• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SLA017 Releaseparty och Kobra Kai info

FatboySlin

Breitling
Jag klarar ju inte ens att ha samma klocka en hel vecka utan att byta så OWG känns tyvärr helt omöjligt för mig tyvärr. :)

Men med det sagt så är SLA017 riktigt bra förutom att min inte går perfekt, kommer nog lämna in min på ruckning hyfsat snart. Så OWG-material är den säkert för många andra mindre rastlösa.
Min går inte heller perfekt och skulle vilja få den ruckad. Hur funkar det, måste man lämna in klockan eller kan urmarkaren göra det någorlunda direkt?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min går inte heller perfekt och skulle vilja få den ruckad. Hur funkar det, måste man lämna in klockan eller kan urmarkaren göra det någorlunda direkt?
Det beror på hur petig urmakaren och du som ägare är. Nu är det ju lite speciellt i och med att alla är under garanti så rådgör med din SEIKO AD.

Vanligtvis brukar jag antingen göra det själv eller lämna in klockan och återfå den efter några dagar. Då har urmakaren:
1: Testat
2: Ruckat
3: Testat
4: Eventuellt ruckat igen.
 

FatboySlin

Breitling
Det beror på hur petig urmakaren och du som ägare är. Nu är det ju lite speciellt i och med att alla är under garanti så rådgör med din SEIKO AD.

Vanligtvis brukar jag antingen göra det själv eller lämna in klockan och återfå den efter några dagar. Då har urmakaren:
1: Testat
2: Ruckat
3: Testat
4: Eventuellt ruckat igen.
Den är ju från Globen så jag kollar med dem. Bor inte i Stockholm men ska dit om några veckor och tänkte sticka förbi affären i hopp om att få den fixad. Får se hur det blir. Tack yonsson!
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Det är något med denna klockan alltså. Den är helt enkelt mysig och det måste ha något att göra med storleken i kombination med sunburst urtavlan, den välvda kristallen, de raka visarna, silverramen runt datumvisningen samt den relativt smala bezeln som inte tar för mycket plats. En solklar favorit! Tack Seiko!
IMG_1401.JPG
 

molinari

Cartier
Det är något med denna klockan alltså. Den är helt enkelt mysig och det måste ha något att göra med storleken i kombination med sunburst urtavlan, den välvda kristallen, de raka visarna, silverramen runt datumvisningen samt den relativt smala bezeln som inte tar för mycket plats. En solklar favorit! Tack Seiko!
IMG_1401.JPG
Så snygg, ser att den tickar på min uppdragning?
 

Habs

Omega
Min går inte heller perfekt och skulle vilja få den ruckad. Hur funkar det, måste man lämna in klockan eller kan urmarkaren göra det någorlunda direkt?
Jag var innom min lokale Klockmaster for att få min ruckad. Fikk den tilbake uten arbeid utført. De fikk visstnok ikke røre verket da det var klassifisert som GS-verk. Hör med Globen på forhånd kanske om va de kan och inte kan gjöra?
Min går for snabt (men innanför spec.), mät till mellan 4-10 sec avhengig av position. Oupplevd avvik med mitt bruk ligger litt høyere. Variation i position er hyfsat, mät till 0.0 sec...
Själv kommar jag bare till att pröve och väre tålmodig och la det saktne naturligt over tid.
 

FatboySlin

Breitling
Jag var innom min lokale Klockmaster for att få min ruckad. Fikk den tilbake uten arbeid utført. De fikk visstnok ikke røre verket da det var klassifisert som GS-verk. Hör med Globen på forhånd kanske om va de kan och inte kan gjöra?
Min går for snabt (men innanför spec.), mät till mellan 4-10 sec avhengig av position. Oupplevd avvik med mitt bruk ligger litt høyere. Variation i position er hyfsat, mät till 0.0 sec...
Själv kommar jag bare till att pröve och väre tålmodig och la det saktne naturligt over tid.
Jag tror jag avvaktar lite jag också, men tänkte åka förbi Klockmaster när jag är i Stockholm och höra lite vad de säger. Jag kan leva med avvikelsen, men har en klocka med 8r48-verk som håller sig inom sekunden, och man vill ju dit även med denna.
 

Geparden

Audemars
Ska göra ett seriöst försök att köra länk några dagar. Har flera ggr bara monterats för att 5 min senare plockas av till förmån för något gummi.
IMG_0545.JPG


Fick bli på ett gammalt stansat standardlås då varken original eller MM-lås föll min handled i smaken.
IMG_0547.JPG
 
Senast ändrad:

Chad

Rolex
Har jag förstått det rätt att det kommer med ett verktyg för att byta armband? Har en djävel på ingång :)
 

Chad

Rolex
Nej, med SEIKO medföljer aldrig verktyg.

Trodde man kunde lita på dig när det gäller Seiko ;) Med det sagt, stort tack till dig yonsson. Hade aldrig fått upp ögonen för denna vackra klocka om du inte lagt upp så bra bilder på den, tror det var i samband med att du köpte den som du postade endel utanför kobra kai.

Löjligt jävla nöjd. Väntar bara på ett vintage tropic som borde dimpa ner nästa vecka - så är den fulländad imo :cigar:

20171006_155601.jpg
20171006_155652.jpg
20171006_155719.jpg
 
Senast ändrad:

Geparden

Audemars
Trodde man kunde lita på dig när det gäller Seiko ;) Med det sagt, stort tack till dig yonsson. Hade aldrig fått upp ögonen för denna vackra klocka om du inte lagt upp så bra bilder på den, tror det var i samband med att du köpte den som du postade endel utanför Kobra kai.

Löjligt jävla nöjd. Väntar bara på ett vintage tropic som borde dimpa ner nästa vecka - så är den fulländad imo :cigar:

20171006_155601.jpg
20171006_155652.jpg
20171006_155719.jpg
Nice! Fetto-boxen med ubåt och allt.
 

Chad

Rolex
Någon som har tips på tunnare spring bars än de som kommer med klockan? Köttade igenom OEM på ett tropic band, ser dock inte helt hundra ut och rädd att bandet spricker.
 
Topp