• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Nu känner jag att jag är ute i riktigt god tid! Sommarskor! Tänker att jag ska försöka hitta ett par trevliga skor att varva med sneakers på nån rea i vinter. Nåt som passar till jeans/chinos och skjorta/t-shirt. Tips på stilar att hålla utkik efter?

Nu känner jag att jag är ute i riktigt god tid! Sommarskor! Tänker att jag ska försöka hitta ett par trevliga skor att varva med sneakers på nån rea i vinter. Nåt som passar till jeans/chinos och skjorta/t-shirt. Tips på stilar att hålla utkik efter?
Mockabrogues i ljusare nyans är svaret på dina böner! Perfekta sommerdojjor.
Mina sommarbroggar(i mitten):
brwck1-jpg.478553

Chukkas i mocka är inte helt fel heller (har själv paret i blått).
loake-sahara-2414_hd.jpg

Senast ändrad:
Loafers! Belgian eller penny tycker jag funkar bra till det mesta i casualgarderoben. Tassel loafers om man vill vara lite excentrisk.
IMG_0477.JPG
IMG_0478.JPG
IMG_0479.JPG

Ser din poäng, men håller inte med. Jag använder ofodrade chukkas/ökenkängor väldigt mycket just på sommaren.
Håller med om att ökenkängor passar under sommarhalvåret, men skulle inte säga att det är typiska sommarskor direkt. Bra under de flesta årstider. Har själv ett par jag använder flitigt så länge det inte är snö och is ute.

Någon med ett par Wolverinekängor som kan berätta hur de bär i storlek? Sugen på dessa och har normalt 41.5 i storlek (de finns i 41/42) :)
IMG_0511.JPG

Hej!
Jag funderar på att beställa ett par c&j coniston men är osäker på storlek då jag har relativt breda fötter.
Som referens så är här ett urval
c&j wembley i 7.5E på 360-lästen som sitter ganska tight,
Rm Williams craftsman 7.5G som sitter bra.
C&j cornhill i 7.5F på 330-lästen som sitter väldigt bra.

Tror ni att 7.5 blir bra eller blir dessa för tighta? Alternativet är att gå upp till 8 och hoppas att de sitter bra på bredden.

Kul att det inte bara jag som har lite av skofetisch här på KS :D:D
Tänkte köpa en putsborste och appliceringsborste för skovård.
Vart handlar ni er utrustning? (Online)

Jag testade dessa, men köpte inte några då dom inte fanns i min storlek just då, men ska nog skaffa ett par till kommande sommar...
DSCF80751-1600.jpg

Cole Haan Zerogrand. Finns i massa olika färger på både sula och skinn/mocka. Dom jag testade var helt ofodrade och ganska tunna i skinnet. Mjuka och sköna.

Någon som har lust att i någon rad summera hur jag bör vårda dessa? Har tänkt skaffa skolblock för när de inte används, men kanske bör skaffa någon kräm?

Tillbaka
Topp