Psykel
Pandion
Jag kan eventuellt vara intresserad av gamla länkar också. 18 och 16 mm.Har lite rassliga länkar hemma, om du är intresserad? Har dock inget BOR. Vad är det för lugsize på klockorna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kan eventuellt vara intresserad av gamla länkar också. 18 och 16 mm.Har lite rassliga länkar hemma, om du är intresserad? Har dock inget BOR. Vad är det för lugsize på klockorna?
Ok kan var intressantHar lite rassliga länkar hemma, om du är intresserad? Har dock inget BOR. Vad är det för lugsize på klockorna?
EY backa!Jag kan eventuellt vara intresserad av gamla länkar också. 18 och 16 mm.
Du har förtur, naturligtvis.EY backa!
Äh jag bara skojade liteDu har förtur, naturligtvis.
Har bl.a. dessa, men även lite andra i 19 och 20 mm. Går ju att slipa ner vid behov. Bara att skicka pm om något skulle vara intressant eller om specifika bilder önskas.Jag kan eventuellt vara intresserad av gamla länkar också. 18 och 16 mm.
Oversize subsekund brukar betyda jumbo, så du har nog rätt om storleken. Grattis!Ni vet när man hittar en annons några minuter innan den går ut... Gjorde jag ett ok köp trots den rätt skjutna tavlan? Tycker den ser riktigt mysig ut, och verkar vara 35,5mm när jag kollar liknande modeller med samma verk/boettform. I annonsen beskriven som 29mm taveldiameter...
https://auctionet.com/sv/644447-armbandsur-omega-manuell-cal-30t2pc-boett-av-stal
Vad säger du om klubbat pris då? Är 3700kr ett ok pris för en modell i det skicket? Tänker främst på slitaget på tavlans subsekund. @tdn-dk kanske vetOversize subsekund brukar betyda jumbo, så du har nog rätt om storleken. Grattis!
Har dålig koll på priser, tyvärr. Men kan tänka mig att det är ett okej pris. Större klockor från 40-talet brukar ju vara eftertraktade och gå för hyfsat höga summor.Vad säger du om klubbat pris då? Är 3700kr ett ok pris för en modell i det skicket? Tänker främst på slitaget på tavlans subsekund. @tdn-dk kanske vet
Vad säger du om klubbat pris då? Är 3700kr ett ok pris för en modell i det skicket? Tänker främst på slitaget på tavlans subsekund. @tdn-dk kanske vet
Åh tack! Jag gillar den, och det blir nog det närmsta jag kommer en railmaster/ranchero just nuTror det er en ok pris, det er samme boett som anvendes til Suverän så omkring 35 mm.
Samma tavla blev anvendt på Suverän som denna av mine:
Svinband är svårslaget på ur som dessa, men viktigaste är att det är tunt och gammalt.Väntar på att få hem den här, nån som har tips på passande band? Har fasta bandstift och är 90% säker att det är 16 mm.
http://www.tradera.com/item/341996/285358761/genia-15-jewels-udda-vintageur-1940-50-tal
Tycker det är svårt att hitta några vettiga svinisar, tips mottages gärna!Svinband är svårslaget på ur som dessa, men viktigaste är att det är tunt och gammalt.
Plöjt ebay på sistone?Tycker det är svårt att hitta några vettiga svinisar, tips mottages gärna!
Hur vet du att den inte är original?Hej!
Jag skulle vilja köpa originalkrona till köpet som snart kommer hem. Ursäkta bild men det är den enda bild jag fick se... (Risk and reward)
(Tar för övrigt tacksamt emot info om klockan också )
Har också några Tissots och en Enicar som skulle bli glada av en originalkrona...
Var hittar jag lättast kronor och hur fan vet jag vilken jag ska ha...?
Ringde "auktionshuset" och frågade om det var en Omegakrona och det var det ej. Kan du se vad det är för ref/modell? Den är tydligen ca 34mm + krona. "Tavlan är fin" för övrigt Kul och spännande köp.Hur vet du att den inte är original?
Tveksamt om säljaren kan avgöra detta? Den ser tillräckligt gammal ut för att kronan inte skall vara märkt med logga.Ringde "auktionshuset" och frågade om det var en Omegakrona och det var det ej. Kan du se vad det är för ref/modell? Den är tydligen ca 34mm + krona. "Tavlan är fin" för övrigt Kul och spännande köp.
Ok detta köp är ju lite av den dyr trisslott så håller tummarnaTveksamt om säljaren kan avgöra detta? Den ser tillräckligt gammal ut för att kronan inte skall vara märkt med logga.
Jag tycker priset är lite högt för denna modell i det skicket. Har du fått belägg på att den verkligen har fått en service i fjol? Eller någon som fixat något och kallar detta service? Glaset är ju sprucket nere kl 6. Servar man en klocka tycker jag man byter ett sprucket glas. Tror knappast att ett nytt glas spricker så lätt att det hänt sedan service.Hej,
Jag ställer kanske frågan i fel tråd man hoppades på lite hjälp.
Blivit erbjuden en Omega automatic Seamaster (1963, cal. 560), genomgick service 2016. Allt skall vara original. Pris: 5500.
Undra bara om priset är hyfsad? Jag är helt off base i denna klockvärld.
Tack på förhand.
Bättre betalt internationellt kanske?Hur kommer det sig att det aldrig är några Vintage subar till salu på ks? Sitter alla och håller på dom eller vad var hänt?