Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes, oändligt. Dock är det som du nämnde, bara ett begränsat antal som inte är avsmalnande. Gäller att ta av de smalaste så man inte får en ojämn övergång.
Finfint med gris!Vad säger ni? Bra med gris eller ska jag införskaffa svart band?
Något tipps? @Gummo @Weasel @eriksson850 @AurumSöker länkbitar till en gammal Omega. Viklåset är märkt med 32 och 1181/215
@Ragge, har du din länk kvar?
Ingen aning, hur mycket mer längd behöver du? Finns de inte nya har du nog inte mycket hjälp av länknummer tyvärr. Men lägg bevakning på ebay.
Behöver 1-2 bitar. Hela länkar finns men då sticker priset iväg.Ingen aning, hur mycket mer längd behöver du? Finns de inte nya har du nog inte mycket hjälp av länknummer tyvärr. Men lägg bevakning på ebay.
Ottofrei kanske har?
Vad är generisk länkförlängare?Ottofrei kanske har?
http://www.ofrei.com/page_146.html
Annars är det nog störst chans att hitta på ebay som aurum skrev. Det finns ju även generiska länkförlängare om det är länken som är för kort.
https://m.ebay.co.uk/itm/Watch-Stra...hash=item2ec75ba886:m:m_J-Em4s4wvoxCZLgDrTG1gVad är generisk länkförlängare?
Tycker profilen på glaset som sitter på, oftast är att föredra. Har dock ingen koll på hur glasen på just din såg ut från fabrik.Vad tycker ni om glaset till denna? Boetten var tunnare än vad jag trodde den skulle vara vilket kanske talar för ett slimmare glas, men tycker nästan att det är lite väl slim. Byta till ett tjockare, mer domeat eller behålla? Är ute efter ett så tidstypiskt som möjligt
Jag har två. Den svarta har jag servat och bytt glas. På den ljusa har jag inte gjort något. Dock är glaset nästan för fint och utan torrsprickor för att vara från fyrtiotalet så stor chans att det är bytt. Tjockleken inkl glas är 10mm på ljusa och nästan 12mm på svarta (lite kraftigare boett också kanske?).Vad tycker ni om glaset till denna? Boetten var tunnare än vad jag trodde den skulle vara vilket kanske talar för ett slimmare glas, men tycker nästan att det är lite väl slim. Byta till ett tjockare, mer domeat eller behålla? Är ute efter ett så tidstypiskt som möjligt
Fina! Glaset på den ljusa ser ju lite ut som mitt (som nyligen blivit bytt). Gissar att min är runt 8mm tjock totalt. Låter nog glaset sitta på, det lirar ju rätt bra med boettenJag har två. Den svarta har jag servat och bytt glas. På den ljusa har jag inte gjort något. Dock är glaset nästan för fint och utan torrsprickor för att vara från fyrtiotalet så stor chans att det är bytt. Tjockleken inkl glas är 10mm på ljusa och nästan 12mm på svarta (lite kraftigare boett också kanske?).
Generellt var det, eller "ska vara", lägre glas på sub sekundmodelllerna och de högre glasen på centrumsekundklockor. Jag skulle inte byta det där, det ser ut som det ska tycker jag. De kan dessutom vara svårare att få tag på, tidvis i alla fall. Snarare skulle jag vilja byta ett (för) högt glas på en subsekundmodell till ett sånt du har.Vad tycker ni om glaset till denna? Boetten var tunnare än vad jag trodde den skulle vara vilket kanske talar för ett slimmare glas, men tycker nästan att det är lite väl slim. Byta till ett tjockare, mer domeat eller behålla? Är ute efter ett så tidstypiskt som möjligt
Tack för info! Då känns det rätt att låta det vara kvar. Kanske är min förkärlek till lite tjockare ur som får mig att dras till lite tjockare glas.Generellt var det, eller "ska vara", lägre glas på sub sekundmodelllerna och de högre glasen på centrumsekundklockor. Jag skulle inte byta det där, det ser ut som det ska tycker jag. De kan dessutom vara svårare att få tag på, tidvis i alla fall. Snarare skulle jag vilja byta ett (för) högt glas på en subsekundmodell till ett sånt du har.
En snabb fråga:
Finns det något bra ställe att gå till för gravyr/personliga inskriptioner i Stockholm? En franchise-kedja i stil med guldfynd inger inte riktigt den känsla av förtroende jag söker.
Inte helt otänkbart att den undre pivoten på balansaxeln är av så friktionen blir för hög när den ligger ned mot den delen.Hej . Har ett problem med en av mina Atlantic . Den stannar när den ligger med glaset neråt men endast då i övrigt tickar den på starkt . Tacksam för tips Mvh David
Landeron 48 skulle jag gissa på. Kika vid balansen.Vad är detta för urverk?
Jag skulle inte betala det utan att höra med någon annan.Tjena,
Lämnade in mitt ärvda fickur hos Nymans för att få offert på service + reparation då kronan är paj och uret går således ej. Fick pris på maximalt 7k då det behövdes specialtillverkade en ny krona. Är detta rimligt pris?
Finns det några alternativ i mälardalen/Stockholm som utför reparationer på fickur? Den är absolut ingen dyrgrip utan värdet är bara affektionsmässigt.
#förstaposten
God Jul!
/alex