Exxet
Guld
Den här videon kan kanske vara behjälplig:Någon av er proffs som vet hur man ställer datum/dag separat på denna? Blir båda när man skruvar 24h nämligen. Men det blir ju inte alldeles rätt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här videon kan kanske vara behjälplig:Någon av er proffs som vet hur man ställer datum/dag separat på denna? Blir båda när man skruvar 24h nämligen. Men det blir ju inte alldeles rätt...
Misstänkte att jag skulle behöva öppna den. Stort tack! Återkommer när jag klurat ut hur eller vem som ska öppna denSer suspekt ut och du måste nog ta en titt inuti. Kan dock vara en lite tidigare modell runt 1950 för de var lite mer rustika som denna. Samma visare har jag på en Omega som just blivit klar med så det kan mycket väl stämma.
Tror jag löst gåtan: torde vara en fyrtiotalare Omega 30T2Misstänkte att jag skulle behöva öppna den. Stort tack! Återkommer när jag klurat ut hur eller vem som ska öppna den
Löst gåtan? Fanns väl inga riktiga likheter där? Tror din tavla är ommålad, ser skum ut.Tror jag löst gåtan: torde vara en fyrtiotalare Omega 30T2
https://www.poshtime.com/475.004/Omega-30T2-c.1946.php
Tavlan, tror du? Jag tyckte den kändes sliten men ärlig, men säger du målad så lyssnar jag.Löst gåtan? Fanns väl inga riktiga likheter där? Tror din tavla är ommålad, ser skum ut.
Tycker den känns underlig, men är långt ifrån säker. Ingen ny bemålning men tycker inte den känns omega. Någon som känner igen den?Tavlan, tror du? Jag tyckte den kändes sliten men ärlig, men säger du målad så lyssnar jag.
Jag tror i alla fall inte det är nån originalklocka med 30T2. Har exempelvis inte sett den boetten till 30T2. Kan ju använts fast jag inte sett det men måste vara ovanligt och tvivlar starkt på att det är riktigt. Känns helt fel. Tavlan skulle eventuellt kunna vara det men visarna hör inte ihop med tavlan, enligt mig vill säga...Tror jag löst gåtan: torde vara en fyrtiotalare Omega 30T2
https://www.poshtime.com/475.004/Omega-30T2-c.1946.php
Jag vet inte, klockan som sådan känns skum och fel (bortsett de relumade visarna), men mer fel som i franken och Kanske icke omega-visare och att det gör att allt känns fel och delar från olika tidsperioder?Tycker den känns underlig, men är långt ifrån säker. Ingen ny bemålning men tycker inte den känns omega. Någon som känner igen den?
Jag tyckte dom var lika fast den nedre renoverad men kan å andra sidan inte ett dugg om vintage. Är sjukt ödmjuk och suger åt mig av er kunskapLöst gåtan? Fanns väl inga riktiga likheter där? Tror din tavla är ommålad, ser skum ut.
Japp, 1958Hade sjukt fel, öppnade och kollade - caliber 284
Vad kan man få fram från siffrorna? 1958?
Då stämmer det bättre med boetten.Hade sjukt fel, öppnade och kollade - caliber 284
Vad kan man få fram från siffrorna? 1958?
Äkta och riktigt fint skick. värdemässigt bör det vara 5'+? Hög kvalitet och riktigt bra skick. Lite större än de flesta från samtiden, dvs 50-talet.Hej! Någon som har något att säga om denna? Vad som helst Äkta? Kompis hittade denna i någon gammal låda och ska ha varit hans morfars.
Äkta och riktigt fint skick. värdemässigt bör det vara 5'+? Hög kvalitet och riktigt bra skick. Lite större än de flesta från samtiden, dvs 50-talet.
Grym! Har en likadan i betydligt sämre skick. Referens CK 2639Hej! Någon som har något att säga om denna? Vad som helst Äkta? Kompis hittade denna i någon gammal låda och ska ha varit hans morfars.
Sådana lådor hade aldrig min morfar...Grym! Har en likadan i betydligt sämre skick. Referens CK 2639
Inte min heller. Där låg några gamla huvudvärkstabletter och en tom flaska sprit på sin höjd.Sådana lådor hade aldrig min morfar...
Jag tror EHedins morfar vinner detta race.Inte min heller. Där låg några gamla huvudvärkstabletter och en tom flaska sprit på sin höjd.
Det där är lite svårt tycker jag men skulle säga ja. Dock inte "super fat"... Skulle gissa Mk3, men är inget proffs...Någon kunnig som vet om detta är ett fat font insert?
Skulle också säga att det är ett FF. Din klocka?Någon kunnig som vet om detta är ett fat font insert?
Har lite rassliga länkar hemma, om du är intresserad? Har dock inget BOR. Vad är det för lugsize på klockorna?Tja! Jag har några sköna Tissotdressare. Skulle vilja ha en trevlig länk på någon av dessa, typ ett BoR eller liknande (med ändlänkar). Någon som har tips?
Nej tyvärr men jag är intresserad av den.Skulle också säga att det är ett FF. Din klocka?