till vad?
Mellanbrunt, tunt, vaxat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
till vad?
Mellanbrunt, tunt, vaxat.
Du pratar med mig va? I så fall - ja, det ska vara min first order of business. Efter tandläkaren imorgon.
Vad tycker du är ett vettigt pris förresten?
En tusing, kanske drygt? Skor är lite lurigt att prisa.
Någon som kan hjälpa mig att avgöra om jag ska köpa ett par double monks i mocha eller ett par i brunt läder? Whedda för och nackdelar?
1100 är bjudet på dem faktiskt. Säg det inte till någon så att de snor skorna bara!
Köp det du gillar och vill bära. Skillnaden mellan mocka och skinn är att mocka på ett vettigt sätt går att tvätta och impregnera (samt ev återfärga), medan skinn exempelvis åldras betydligt snyggare och går att putsa.
Värt att ha i åtanke är att det på fulskor är rätt värt att ta mocka, eftersom skinnkvalitéerna brukar vara ruggigt dåliga.
Tack för ditt svar! Jag gillar den putsade looken mer, så kommer nog bli ett par meermin double monks.
Angående Meermin... Många skor har ofta långa leveranstider (månader), defekta och allmänt dålig service.
Fabian fick ju till och med fel storlek rekommenderad, är även övertygad om att Fabian kan sin grej angående skor så jag ser att felet ligger hos Meermin.
Även fast det blir i runda slängar dubbelt så mycket för ett par från Carmina så garanterar jag dig att du blir nöjdare med Carmina. Dessutom finns möjligheten att testa produkten innan köp, få service och tips av kunnig personal samt stödja svenska butiker. I det här fallet rekommenderar jag Skoaktiebolaget i Stockholm. Paul & Friends har också Carmina sortiment.
Riktigt snygga! Blir att köpa dessa CJs till hösten, om de nu passar fötterna.
![]()
![]()
![]()
![]()
Någon som kan hjälpa mig att avgöra om jag ska köpa ett par double monks i mocha eller ett par i brunt läder? Whedda för och nackdelar?
Handlar-MTO?
Yes meermin! Bättre nivån på mockan den här gången än mina chukkas som jag köpte i höstas.
Hur är storlekarna på meermin? Normala eller ska man tänka på något (har ex. en något större stortå efter en ej medveten men smärtsam stämpling över tån under en fotbollsmatch hehe) innan beställning?
Fina skor Jakob![]()
Tackar. Många säger att deras läster är lite knepiga men har bara bra erfarenheter men vet att Fabian hade någon riktig blunder?
ville förra våren pröva på meermin och beställde deras cordovan split toe derby. efter mailkorrespondens där jag skickat in mina fötters mått fick jag råd om passande storlek och beställde skorna. När de väl kom hem så var de, utan att överdriva, 2 eller 3 storlekar för stora. lät vänner med större fötter (jag har 43.5 och ena vännen har 45) pröva dem men även för dem var skorna stora som båtar. skorna kan mycket gärna ha varit felmärkta och inte kvalitétssäkrade. Men jag vågade inte chansa att gå ner t.ex 2 storlekar om det nu var så att bara just detta par i strl 10 var felmärkta.
Valde därför att returnera skorna, något som inte är speciellt billigt med tanke på skornas vikt. 500kr fattigare och skorna skickades tillbaka till spanien.
ville förra våren pröva på meermin och beställde deras cordovan split toe derby. efter mailkorrespondens där jag skickat in mina fötters mått fick jag råd om passande storlek och beställde skorna. När de väl kom hem så var de, utan att överdriva, 2 eller 3 storlekar för stora. lät vänner med större fötter (jag har 43.5 och ena vännen har 45) pröva dem men även för dem var skorna stora som båtar. skorna kan mycket gärna ha varit felmärkta och inte kvalitétssäkrade. Men jag vågade inte chansa att gå ner t.ex 2 storlekar om det nu var så att bara just detta par i strl 10 var felmärkta.
Valde därför att returnera skorna, något som inte är speciellt billigt med tanke på skornas vikt. 500kr fattigare och skorna skickades tillbaka till spanien.
Mars och bra väder = tassels!
För att fortsätta lite på samma spår undrar jag du vet om det är stor skillnad i bredden på dubbelmunkarna och tassels? Har just ett par dubbelmunkar från Meermin som funkar för mig (även om jag har Kalle Anka-fötter) och är sugen på ett par mörkbruna tassels men tycker nästan att de ser smalare ut.Tackar. Många säger att deras läster är lite knepiga men har bara bra erfarenheter men vet att Fabian hade någon riktig blunder?
För att fortsätta lite på samma spår undrar jag du vet om det är stor skillnad i bredden på dubbelmunkarna och tassels? Har just ett par dubbelmunkar från Meermin som funkar för mig (även om jag har Kalle Anka-fötter) och är sugen på ett par mörkbruna tassels men tycker nästan att de ser smalare ut.
Jag vet att jag bör gå och köpa ett par CJ eller liknande men då siktet är inställt på en DJ TT innan sommaren känner jag att jag måste prioritera mina CSN-slantar...
Kollade precis och tycker inte det är så stor skillnad, har gått ned en halv storlek som man sig bör när man kör loafers så lite mindre är dom men det är ju på grund av det. Skulle inte köpa loafers om jag inte testat dom eller är säker på storleken eftersom dom verkligen måste sitta perfekt för att inte skapa glapp eller skoskav osv...