• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hej @Fixoflex , minns att du för ett par år sedan berättade för mig att den här 3AKA3 Komandirskien har en zon-tavla gjord för den inhemska marknaden. Tänkte bara fråga om du vet om tavlan har varit mörkbrun hela tiden eller om de var svarta från början? :)
5563CE72-68D6-4F57-BB9F-D5182C341035.jpeg
 
Senast ändrad:

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hej @Fixoflex , minns att du för ett par år sedan berättade för mig att den här 3AKA3 Komandirskien har en zon-tavla gjord för den inhemska marknaden. Tänkte bara fråga om du vet om tavlan har varit mörkbrun hela tiden eller om de var svarta från början? :)
5563CE72-68D6-4F57-BB9F-D5182C341035.jpeg
[/QUOTE
Jag tror att de endast tillverkades i Svart. Jag har dock inga klara bevis för det! Vad är det för färg på den upphöjda stjärnan? Det är en ovanlig rackare som det finns lite info om.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Funderar på att köpa en äldre klocka med Valjoux 7750. Enligt säljaren fungerar klockan som den ska, men har inte blivit servad på länge eller inte alls. Vad har ni fått betala för att få era gamla klockor med 7750 servade? Förstår att det är olika mellan olika klockor såklart, men vill få ett humm iaf innan jag slårt till.

s-l1600.jpg
 

johnz

Rolex
IMG_5406.JPG
God morgon, har en omega ref 111022 från 64 på kroken, skick som på bild och den fortar sig lite. Vad ska man betala för en sån rackare? Och är det något man behöver veta om modellen? Tack på förhand!
 

Stryd

Cartier
Min kära mor hittade idag en klocka som min största idol alla kategorier har brukat flitigt! Nämligen min bortgångna morfar.....

Är lite nyfiken om någon kan avgöra något om klockan med hjälp av denna dåliga bild? Har inte tillgång till klockan i detta nu, den tickar enligt uppgift på bra vid uppdrag.

Cal 266, 50-tal?

A016A77E-40AA-489F-B22A-3482A251233D.jpeg
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Min kära mor hittade idag en klocka som min största idol alla kategorier har brukat flitigt! Nämligen min bortgångna morfar.....

Är lite nyfiken om någon kan avgöra något om klockan med hjälp av denna dåliga bild? Har inte tillgång till klockan i detta nu, den tickar enligt uppgift på bra vid uppdrag.

Cal 266, 50-tal?

A016A77E-40AA-489F-B22A-3482A251233D.jpeg
Sorry är inge vidare på att dra alutsatser endast på en bild men tjr den var riktigt läcker iaf och extra kul att det var morfars. Grattis! Du får öppna upp och se vad den säger! :)
 
Hum...får se om jag kan försöka igen. De har ju rätt tunna boetter. Den går, men gångreserven är väldigt kort så något är inte som det ska.
 

Weberg

Audemars
Detta kan väl aldrig stämma? Seamaster och Constellation på samma tavla? Låter helt osannolikt i mina öron...
omconseas3.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Testar här med..
Har en kollega som är sugen på en Tudor Sub. Han kom till mig och ville ha hjälp men jag har väldigt dålig koll på dessa.
Han vill inte ha en med snowflake-tavlan och har kollat in några 9401/0 (men de verkar ovanliga om man inte vill ha snowflake-tavlan).
Har även kikat på 79090 men är lite anti datum även om det “inte gör så mycket”.

Har hittat några fina 79090 som sålts här på KS för runt 30-50 och det är fair men det är som sagt det där datumet i så fall.
Sedan har han inget emot en blå heller, den måste alltså inte vara svart då han har en Speedy Pro till vardags.

Vad ska han kolla efter? Vad finns det för referenser att kolla på om maxtaket är 50’ och han vill inte ha en 36-mm:are?
Han hittade en 9401/0 på C24 utan länk för 40k men jag tycker den såg väldigt polerad ut och saknade som sagt länk.
 

DrKlocka

Audemars
Testar här med..
Har en kollega som är sugen på en Tudor Sub. Han kom till mig och ville ha hjälp men jag har väldigt dålig koll på dessa.
Han vill inte ha en med snowflake-tavlan och har kollat in några 9401/0 (men de verkar ovanliga om man inte vill ha snowflake-tavlan).
Har även kikat på 79090 men är lite anti datum även om det “inte gör så mycket”.

Har hittat några fina 79090 som sålts här på KS för runt 30-50 och det är fair men det är som sagt det där datumet i så fall.
Sedan har han inget emot en blå heller, den måste alltså inte vara svart då han har en Speedy Pro till vardags.

Vad ska han kolla efter? Vad finns det för referenser att kolla på om maxtaket är 50’ och han vill inte ha en 36-mm:are?
Han hittade en 9401/0 på C24 utan länk för 40k men jag tycker den såg väldigt polerad ut och saknade som sagt länk.

Gripenbro.se har en nyservad 79090 för typ 45. Kan ju vara något? De har ju stuckit i pris senaste året.
 
Topp