Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När man kollar runt verkar inställningen vara "allt går att rädda"Damen snubblade idag och lyckades skrapa tårna. Syns kanske inte så bra på bilden men går det att rädda dem skapligt?
![]()
Inga konstigheter med det där, vanlig brun skokräm täcker skadan utan problem.Damen snubblade idag och lyckades skrapa tårna. Syns kanske inte så bra på bilden men går det att rädda dem skapligt?
![]()
När man kollar runt verkar inställningen vara "allt går att rädda"
Om du inte vill ge på dig det själv så går det alltid att lämna in![]()
Inga konstigheter med det där, vanlig brun skokräm täcker skadan utan problem.
Det där borde väl vara en enkel fix med skokräm?Jo, visst kan man lämna in. Men det skulle nog kosta mer än vad skorna kostade nya.
Får testa det, köra ett par lager och se om det funkar. Tack!
Har precis fått hem min rmw gardener Brown skor, köpte deras egna Saddle & leather dressing. Ska jag smörja in dom direkt innan användning? Och hur ofta isåfall, något mer jag borde inhandla i skovård till dessa? Tack
Borsta in krämen med en borste. Låt de stå i skoblock när de inte används.Update: smörjde in skorna, bara ut och börja gå in dom nu?
Snygga jeans! Vad är det för några?Islay denna grådaskiga dag
![]()
Lindeberg JaySnygga jeans! Vad är det för några?
Sanders, va?
Tänkte köpa mig ett par mocka brogues / semi-brogue, har c&j några snygga, eller finns det något annat än c&j?
Vill uppgradera mig lite från mina loake1880.
Är personligen svag för AS Herrick:Tänkte köpa mig ett par mocka brogues / semi-brogue, har c&j några snygga, eller finns det något annat än c&j?
Vill uppgradera mig lite från mina loake1880.
Färgad skokräm brukar kunna dölja revor och liknande på ett framgångsrikt sättNågon kunnig som vet hur man fixar till dessa skavanker?
![]()
![]()
Jag testade att tvätta bort den gamla krämen med kemisk bensin, men skokrämen jag har hemma är för ljus. antar att jag måste ha en mörkare.Färgad skokräm brukar kunna dölja revor och liknande på ett framgångsrikt sättMen det kanske du redan testat av bakgrunden i dina bilder att döma.
Vill inte säga för mycket då det finns andra som vet mycket mer än mig, men tror på en mörkbrun skokräm borde kunna lösa det därJag testade att tvätta bort den gamla krämen med kemisk bensin, men skokrämen jag har hemma är för ljus. antar att jag måste ha en mörkare.
Så här ska de se ut.
![]()
Jag skulle prova att göra en ordentlig rengöring först för att få bort gammal skokräm (av med skosnören först) efter det lite renovateur och avsluta med skokräm. Har fungerat för mig på ganska så ordentliga repor och missgärningar från vatten eller vägsalt. Har tyvärr inga före och efter bilder men fick ordning på ett ordentligt misshandlade par skor men krävde en del jobb.Någon kunnig som vet hur man fixar till dessa skavanker?
![]()
![]()
Jag skulle prova att göra en ordentlig rengöring först för att få bort gammal skokräm (av med skosnören först) efter det lite renovateur och avsluta med skokräm. Har fungerat för mig på ganska så ordentliga repor och missgärningar från vatten eller vägsalt. Har tyvärr inga före och efter bilder men fick ordning på ett ordentligt misshandlade par skor men krävde en del jobb.
Annars så kan du gå in på shoegazing.se där finns en del bra att läsa.
Inte nödvändigtvis mörkare än skornas vanliga färg, det gick bra på mitt par i alla fall. Men börja med att tvätta skorna, av vad jag kan se på bilderna så skulle de behöva det. Om inte annat för att förlänga lädrets livslängd. Nu är inte jag någon expert men hade ett par med liknade skador och liknade små mörka fläcka och de blev nästan som nya efter att jag tog hand om det enligt skovårdsguiden som finns på shoegazing. Sedan kanske det är lite överdrivet att följa deras råd om att göra den behandligen flera gånger om året men som helrenovering av skorna var det värt allt arbete.Tack.
Jag antar att man måste använda en mörkare färg för att få bort de skadorna?