• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Simon.x

Rolex
Hej någon som vet vad detta är ?? mer en CITIZEN :)
Finns tillsalu ---> https://klocksnack.se/threads/citizen-vintage-17-jewels-70-tal-350-kr.81003/
IMG_0718.JPG


IMG_0728.JPG


//Simon
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Den nitade länken 7206 som även satt på Tudorklockor, den var väl alltid Rolexmärkt på spännet? Dvs en 7206 som sitter på en Tudor och som har ett Tudor-spänne är ett hopplock som aldrig funnits "från fabrik"? Eller?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Jodå. Glaset brukar vara 31,00 mm och 2,5 eller 3,0 mm . Har 2,5 glas och glaspackning hemma tror jag .
Se där! Även om den har en märkt originalkrona så tror jag nog att jag vill täta den vid kronan också, kanske lika bra att beställa rubbet från cousins i så fall.

Glaset tittar upp lite smått ovanför bezeln så jag undrar om det kanske är 3 mm höjd på den jag har.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
IMG_8737.JPG


Lurat in en kompis i klockträsket som nyligen nöp sin första klocka. Någon med tips på gubbflex som kan lira med denne?
 

rogart-63

Patek
Se där! Även om den har en märkt originalkrona så tror jag nog att jag vill täta den vid kronan också, kanske lika bra att beställa rubbet från cousins i så fall.

Glaset tittar upp lite smått ovanför bezeln så jag undrar om det kanske är 3 mm höjd på den jag har.
Kan vara så. CWC och Tag har ju samma boett. har för mig Tag har 3 mm glas och CWC 2,5 . Packningen heter LG320309.
 

Brunleif

Panerai
Försöker här också.
Någon som vet vad det här är för modell? Inte sett någon annan med datum Kl.6.
Någon som vet var jag kan få tag på ny krona som är korrekt för modellen?

IMG_1130.jpg

IMG_1132.jpg
 

Bilagor

  • IMG_1133.jpg
    IMG_1133.jpg
    99.3 KB · Visningar: 10

Zandibar

Cartier
Snabb fråga ang Tudor submariner: Gjordes 79090 uteslutande i svart? Har sett några blåa men trott att det är svarta med AM-tavla och AM-vridning, men nu börjar jag tro att den reffen finns i två färger. Någon som vet?
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Snabb fråga ang Tudor submariner: Gjordes 79090 uteslutande i svart? Har sett några blåa men trott att det är svarta med AM-tavla och AM-vridning, men nu börjar jag tro att den reffen finns i två färger. Någon som vet?
Fanns i både svart och blått. Tudor har även en röd i deras valv.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Den nitade länken 7206 som även satt på Tudorklockor, den var väl alltid Rolexmärkt på spännet? Dvs en 7206 som sitter på en Tudor och som har ett Tudor-spänne är ett hopplock som aldrig funnits "från fabrik"? Eller?
Väldigt sent svar, men 7206 var Rolex, om det sitter ett tudorspänne så är det som sagt hopplock.
 
Topp