• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Psykel

Patek
Min gamla morfar såg att jag hade en omega då plockade han fram en som jag inte hade en aning om att han hade :)
20170501_104110.jpg
någon som vet vilken ref den är?:) han fick den 1956
Fin! Ref står på insidan av baklocket, så den behöver öppnas. Dock så finns det ju en och annan tok här som direkt kan se vad det är för ref!
 

Sfbio

Omega
Fin! Ref står på insidan av baklocket, så den behöver öppnas. Dock så finns det ju en och annan tok här som direkt kan se vad det är för ref!

Tja! ja det vet jag :) men hade ingen chans att öppna den så därav att jag tänkte som du sa att det finns någon tok här som vet vad det kan vara för Ref :)
 

Brunleif

Panerai
Har varit väldigt sugen på en Croton Nivada grenchen länge, men inser att jag knappast kommer frigöra 30000kr i någon närtid för att köpa en. Vad finns det för liknande kronografer. (egentligen) är det boetten och pastellkulörerna på tavlan som jag går igång på. Får kosta 10' men gärna mindre.

Tar gärna tips via PM också.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har varit väldigt sugen på en Croton Nivada grenchen länge, men inser att jag knappast kommer frigöra 30000kr i någon närtid för att köpa en. Vad finns det för liknande kronografer. (egentligen) är det boetten och pastellkulörerna på tavlan som jag går igång på. Får kosta 10' men gärna mindre.

Tar gärna tips via PM också.
Kostar väl inte 30' heller? Vilken vill du ha? Är du beredd att lägga 10' låter det som att du borde köra på en tycker jag.
 

Brunleif

Panerai
Kostar väl inte 30' heller? Vilken vill du ha? Är du beredd att lägga 10' låter det som att du borde köra på en tycker jag.
De jag hittat på eBay har alla legat runt 2500$ och innan den är hemma med tull och moms är de ledigt över 30'.
Var längesedan någon såldes här, det börjar bli dags att ni öppnar lagren :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De jag hittat på eBay har alla legat runt 2500$ och innan den är hemma med tull och moms är de ledigt över 30'.
Var längesedan någon såldes här, det börjar bli dags att ni öppnar lagren :)
tycke de kostar drygt 10'. Finns ju en del som inte är Croton eller Nivada-märkta också
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Någon som vet vad det kan tänkas sig vara för tank? Gammal noname, eller om det är något roligare? :)

IMG_0359.jpg
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Ganska omöjligt att säga. Finns det någon bild på verket? Beroende på pris så kan den säkert vara trevlig. Ser ju bra ut ändå!

Förstod nästan det. Finns tyvärr inget bild på verket. Får se om jag kan köpa den, så får det bli en överraskning. Har vart sugen på en tank ett tag. :).
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Vet någon hur jag öppnar boetten så jag kan se urverket? Vill inte förstöra något. :)

IMG_0415.JPG
 

Bilagor

  • IMG_0414.JPG
    IMG_0414.JPG
    97.9 KB · Visningar: 30
  • IMG_0418.JPG
    IMG_0418.JPG
    96.6 KB · Visningar: 28
  • IMG_0419.JPG
    IMG_0419.JPG
    120.4 KB · Visningar: 32
  • IMG_0420.JPG
    IMG_0420.JPG
    99.5 KB · Visningar: 28
  • IMG_0421.JPG
    IMG_0421.JPG
    135 KB · Visningar: 28
Topp