• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skulle klockbutiker på internet vara seriösa?....

Köper du klockor på internet?


  • Totala väljare
    171

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Vore det inte konstigt om vi admin började outa medlemmar? Om det skulle ifrågasättas vem du är, skulle du då vilja att jag gick ut med ditt namn?

Det enda jag kan säga är att sannolikheten för att detta är ett troll är inte jättehög.

Självklart kan vi ha fel och det vore tråkigt. Läser du dock alla inläggen från TS så kanske bilden nyanseras?
Precis ett sådant svar man förväntar sig av en admin.
 

ScubaKing

Audemars
Vi är ju också lite bundna till den etik som förväntas av ett forum. Men rent generellt försöker vi stävja troll som agerar under falskt flagg.

Måste säga att Fredrik (Swe) har rätt i det han skriver. Dem gånger du skriver något så är det sällan någon direkt nyttig information. Mest otrevliga och dryga svar till forum medlemmar. Ta till exempel din kommentar om att 3000 kr egentligen bara är kostnaden för ett par skor :wideyed:. Visst du är admin på forumet. Jag tror dock inte det tillför något positivt till forumet. Det kanske är din stil eller personlighet jag vet inte. Vet heller inte vad du får ut av att ha den stilen på forumet. Det är knappast något som direkt verkar krävas här då tonen alltid är trevlig och glad.
Det är rätt dött på TimeToTalk men jag saknar deras admins Tony och Jocke rätt hårt. Visst klocksnack har vuxit snabbt men det var inte så länge sedan ni raggade folk från TimeToTalk.
 

16610

Patek
2-Faktor
Måste säga att Fredrik (Swe) har rätt i det han skriver. Dem gånger du skriver något så är det sällan någon direkt nyttig information. Mest otrevliga och dryga svar till forum medlemmar. Ta till exempel din kommentar om att 3000 kr egentligen bara är kostnaden för ett par skor :wideyed:. Visst du är admin på forumet. Jag tror dock inte det tillför något positivt till forumet. Det kanske är din stil eller personlighet jag vet inte. Vet heller inte vad du får ut av att ha den stilen på forumet. Det är knappast något som direkt verkar krävas här då tonen alltid är trevlig och glad.


Blev nyfiken bara. Har du varit med och byggt upp Nordens största klockforum?

Du kan vara lugn, admin sköter sig korrekt på alla plan.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Måste säga att Fredrik (Swe) har rätt i det han skriver. Dem gånger du skriver något så är det sällan någon direkt nyttig information. Mest otrevliga och dryga svar till forum medlemmar. Ta till exempel din kommentar om att 3000 kr egentligen bara är kostnaden för ett par skor :wideyed:. Visst du är admin på forumet. Jag tror dock inte det tillför något positivt till forumet. Det kanske är din stil eller personlighet jag vet inte. Vet heller inte vad du får ut av att ha den stilen på forumet. Det är knappast något som direkt verkar krävas här då tonen alltid är trevlig och glad.
Det är rätt dött på TimeToTalk men jag saknar deras admins Tony och Jocke rätt hårt. Visst klocksnack har vuxit snabbt men det var inte så länge sedan ni raggade folk från TimeToTalk.
Tja vad skall jag svara på det? Men som du nämner så är vi inte det enda forumet. Jag är övertygad att du kan hitta det du söker.

Ha en trevlig fredagkväll!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Frågan är ställd till Jarl Sandin om de är intresserade av en officiell-titel - så som t.ex. Sjöö Sandström och Rob Engström har. Då måste de dock verifiera sig.

Vi kommer INTE ge ut någon information om medlemmar på forumet till någon. Undantaget är om polisen knackar på dörren och ber om information.

Hur skulle det se ut om vi ska börja läcka information om medlemmar bara för att stilla nyfikenhet? Då kan vi lägga ner siten i samma sekund då all trovärdighet är borta.

Det finns gränser.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Frågan är ställd till Jarl Sandin om de är intresserade av en officiell-titel - så som t.ex. Sjöö Sandström och Rob Engström har. Då måste de dock verifiera sig.

Vi kommer INTE ge ut någon information om medlemmar på forumet till någon. Undantaget är om polisen knackar på dörren och ber om information.

Hur skulle det se ut om vi ska börja läcka information om medlemmar bara för att stilla nyfikenhet? Då kan vi lägga ner siten i samma sekund då all trovärdighet är borta.

Det finns gränser.
Jag skulle inte kunna uttrycka det tydligare.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jag tror inte att problemet här är att folk förväntar sig att ni ska "läcka information om medlemmar". Däremot skulle man från forumledningens håll kunna svara på ett annat sätt än "jahadu...". Ett rakt svar om att ni har annan information men inte kan gå ut med denna eftersom ni värnar medlemmarnas integritet hade nog accepterats av de flesta. Det handlar mindre om vad man säger än hur man säger det. Med god ton kommer man långt.

/Henrik
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tror inte att problemet här är att folk förväntar sig att ni ska "läcka information om medlemmar". Däremot skulle man från forumledningens håll kunna svara på ett annat sätt än "jahadu...". Ett rakt svar om att ni har annan information men inte kan gå ut med denna eftersom ni värnar medlemmarnas integritet hade nog accepterats av de flesta. Det handlar mindre om vad man säger än hur man säger det. Med god ton kommer man långt.

/Henrik

Jag har svarat gång på gång men det har inte dugit. Hur många gånger bör jag upprepa mitt svar tycker du?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Nu ska vi se hmmm funderar lite grann på hur denna tråd har utvecklat sig. Kan det vara så att admin har tillgång till mer information än vi i pöbeln? :)
 

Frosse

Cartier
Min uppfattning är att JS är reko så tycker det vore underligt om denna tråd var från ledningen. Kanske någon anställd som gått rogue?

Även om dessa känslor kring e-handlare säkert finns hos vissa butiksägare så vore det onekligen dumt att ljuda dem, speciellt på internet som aldrig glömmer.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det vore väl klädsamt med nå´t slags inlägg från Jarl Sandin, eller?
Jag tycker att det finns en konkret & seriös fråga eller två som skulle må bra av en replik.

Kom in i matchen nu när ni har en chans!

Jag tycker väl att de är ganska klara och en stor credd skall de ha för att de inte feedar gråmarknaden utan kör rent och öppet. Det finns många svenska handlare som inte gör det..
 
D

Deleted member 5780

Guest
Jag tycker väl att de är ganska klara och en stor credd skall de ha för att de inte feedar gråmarknaden utan kör rent och öppet. Det finns många svenska handlare som inte gör det..
Men om det nu verkligen är Jarl Sandin som författat det något småaktiga och barnsliga inlägget från början kan man ju tycka att det är rätt låg nivå.

Och gällande gråhandlare så fyller de en funktion vare sig vi vill eller inte vill köpa av dem. Det är redan för dålig konkurrens på sina håll.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Kan ju tycka vad man tycka vill.

Underligt mail, definitivt. Men det är verkligheten tyvärr.

Är man av den naturen att man vill byta klockor till och från, krävs det mkt ekonomisk kraft om man handlar nytt från AD jämt. Speciellt om AD'n håller hårt på listpriset.

Då jag själv håller till i 031-regionen har jag testat på flertalet av butikerna, de flesta , TS inkluderat, har oklanderlig service, vilket såklart väger över till butikernas fördel.

Men vad är servicen värd?
För det måste ju finnas en gräns.

Tex har man ju igen 1:a-klassbiljetten tiofalt om man åker till andra sidan Sverige för att handla nytt. (En hint till vissa AD att vara lite mer frikostiga med rabatt för att behålla kunder, iaf snika sådana som mig)

Med lite mer verklighetsanknuten syn på priser skulle även AD'n kunna konkurrera med internethandlarna, och i förlängningen konkurrera ut dem och slippa märkliga mail.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kan ju tycka vad man tycka vill.

Underligt mail, definitivt. Men det är verkligheten tyvärr.

Är man av den naturen att man vill byta klockor till och från, krävs det mkt ekonomisk kraft om man handlar nytt från AD jämt. Speciellt om AD'n håller hårt på listpriset.

Då jag själv håller till i 031-regionen har jag testat på flertalet av butikerna, de flesta , TS inkluderat, har oklanderlig service, vilket såklart väger över till butikernas fördel.

Men vad är servicen värd?
För det måste ju finnas en gräns.

Tex har man ju igen 1:a-klassbiljetten tiofalt om man åker till andra sidan Sverige för att handla nytt. (En hint till vissa AD att vara lite mer frikostiga med rabatt för att behålla kunder, iaf snika sådana som mig)

Med lite mer verklighetsanknuten syn på priser skulle även AD'n kunna konkurrera med internethandlarna, och i förlängningen konkurrera ut dem och slippa märkliga mail.

Fast det är ju knappast något som avhandlas offentligt? Hursomhelst är det konstigt att vissa är tysta..
 
Topp