ETA eller Ronda. Delar finns på CousinsUK.Cool klocka och som @Aurum skriver en underbart häftig sekundvisare. Dessa ska tydligen vara enkla att göra täta och packningar ska finnas i nyproduktion. @theargonaut @Seikosthlm @yonsson
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ETA eller Ronda. Delar finns på CousinsUK.Cool klocka och som @Aurum skriver en underbart häftig sekundvisare. Dessa ska tydligen vara enkla att göra täta och packningar ska finnas i nyproduktion. @theargonaut @Seikosthlm @yonsson
cousins uk harCool klocka och som @Aurum skriver en underbart häftig sekundvisare. Dessa ska tydligen vara enkla att göra täta och packningar ska finnas i nyproduktion. @theargonaut @Seikosthlm @yonsson
Vad står det för beteckning på packningarna, eller går man efter mått?cousins uk har
vettefan @rogart-63 vet du?Vad står det för beteckning på packningarna, eller går man efter mått?
Vilken klocka är det ? Hittar inte inlägget?vettefan @rogart-63 vet du?
Mrpsa-dykareVilken klocka är det ? Hittar inte inlägget?
Kronan och packning till baklocket finns på cousinsuk . Nu kommer jag inte ihåg exakt vilken storlek det är på packningen. Vill man ha det helt tät bör man byta krona.Mrpsa-dykare
Är ingen superexpert på Citizen, men av serienumret säger jag att den är tillverkad i oktober 1973. Ref 62-8573. Sen står det "CTZ" på kronan och inte "CT7".Hej någon som vet vad detta är ?? mer en CITIZEN
Finns tillsalu ---> https://klocksnack.se/threads/citizen-vintage-17-jewels-70-tal-350-kr.81003/
//Simon
Är ingen superexpert på Citizen, men av serienumret säger jag att den är tillverkad i oktober 1973. Ref 62-8573. Sen står det "CTZ" på kronan och inte "CT7".
Det är Franska... betyder typ patent patenterad.Eterna Brevete, vad står Brevete för eller vad är det?
https://www.ebay.ca/dsc/Vintage/175759/i.html?_blrs=spell_check&Brand=Eterna&_nkw=brevete
https://www.the-saleroom.com/en-us/...0012/lot-f8bedb73-a0fe-4f06-98d2-a5b800b38dc1
Snygg klocka förresten
Låter logiskt, tack! Kanske alt mönsterskydd eller så också?Det är Franska... betyder typ patent patenterad.
Jo, brukar vara ett Schweizerkors och åtföljt av ett nummer i baklock och kan vara märkt utan nummer på kronor.Låter logiskt, tack! Kanske alt mönsterskydd eller så också?
Det var min MRP SA 503.305 från förra sidan, finns det även glas att beställa?Vilken klocka är det ? Hittar inte inlägget?
Jodå. Glaset brukar vara 31,00 mm och 2,5 eller 3,0 mm . Har 2,5 glas och glaspackning hemma tror jag .Det var min MRP SA 503.305 från förra sidan, finns det även glas att beställa?
Se där! Även om den har en märkt originalkrona så tror jag nog att jag vill täta den vid kronan också, kanske lika bra att beställa rubbet från cousins i så fall.Jodå. Glaset brukar vara 31,00 mm och 2,5 eller 3,0 mm . Har 2,5 glas och glaspackning hemma tror jag .
Kan vara så. CWC och Tag har ju samma boett. har för mig Tag har 3 mm glas och CWC 2,5 . Packningen heter LG320309.Se där! Även om den har en märkt originalkrona så tror jag nog att jag vill täta den vid kronan också, kanske lika bra att beställa rubbet från cousins i så fall.
Glaset tittar upp lite smått ovanför bezeln så jag undrar om det kanske är 3 mm höjd på den jag har.
Har bytt några glas som var 2,8 mm, tror det kan vara original på många MRP SA men är knepigt att hitta idag, så man får välja att ersätta med 2,5 som ligger lite för lågt eller 3,0 med "naggrisk".Jodå. Glaset brukar vara 31,00 mm och 2,5 eller 3,0 mm . Har 2,5 glas och glaspackning hemma tror jag .
Här från en en artikel som visar uppdragsskador på en Valjoux 7750:Har också fått rekommendation av urmakare att dra upp den 20-30 ggr vid behov för att säkerställa att den inte stannar vid inaktivitet under dagen, och detta direkt efter en service.
Mycket intressant, jag kommer följa denna rekommendation.
Fanns i både svart och blått. Tudor har även en röd i deras valv.Snabb fråga ang Tudor submariner: Gjordes 79090 uteslutande i svart? Har sett några blåa men trott att det är svarta med AM-tavla och AM-vridning, men nu börjar jag tro att den reffen finns i två färger. Någon som vet?
Snabb fråga ang Tudor submariner: Gjordes 79090 uteslutande i svart? Har sett några blåa men trott att det är svarta med AM-tavla och AM-vridning, men nu börjar jag tro att den reffen finns i två färger. Någon som vet?
Väldigt sent svar, men 7206 var Rolex, om det sitter ett tudorspänne så är det som sagt hopplock.Den nitade länken 7206 som även satt på Tudorklockor, den var väl alltid Rolexmärkt på spännet? Dvs en 7206 som sitter på en Tudor och som har ett Tudor-spänne är ett hopplock som aldrig funnits "från fabrik"? Eller?