag börjar använda skorna?
Jag har fattat att skoblock är essentiellt tillbehör så det ligger under orderknappen härnäst, jag tänker att Loakes egna skoblock är bäst att använda är det rätt?
Lädersula är fint och otroligt skönt på foten men inbillar mig att den är lite väl mottaglig för slitage, tänker vatten grus osv. kan slita en del är det något speciellt man borde tänka på?
Skorna sitter nu i överkant tight och skorna är styva så det börjar ett arbete med skoskav å obehag för att gå in skorna. Någon som har bra plan på hur man bäst går in skor?
![]()
Glömde... Låt skorna vila minst en dag mellan användning. På vintern så låter jag dom stå och ta det lugnt i två dagar med anledning av all fukt och slask.Hej, det ser ut som om att det är en stor del skokunniga här så tänkte jag slänga ut ett par frågor (kan gott hända att någon har avhandlat detta tidigare men tråden börjar bli lång så jag har inte kollat alla inlägg). Jag har köpt mig ett par Loake Chester tan för ett par dagar sen och ska då försöka hålla dessa så länge som möjligt.
Till mina frågor:
![]()
Ibland lägger jag på lite Bick 4.Går å nöter lite nu, dessa tillhör inte vintergarderoben helt så jag har lite tid på mig!
Ingen som gör någon grundbehandling innan skorna tas ut i den stora världen?