• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Crockett & Jones Westfield 341 idag.
image.jpg

Va i Tyskland i somras och sprang på ett skomärke som heter Lloyd.
Skorna tycker jag ser helt okej ut, förstår givetvis att de inte går att jämföra med "riktiga" skor. Men vad är folkets samlade tankar och erfarenheter?

And Lloyd. Det är väl inget fel på dem. Har ett par brogues i mocka med ljusröd sula som sommarskor. De är ju dock rätt dyra för att tillhöra massproduktionssegmentet, så frågan är om det inte är bättre att skjuta in en tusenlapp till och få ett par Loake 1880.

Va i Tyskland i somras och sprang på ett skomärke som heter Lloyd.
Skorna tycker jag ser helt okej ut, förstår givetvis att de inte går att jämföra med "riktiga" skor. Men vad är folkets samlade tankar och erfarenheter?

Lloyd finns också representerade i stor utsträckning i Sverige. Ett "gammalt" märke som många har haft god erfarenhet av från förr men nu är dyrt och dåligt. Trista skor med sunkiga material, taskig finish och rackig konstruktion.

Loake 1880 är kanon måste jag säga. Köper andra märken trots att pris-kvalitetsration är den bästa jag stött på!

Mycket fokus på "finskor" - får inte glömma den bästa casualskon (om du frågar mig) - Sebago Docksides!

Har haft ett par Ferragamos en gång fast de är nog inte jämförbara. Annars använder jag Meermin och Lloyd ibland och tycker Loakesarna är snäppet skönare.

Skulle ju kunna körs jättefina skor dom Allan Edmonds, C&J osv men tycker inte det är värt det liksom...man tröttnar ju också på skor efter ett tag tycker jag.

kör bara Loake 1880,
men vissa modeller framförallt Cannon (både skin/mocka) förblir rätt stela kanske är något med monks framförallt de i mocka, använder de knappt, lite konstigt de bordek kanske vara mjukast?
resten som är mer vanliga oxfords fungerar hur bra som helst

Beställt ett par Loak Cannon i måndags och de är snart framme. Tycker att Loake skor är lite stela överlag :)
Nu gör du mig lite orolig :) Men får väl tvätta dem med sköljmedel och spela lite fotboll eller gymma i dem så att de blir mjukare heheh:banghead: :bag:

du behöver nog inte vara orolig, mockaskorna kan vara en halv storlek för små, men de var ett impulsköp
men kör du skoblock i så mjukas de upp lite iallfall =)

Ja eller nej?

Aldrig kunnat ha Air Max men dom här har ett annat material som känns bra på fötterna. 1200kr men kan klippa dom för 600kr, ska man kanske köra på dom?

image.jpg

Ja eller nej?

Aldrig kunnat ha Air Max men dom här har ett annat material som känns bra på fötterna. 1200kr men kan klippa dom för 600kr, ska man kanske köra på dom?

image.jpg

Jag har ett par svartvita. Har aldrig använt dom mer än att gå en snabb sväng till affären och vid regn.
Men om du gillar dom kör på det. Jag har märkt att vissa saker jag inte gillade förut är snyggare nu. :) Och att ångra sig sedan är surt..

Jag har ett par svartvita. Har aldrig använt dom mer än att gå en snabb sväng till affären och vid regn.
Men om du gillar dom kör på det. Jag har märkt att vissa saker jag inte gillade förut är snyggare nu. :) Och att ångra sig sedan är surt..

Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar dom eller inte, är tveksam till det röda men samtdigt gillar jag det.

Air Max är inte riktigt jag men tycker det ser bra ut på andra. Får ligga och grubbla inatt, imorgon får ni se vad det blev :)

Tillbaka
Topp