• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skulle klockbutiker på internet vara seriösa?....

Köper du klockor på internet?


  • Totala väljare
    171

Jarl Sandin

Breitling
Vi vill bara förtydliga. Vår mening var aldrig att baktala någon utan snarare ge er en inblick bakom kulisserna. Relationen till våra leverantörer är något av det viktigaste vi har och vi skulle aldrig riskera den. Oauktoriserad internethandel är något som dom motarbetar aktivt eftersom att det gör stor skada mot varumärket.


Internt diskuterar vi ofta vad vi ska göra för att inte förlora våra kunder till internethandeln. Denna tråden har hjälpt oss en lång bit på vägen och gett oss nya idéer och vi kommer att fortsätta följa diskussionen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är bäst, att tjäna 7500kr/st på 2st varor till samma köpare eller att tjäna 15000kr på en vara? Självklart det förstnämnda eftersom personen troligtvis kommer tillbaka en tredje gång.

___________________________________________
Det inte alla butiker hajat ännu är att klockcommunityt driver vissa varumärke och butiker framåt. Kolla bara vilken förespråkare för GS Molle varit. Han har drivit många klocknördar till avslut genom bland annat sin hemsida. I princip samtliga som gillar GS vet även att det är Svante i Globen man ska ringa om man vill köpa GS i Sverige.

Och vem ringer man om man vill köpa PP eller Rolex i Sverige? RobE såklart. Varför? Enkelt, för att de har överlägset bäst rykte i klockSverige på sina respektive märken.

Poäng? Vissa butiker konkurrerar ut internet trots långa fysiska avstånd till kunden.
GBG-butikerna lyckas inte med detta.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vad är bäst, att tjäna 7500kr/st på 2st varor till samma köpare eller att tjäna 15000kr på en vara? Självklart det förstnämnda eftersom personen troligtvis kommer tillbaka en tredje gång.

___________________________________________
Det inte alla butiker hajat ännu är att klockcommunityt driver vissa varumärke och butiker framåt. Kolla bara vilken förespråkare för GS Molle varit. Han har drivit många klocknördar till avslut genom bland annat sin hemsida. I princip samtliga som gillar GS vet även att det är Svante i Globen man ska ringa om man vill köpa GS i Sverige.

Och vem ringer man om man vill köpa PP eller Rolex i Sverige
? RobE såklart. Varför? Enkelt, för att de har överlägset bäst rykte i klockSverige på sina respektive märken.

Poäng? Vissa butiker konkurrerar ut internet trots långa fysiska avstånd till kunden.
GBG-butikerna lyckas inte med detta.

Nu skall vi ju inte räkna ut JS, det är möjligt att de vill få en smaksstart och utveckla ett samarbete som både gynnar dem och KS medlemmar.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vi vill bara förtydliga. Vår mening var aldrig att baktala någon utan snarare ge er en inblick bakom kulisserna. Relationen till våra leverantörer är något av det viktigaste vi har och vi skulle aldrig riskera den. Oauktoriserad internethandel är något som dom motarbetar aktivt eftersom att det gör stor skada mot varumärket.


Internt diskuterar vi ofta vad vi ska göra för att inte förlora våra kunder till internethandeln. Denna tråden har hjälpt oss en lång bit på vägen och gett oss nya idéer och vi kommer att fortsätta följa diskussionen.

Fördelarna ni har är att ni har eget urmakeri, fin lokal och trevlig personal.

Väljer er när det gäller allt, i stort sett (Band, trycktest etc). Däremot är jag personligen inget jättefan av varken Omega, Breitling eller IWC. Finns vissa enstaka modeller såklart, men det är ju inte modeller som har ett andrahandvärde som Rolex i stål - och då blir det väldigt dyrt att handla nytt om man vet med sig att det inte är något man tänkt behålla resten av livet.

Bergströms har ju vid flera tillfällen vägrat att ens ge 500kr i rabatt till mig och flera andra medlemmar, och där är ni bättre. Minns att min far funderade på en ny Planet Ocean, och fick bra bemötande och intrycket att ni inte var helt omöjliga.

Är man som butik medlem här på klocksnack, och öppna med att man diskuterar saker som att förlora kunder till internet, så har man nog hälften vunnet (tror jag). Vore dessutom väldigt kul om ni utökade med fler märken - och i en perfekt värld hade ni haft både Rolex och JLC medan Bergströms hade sålt Breitling och Chopard.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hur många i denna tråd har erfarenhet av att driva en butik inom fackhandeln? Rätt så mycket tyckande helt utan kunskap eller förståelse.
600% i marginal skulle ju vara toppen ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Men om det nu verkligen är Jarl Sandin som författat det något småaktiga och barnsliga inlägget från början kan man ju tycka att det är rätt låg nivå.

Och gällande gråhandlare så fyller de en funktion vare sig vi vill eller inte vill köpa av dem. Det är redan för dålig konkurrens på sina håll.

Hur menar du? Det är Jarl Sandin.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tycker jag var ganska tydlig hela tiden även om folk vägrade förstå eller lyssna.. Liten ursäkt kanske vore på plats från de som var utåtagerande..

Nu tycker jag att vi ska glömma detta, ta i hand och så dricker vi lite apelsinsaft, sover på saken så ska ni se att det känns bättre i morgon:)
 

john b

Rolex
Tycker jag var ganska tydlig hela tiden även om folk vägrade förstå eller lyssna.. Liten ursäkt kanske vore på plats från de som var utåtagerande..

Jag vidhåller att jag inte tror trådstarten eller postandet i Jarl Sandins namn är sanktionerat från ledningen på detta företag.

Om jag ansågs vara utåtagerande i denna tråd finner jag en begäran om ursäkt från mig som befängd.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag vidhåller att jag inte tror trådstarten eller postandet i Jarl Sandins namn är sanktionerat från ledningen på detta företag.

Om jag ansågs vara utåtagerande i denna tråd finner jag en begäran om ursäkt från mig som befängd.

I detta fall är det chefen och inte någon butiksanställd. Jag vidhåller att dina utfall är befängda.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tycker jag var ganska tydlig hela tiden även om folk vägrade förstå eller lyssna.. Liten ursäkt kanske vore på plats från de som var utåtagerande..
Om det händer dig ofta att "folk" vägrar förstå eller lyssna måste det vara jobbigt. Själv är jag mest fascinerad över tongångarna.
 

john b

Rolex
I detta fall är det chefen och inte någon butiksanställd. Jag vidhåller att dina utfall är befängda.



Kan du förklara ordet "utfall", i detta sammanhang, så att jag förstår ditt språkbruk?

Edit: är det ägare eller en anställd som osanktionerat skrivit? Jag tycker det vore relevant att veta.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag vidhåller att jag inte tror trådstarten eller postandet i Jarl Sandins namn är sanktionerat från ledningen på detta företag.

Om jag ansågs vara utåtagerande i denna tråd finner jag en begäran om ursäkt från mig som befängd.

Jeeez. Var bara en reko person, erkänn att du har fuckat upp. Kliv in hos JS, ta mössan i hand och säg förlåt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kan du förklara ordet "utfall", i detta sammanhang, så att jag förstår ditt språkbruk?

Edit: är det ägare eller en anställd som osanktionerat skrivit? Jag tycker det vore relevant att veta.

Butikschef räcker det? Jag anser att Jarl Sandin är ett bra och "uppstanding" företag och jag hoppas verkligen våra medlemmar kan dra nytta av ett sammarbeta med en av de främsta klockföretagarna i GBG.
 

john b

Rolex
Butikschef räcker det? Jag anser att Jarl Sandin är ett bra och "uppstanding" företag och jag hoppas verkligen våra medlemmar kan dra nytta av ett sammarbeta med en av de främsta klockföretagarna i GBG.

Jag gillar också Jarl Sandin. Jag har köpt två klockor av dem och alla jag träffat där har varit trevliga och kunniga.
Butikschef, tack för infon.

Du valde att inte svara på min fråga om vad du anser vara "utfall" i tråden.
Vad vill du dessutom att jag skall be om ursäkt för?
Min attityd mot dig eller min skeptiska inställning till trådstarten?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag gillar också Jarl Sandin. Jag har köpt två klockor av dem och alla jag träffat där har varit trevliga och kunniga.
Butikschef, tack för infon.

Du valde att inte svara på min fråga om vad du anser vara "utfall" i tråden.
Vad vill du dessutom att jag skall be om ursäkt för?
Min attityd mot dig eller min skeptiska inställning till trådstarten?
Är inte det ganska klart? Helt ärligt är jag trött på din attityd och om du finner det så hemskt här så finns alternativ.
 

john b

Rolex
Är inte det ganska klart? Helt ärligt är jag trött på din attityd och om du finner det så hemskt här så finns alternativ.

Kan du förklara exakt vad som är dåligt med min attityd? Vad skall jag ändra på för att passa bättre in?

Det är uppenbart något som stör dig. Jag tänker att kanske fler vill veta vad som, enligt dig, är acceptabelt beteende på detta forum.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kan du förklara exakt vad som är dåligt med min attityd? Vad skall jag ändra på för att passa bättre in?

Det är uppenbart något som stör dig. Jag tänker att kanske fler vill veta vad som, enligt dig, är acceptabelt beteende på detta forum.
Vad jag vill säga dig är tyvärr inte publicerbart, men vad jag tycker borde dock vara tämligen klart. Gillar inte du mig eller forumet så finns möjligheter för dig. Personligen så bryr jag mig inte.
 

john b

Rolex
Vad jag vill säga dig är tyvärr inte publicerbart, men vad jag tycker borde dock vara tämligen klart. Gillar inte du mig eller forumet så finns möjligheter för dig. Personligen så bryr jag mig inte.

Du fortsätter att inte svara på frågor.
Det är distinkt tydligt att du inte gillar mina inlägg, eller iaf dem i den här tråden. Har jag förargat dig även vid andra tillfällen? Isåfall när då?

Återigen, kan du beskriva på vilket sätt jag bör be dig om ursäkt för mina inlägg i den här tråden?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Du fortsätter att inte svara på frågor.
Det är distinkt tydligt att du inte gillar mina inlägg, eller iaf dem i den här tråden. Har jag förargat dig även vid andra tillfällen? Isåfall när då?

Återigen, kan du beskriva på vilket sätt jag bör be dig om ursäkt för mina inlägg i den här tråden?

Tja, jag ger ganska tydliga signaler på att Jarl är äkta. Det skickas gång på gång att jag ljuger. Jag tröttnar lite och släpper lite mer info vilket även är den totala sanningen. Lyssnade folk! Nej....
 

john b

Rolex
Tja, jag ger ganska tydliga signaler på att Jarl är äkta. Det skickas gång på gång att jag ljuger. Jag tröttnar lite och släpper lite mer info vilket även är den totala sanningen. Lyssnade folk! Nej....

Ok. Du tolkade mina poster som att jag ville få det till att Du for med osanning (hoppas ingen annan tolkade det så). Skönt att det är utrett.

Och därför är det inte publicerbart vad du vill säga till mig? Är det en lämpligt kort stubin att ha som aktiv admin på Sveriges (Nordens?) största klockforum?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ok. Du tolkade mina poster som att jag ville få det till att Du for med osanning (hoppas ingen annan tolkade det så). Skönt att det är utrett.

Och därför är det inte publicerbart vad du vill säga till mig? Är det en lämpligt kort stubin att ha som aktiv admin på Sveriges (Nordens?) största klockforum?

Ja ärligt så är det det, du får avgöra din framtid här. Men uppenbarligen så fanns det mycket bättre forum, kanske du passar bättre där så slipper du hemska mig..
 
Topp