• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SLA017 Releaseparty och Kobra Kai info

Chuck

Patek
2-Faktor
IMG_0472.JPG
Led mig till shopen tack
Vit är snyggare! Speciellt på en solad snygging som jag :rolleyes:
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Herrens vägar äro outgrundliga. Hittade en SLA017 hos en Seikoåterförsäljare i Bangkok och kunde inte låta bli. Sorry för suddig bild men det är lite mörkt här i baren på Okura Prestige. Tillsammans med en Sapporo också, kan det bli bättre?! :cool: Initial reaktion är att klockan har en magisk charm och gummibandet är otroligt bekvämt om än åt helsike för långt så förmodar att man tvingas byta till tropic eller liknande, någon som har tips på något bra?
IMG_5260.JPG

Var kan man få tag i en Kobra Kai-tischa? :D

Mycket fina Seikos här för övrigt, bland annat en råcool Prospex Zimbe med lila bezel och blå urtavla.
 
Senast ändrad:

AB

Panerai
2-Faktor
Frågan har kanske ställts förut, men hey... Löste ett tropic från Ebay men originalbandstiften är för tjocka - någon som har tips på bandstift som är tunnare men som ändå passar? Tack på förhand!

EDIT: Beställde från Natoband.nu, förhoppningsvis funkar det kanon (19mm breda, 1.8mm tjocka).
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Någon som provat med Tropic från singular? Priset var ju bekvämt iaf och 18mm perfekt.

Kan man inte använda originalbandstiften då? Måste erkänna mig väldigt okunnig angående bandhorn med hål och hur det fungerar.
 

AB

Panerai
2-Faktor
Är det? :eek: Har visst blivit felinformerat, vilket elände. Udda storlekar mellan bandhornen är alltid ett elände.

En sak är säker iaf, jag kan inte använda klockan med strapen som är med, alldeles för lång :(
Det jag läst mig till iaf, inte fått på mitt tropic ännu dock!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Drog en chansning och köpte Uncle Seikos waffle som jag förstår ska vara uppdaterad jämfört med tidigare. Originalgummit är väldigt bekvämt och snyggt, men galet långt och en riktig dammagnet.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: AB

AB

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på hur man får på länken igen när man haft gummit på? Får inte till det ordentligt...
 

AB

Panerai
2-Faktor
Tillbaka på länk nu (tack @yonsson för guide!). Fortfarande väldigt nöjd, så mycket som är bra med den här klockan! Funkar lika bra hemma som på jobbet i en mer dressad omgivning. Tavlan är magisk och storleken är perfekt - har mycket svårt att se att jag någonsin kommer vilja flippa den.

IMG_0539.JPG
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vet inte om någon klocka gjort mig så splittrad som denna o_O Jag kan sitta och stirra på den konstant och funderar på att dra tillbaka annonsen men samtidigt så finns det en annan klocka på annons jag vill ha och som passar mer logiskt i samlingen (två dykare känns meningslöst). Otroligt stressande :arghh:

Är den här lumen spetsad med ett besök till Tjernobyl för övrigt? Räcker ju att den ser solen i en halv sekund för att lysa som en fyr :D
 

AB

Panerai
2-Faktor
Vet inte om någon klocka gjort mig så splittrad som denna o_O Jag kan sitta och stirra på den konstant och funderar på att dra tillbaka annonsen men samtidigt så finns det en annan klocka på annons jag vill ha och som passar mer logiskt i samlingen (två dykare känns meningslöst). Otroligt stressande :arghh:

Är den här lumen spetsad med ett besök till Tjernobyl för övrigt? Räcker ju att den ser solen i en halv sekund för att lysa som en fyr :D
Förstår din tanke! Sitter också med två dykare nu, denna och MM300. Jag motiverar det hela dock med att SLA017 är dressigare på något sätt, den motiveringen funkar väl dock inte för dig...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Förstår din tanke! Sitter också med två dykare nu, denna och MM300. Jag motiverar det hela dock med att SLA017 är dressigare på något sätt, den motiveringen funkar väl dock inte för dig...
Det är sant iofs, den är åt det dressade hållet, förmodar att det är storleken som är orsaken. Dåligt argument i min privata förhandling med mig själv dock :D
 
  • Like
Reactions: AB

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är sant iofs, den är åt det dressade hållet, förmodar att det är storleken som är orsaken. Dåligt argument i min privata förhandling med mig själv dock :D
Jag gillar SLA017 skarpt, men som med allt annat så blir man ju mer och mer petig och tveksam hu högre utgiften är. Hade den varit värd hälften av vad den är så hade rotationen på forumet minskat.
 
Topp