• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skor

Ett par av mina sneakers har tyvärr börjat ge efter, misstänker att skomakare kan fixa men funderar på om det verkligen blir bra? Erfarenheter av att ha fått fixat dylikt tas därför tacksamt emot.

image.jpg

Ett par av mina sneakers har tyvärr börjat ge efter, misstänker att skomakare kan fixa men funderar på om det verkligen blir bra? Erfarenheter av att ha fått fixat dylikt tas därför tacksamt emot.
image.jpg
Liquisole är ett undermedel man lika gärna kan använda hemma på sånt, bra blir det men inte snyggt eftersom det är svårt att matcha färg och struktur. Gissar att en skomakare skulle göra något liknande om han nu inte har bättre grejor med rätt färg etc.

Senast ändrad:

På rätt väg, ska kika vidare mha Goooooogle. Bättre prisbild än ett par Dehner boots iaf, de går loss på bortåt $1000.
Bilden är tagen i samband med Distinguished Gentlemens ride i Paris 2014, dock ej av mig.

Har ett par CJ Lowndes som får alldeles för lite tid på fötterna då jag tycker dom sitter lite tight (blir inte bättre för att dom inte används, jag vet!) och har problem med skoskav vid gångvecken, tror ni det hjälper att lästa ut skorna? Hatar att dom blir ståendes bara :cool:

Någon som har erfarenheter av Loake 1880 Hyde Boots? Börjar närma sig höst, och jag kommer inte helt överens med R.M Willims Chelseabootsen. Har bara köpt lågskor från Loake tidigare och är väldigt nöjd.

Någon som har erfarenheter av Loake 1880 Hyde Boots? Börjar närma sig höst, och jag kommer inte helt överens med R.M Willims Chelseabootsen. Har bara köpt lågskor från Loake tidigare och är väldigt nöjd.
Jag har ett par i grain. Sköna, även om jag gillar mina RMW mer. Lästen och att Hyde har enkel dainite gör de ganska eleganta, så jag tycker att de passar till det mesta.

Har ni några fler bra tips på höst/regn skor. RMW är trevliga men skulle behöva något ytterligare. Sedan kommer jag vara föräldraledig och fattig som en kyrkråtta.

Har också ett par kempton av äldre modell och är mycket nöjd med dem. Skillnaden mot nyare modeller är nog främst att mina är ljusare i färgen men haft sem sedan 07 utan missöden.

Upptäckte att Grafford hade rejäl REA på vissa C&J, så jag kände mig tvingad att köpa ett par Bangor.:mad::)
14085274-origpic-89f79c.jpg
Fick mina CJ Bangor i dag. Satt riktigt bra. Tyvärr är jag inte helt nöjd med lädret. Verkar som om grainmönstret (rätt ord?) på ovansidan
på vänster sko är betydligt kraftigare/djupare än på höger sko. Vad säger ni, är detta något som jag kommer att reta mig på (och därmed bör returnera) eller blir det bättre (mer likt) efter lite användning och skokräm?
cj-jpg.158076
Jag bytte till ett nytt par som kom i dag. Nu ser de ut som man förväntar sig att ett par Crockett & Jones ska se ut. Mycket snygga! En riktigt fin sko till ett pangpris! :)
Kudos till Grafford som var väldigt serviceinriktade och i princip sa "Det där ser inte bra ut, det är bara att byta!".
thumbs_up_by_weapons_expert_cool-d6sx4o7.gif

CJ 1.jpg
CJ 2.jpg

Senast ändrad:
Någon som har tips på billigare läderskor som funkar till jeans?
Kolla några poster upp (Loake Sahara).
Annars kan jag tipsa om Berwick som är riktiga skor till ett bra pris. Har ett par själv (är du sugen och har storlek 10-10,5 jag tänka mig att sälja mina oanvända, inte för att de är dåliga utan för att de i färg ligger för nära mina Church's, trodde att Berwickskorna skulle vara lite ljusare, dvs de är lite mörkare än på bilden)
http://www.ebay.co.uk/itm/BERWICK-1...ede-Leather-Brogue-SBSBERW00018-/121180915038
$T2eC16hHJGEFFmk53U%28YBSPsIlKJL!~~60_35.JPG

Senast ändrad:
Klippte ett par Carmina. Svarta oxfords. Stod och valde mellan den med gummisula och lite spetigare tå och den med vanlig sula och mer rundad tå. Blev den med gummisula, den såg mycket bättre ut på foten. På språng så blir riktiga bilder strax.
Foto 2015-07-22 15 41 52.jpg
Foto 2015-07-22 15 49 20.jpg

Tillbaka
Topp