• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Är detta rätt länk blev erbjuden att köpa länken
Bulova oceanographer 666 1979
 

Bilagor

  • Screenshot_20170629-180529.png
    Screenshot_20170629-180529.png
    273.3 KB · Visningar: 49

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan eventuellt vara intresserad av gamla länkar också. 18 och 16 mm.
Har bl.a. dessa, men även lite andra i 19 och 20 mm. Går ju att slipa ner vid behov. Bara att skicka pm om något skulle vara intressant eller om specifika bilder önskas.

Den översta är ca 17,5 mm, och den näst översta är 19 mm. Resterande är 18 mm...

20170630_170431_zpsusjrfngr.jpg
 

deddas

Rolex
Går lite i säljtankar gällande min 7205 länk som är något sliten. I vilket prisspann befinner sig dessa?
Mvh
Deddas
 

Psykel

Patek
Ni vet när man hittar en annons några minuter innan den går ut... Gjorde jag ett ok köp trots den rätt skjutna tavlan? Tycker den ser riktigt mysig ut, och verkar vara 35,5mm när jag kollar liknande modeller med samma verk/boettform. I annonsen beskriven som 29mm taveldiameter...
https://auctionet.com/sv/644447-armbandsur-omega-manuell-cal-30t2pc-boett-av-stal

Skärmavbild 2017-07-09 kl. 21.18.24.png
Oversize subsekund brukar betyda jumbo, så du har nog rätt om storleken. Grattis!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej!
Jag skulle vilja köpa originalkrona till köpet som snart kommer hem. Ursäkta bild men det är den enda bild jag fick se... ;) (Risk and reward)
IMG_5294.JPG

(Tar för övrigt tacksamt emot info om klockan också ;) )
Har också några Tissots och en Enicar som skulle bli glada av en originalkrona...
IMG_4998.JPG
IMG_5157.JPG
IMG_4939.JPG

Var hittar jag lättast kronor och hur fan vet jag vilken jag ska ha...?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!
Jag skulle vilja köpa originalkrona till köpet som snart kommer hem. Ursäkta bild men det är den enda bild jag fick se... ;) (Risk and reward)
IMG_5294.JPG

(Tar för övrigt tacksamt emot info om klockan också ;) )
Har också några Tissots och en Enicar som skulle bli glada av en originalkrona...
IMG_4998.JPG
IMG_5157.JPG
IMG_4939.JPG

Var hittar jag lättast kronor och hur fan vet jag vilken jag ska ha...?
Hur vet du att den inte är original?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tveksamt om säljaren kan avgöra detta? Den ser tillräckligt gammal ut för att kronan inte skall vara märkt med logga.
Ok detta köp är ju lite av den dyr trisslott så håller tummarna :)

Men om vi börjar med de andra tre klockorna. Är det lönt att leta? Och isf var börjar man? Hur tar jag reda på vilken krona det ska vara? Många frågor... Sry! Men känns riktigt svårt...

Edit: Dyr i absoluta termer, men förväntad vinst är såklart mkt högre ;)
 
Hej,

Jag ställer kanske frågan i fel tråd man hoppades på lite hjälp.

Blivit erbjuden en Omega automatic Seamaster (1963, cal. 560), genomgick service 2016. Allt skall vara original. Pris: 5500.

Undra bara om priset är hyfsad? Jag är helt off base i denna klockvärld.

Tack på förhand.
 

Bilagor

  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    35.5 KB · Visningar: 56
  • FullSizeRender-2.jpg
    FullSizeRender-2.jpg
    40.8 KB · Visningar: 54
  • FullSizeRender-1.jpg
    FullSizeRender-1.jpg
    41 KB · Visningar: 55

JohanHLM

Rolex
Köpte för en kort tid sedan denna äldre pie-pan i guld och har försökt hitta lite info kring 2852/2853 men inte lyckats särskilt väl.
IMG_1122.JPG


Som jag tolkat det är skillnaden mellan en 2852 och en 2852/2853 avskanaden av borrade bandhorn samt bevels på luggarna. Finns det någon skillnad på boetten utöver detta? Jag har bara lyckats hitta ett fåtal bilder med hajtandsindex likt min (tycker personligen denna cleanare tavla pasaar mig bättre än den med större index vilka i mitt tycke tar överhand).

Någon som vet om denna tavelkombination har något specifikt referensnummer ex. 2853-xx?
Var detta en enklare och billigare tavla? Med tanke på att detta bör ha klassats som en lyxklocka på 50-talet kan jag tänka mig att de flesta ville ha en något finare/dyrare tavla när de köpte en klocka i 18k.

Är denna tavelkombination mer eller mindre eftertraktad än den "vanliga" i dagsläget? Jag har inga planer på att sälja den men kan ändå vara kul att veta :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Okej, detta får väl anses vara något av en longshot...

Någon som vet vad mitt offer för glaspolering (https://klocksnack.se/threads/plexipolering-101.76725/) egentligen är?
Mina egna Google-kunskaper går bet - och det hjälper väl inte direkt till att det verkar finnas en gammal Rado som hette "President De Luxe".
Missförstå mig rätt. Jag förväntar mig knappast guld och gröna skogar för denna (även om den sannolikt kommer att säljas). Det var egentligen bara en liten bonus i ett rop jag köpte för en Longines Flagship.
Är ändå lite intresserad av att veta nånting om den.

Ganska stor pjäs med 36+ mm. Helt i rostfritt.

Tackar!

IMG_2752.JPG


IMG_2754.JPG


IMG_2756.JPG
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej,

Jag ställer kanske frågan i fel tråd man hoppades på lite hjälp.

Blivit erbjuden en Omega automatic Seamaster (1963, cal. 560), genomgick service 2016. Allt skall vara original. Pris: 5500.

Undra bara om priset är hyfsad? Jag är helt off base i denna klockvärld.

Tack på förhand.
Jag tycker priset är lite högt för denna modell i det skicket. Har du fått belägg på att den verkligen har fått en service i fjol? Eller någon som fixat något och kallar detta service? Glaset är ju sprucket nere kl 6. Servar man en klocka tycker jag man byter ett sprucket glas. Tror knappast att ett nytt glas spricker så lätt att det hänt sedan service.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Går väl lite i perioder. Såldes ju rätt många i våras?

Man får inte bättre betalt internationellt. Snarare tvärt om. KS är dyrt.

Vad letar du efter @nöt ?
 
Topp