• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

D8E61A86-B0F5-4B98-9643-28E31479DA20.jpeg
05434FE9-C9BA-40BE-B49C-1C214A83A115.jpeg
92F23852-D421-467F-B10E-1DFE8323E74F.jpeg

Men är Williams värda det något högre priset?
Yes värda sina pengar! Mina första Blaxland är ifrån 2002 köpta i Brisbane funkar fortfarande andra paret är ifrån 2012! Mina Gartner 2010 är som pansarvagnar. Mina nyaste RM 2016 är Macquarie bra grejer också men är mer klassisk Chelsea dvs spetsiga. Kör inte skoblock så är det sagt!

D8E61A86-B0F5-4B98-9643-28E31479DA20.jpeg
05434FE9-C9BA-40BE-B49C-1C214A83A115.jpeg
92F23852-D421-467F-B10E-1DFE8323E74F.jpeg

Yes värda sina pengar! Mina första Blaxland är ifrån 2002 köpta i Brisbane funkar fortfarande andra paret är ifrån 2012! Mina Gartner 2010 är som pansarvagnar. Mina nyaste RM 2016 är Macquarie bra grejer också men är mer klassisk Chelsea dvs spetsiga. Kör inte skoblock så är det sagt!
Använder du inte skoblock? :eek: Varför inte?

Gjorde rent mina butteros inför vimterförvaring och upptäckte att det blivit gröna fläckar på plösen. Antar att öljetterna ärjat. Gick inte bort med galltvål och verkar färgat in djupt i lädret. Tror ni det går att få bort? Syns iof inte med snörena på.
907BE732-7AAC-4DA6-B2E1-D2C46DAD1DB0.jpeg

Gjorde rent mina butteros inför vimterförvaring och upptäckte att det blivit gröna fläckar på plösen. Antar att öljetterna ärjat. Gick inte bort med galltvål och verkar färgat in djupt i lädret. Tror ni det går att få bort? Syns iof inte med snörena på.
907BE732-7AAC-4DA6-B2E1-D2C46DAD1DB0.jpeg
Ja testa vitskokräm. Finns sån som är som en tub med en svamp på så du trycker ut färgen. Det är permanent färg så sitter som fan och är täckande :)

Ja dom ser välvårdade ut med bra puts, men dom där vecken i lädret ser inte alls trevliga ut. :facepalm:
Smaksak men ser inte lika illa ut när dom är på! Men min poäng var inte min skovård utan att dom är värda pengarna :) Profil bilden är på dom äldsta så patinan är berättigad med eller utan skohorn.

Hur tycker ni att jag ska behandla mina gula klassiska timerlands? enbart impr.spray eller blir det snyggt med vax alt fett? Antar att dom absorberar en del skit om jag bara sprayar dom? Tänkt ha dom till vardags mer än i skogen och dylikt..
Gör INGENTING förutom att borsta dom och tvätta dom med galltvål och vatten. Dom är redan vattentäta och blir ju snyggare ju mer patina dom får. Mina ser dock nästan nya ut efter en omgång tvål&vatten med nagelbprste

Behöver tips på skor, som funkar till jeans och chinos och nån slags blandning av typ streetwear/Ivy league klädstil . Glider mest runt ett par slitna docksides eller sneakers, och funderar på om ett par bluchers/derbies kan vara ett alternativ. Går och står en hel del på jobbet så komfort är prioriterat. Har funderat lite på red wings lågskor, alternativt Alden indy's men de senare känns som att det är i överkant av vad min ekonomi tillåter.

Tacksam för tips. Förstår att jag inte kommer få samma komfort som mina sneakers, men vore nice att hitta ett par som inte gör att man vill köra strumplästen efter någon timme
Steptronic? Vet inte om stilen är det du menar, men dom finns i lite olika modeller och är minst lika sköna som sneakers :)

Mest lättja och att jag fick ett fult märke över vristen när jag testade med ett par som inte funkade över vristen. Tips mottages.
Jag använder dessa skoblock till mina RM.
https://www.skolyx.se/sv/skoblock/236-skalat-helfotsblock-i-cedertrae.html
https://herrstil.com/collections/shoe-trees/products/boot-shoe-trees

Är dock inte jätteförtjust i boots-skoblocken från herrstil, dem från Skolyx fungerar dock suveränt till mina Comfort craftsman, rekommenderar!

Blev lite sugen på dessa:
https://www.meermin.es/en/10152710190000he-19-101527-black-calf-e-negro.html
Men man har ju hört att kvalitén är lite svajig... Har den blivit stabilare?

Vet inte om jag kan uttala mig direkt.
Äger dessa (där det är vanskligt att säga så mycket om kvalitet innan jag hunnit använda) samt ett par rödbruna mocka-Oxfords.
De senare tycker jag dock är ganska vassa, sett till pengarna.
Har väl kanske inte använt dem så våldsamt mycket heller - men enbart för att jag är lite för feg för rödbruna mockaskor! ;)

Jag använder dessa skoblock till mina RM.
https://www.skolyx.se/sv/skoblock/236-skalat-helfotsblock-i-cedertrae.html
https://herrstil.com/collections/shoe-trees/products/boot-shoe-trees

Är dock inte jätteförtjust i boots-skoblocken från herrstil, dem från Skolyx fungerar dock suveränt till mina Comfort craftsman, rekommenderar!
Tack för tipset! Skall ner till stan/skomakaren imorgon. Känner att man blir lynchad och rullad i skokräm annars. Jag är dock eniga med alla skoblock poliser ovan.

Men till en fråga är det någon som har satt på något med struktur på sina RMW gummi sulor med tanke på att det är som att ha skridskor när snön har fallit? Jag vet att det fanns (Blaxland?)med en grov sula men som inte saluförs längre men den var allt för grov enligt mitt tycke!

Tack för tipset! Skall ner till stan/skomakaren imorgon. Känner att man blir lynchad och rullad i skokräm annars. Jag är dock eniga med alla skoblock poliser ovan.

Men till en fråga är det någon som har satt på något med struktur på sina RMW gummi sulor med tanke på att det är som att ha skridskor när snön har fallit? Jag vet att det fanns (Blaxland?)med en grov sula men som inte saluförs längre men den var allt för grov enligt mitt tycke!

Dessa broddar känns som att de kan hjälpa dig at bestiga Göteborgs alla slaskiga vägar! ;)
https://www.xxl.se/snowline-snowline-broddar-bla-41-45/p/1077898_2_style

Tillbaka
Topp