• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Metarn

Breitling
Hej!
Vet inte om jag är på rätt avdelning, eller tråd, men jag testar iaf.
Har hittat ett fint ur i en låda hos min far, men hittar ingen info på nätet ang exakt vilken modell det är. Alla siffror och text på baksidan är borta. Farsan tror att han köpte den på 60talet nångång..:).
Har lurkat här ett par år, och imponeras dagligen av kunskapen folket här besitter, så jag gissar att nån vet vilken modell det är?
Har en usel bild:
1CC30162-4472-4587-A394-5078786DC76E.jpeg

Kan inte ta nån ny heller då klockan är hos urmakaren för service. Han visste inte heller exakt vilken modell det är, han har inte öppnat den än!:nailbiting:. Alltså jag vet att det är en Lemania..
Väl mött!
 
Senast ändrad:

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hej!
Vet inte om jag är på rätt avdelning, eller tråd, men jag testar iaf.
Har hittat ett fint ur i en låda hos min far, men hittar ingen info på nätet ang exakt vilken modell det är. Alla siffror och text på baksidan är borta. Farsan tror att han köpte den på 60talet nångång..:).
Har lurkat här ett par år, och imponeras dagligen av kunskapen folket här besitter, så jag gissar att nån vet vilken modell det är?
Har en usel bild:
1CC30162-4472-4587-A394-5078786DC76E.jpeg

Kan inte ta nån ny heller då klockan är hos urmakaren för service. Han visste inte heller exakt vilken modell det är, han har inte öppnat den än!:nailbiting:. Alltså jag vet att det är en Lemania..
Väl mött!
Fin! Den har nog inget modellnamn förutom referensnummer. Vilket verk det är har jag ingen aning om heller. Gillar iallfall zontavlan!
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Någon som kan tyda vad detta är för noname-urverk? Det är den enda bild jag har dessvärre. Swiss made, 15 jewels.

IMG_3116.JPG
 

seikoswede

Panerai
God Afton!

Ville inte starta en egen tråd utan tänkte att den här tråden borde funka.

Trots att jag är född och uppväxt i Göteborg och dessutom extraknäckt dom dörrvakt under min ungdom så har jag aldrig riktigt fastnat för Breitling. ;):p:D

Men visst finns det några fina modeller och en jag gärna skulle äga är den här: https://www.bukowskis.com/sv/lots/973371

Men varför blir den inte såld? Tror den varit ute flera gånger utan att bli såld? Vad är det jag missat? Såg en på bukten som gick för närmare 3k USD men det var ett tag sedan.

Notera att jag som sagt är novis på Breitling men modellen tilltalar mig mycket!

Vänligen

Jim
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
God Afton!

Ville inte starta en egen tråd utan tänkte att den här tråden borde funka.

Trots att jag är född och uppväxt i Göteborg och dessutom extraknäckt dom dörrvakt under min ungdom så har jag aldrig riktigt fastnat för Breitling. ;):p:D

Men visst finns det några fina modeller och en jag gärna skulle äga är den här: https://www.bukowskis.com/sv/lots/973371

Men varför blir den inte såld? Tror den varit ute flera gånger utan att bli såld? Vad är det jag missat? Såg en på bukten som gick för närmare 3k USD men det var ett tag sedan.

Notera att jag som sagt är novis på Breitling men modellen tilltalar mig mycket!

Vänligen

Jim
Aldrig sett modellen innan, men den är ju svincool! Har tyvärr inga svar på dina frågor...
 

Psykel

Patek
God Afton!

Ville inte starta en egen tråd utan tänkte att den här tråden borde funka.

Trots att jag är född och uppväxt i Göteborg och dessutom extraknäckt dom dörrvakt under min ungdom så har jag aldrig riktigt fastnat för Breitling. ;):p:D

Men visst finns det några fina modeller och en jag gärna skulle äga är den här: https://www.bukowskis.com/sv/lots/973371

Men varför blir den inte såld? Tror den varit ute flera gånger utan att bli såld? Vad är det jag missat? Såg en på bukten som gick för närmare 3k USD men det var ett tag sedan.

Notera att jag som sagt är novis på Breitling men modellen tilltalar mig mycket!

Vänligen

Jim
Aldrig sett modellen innan, men den är ju svincool! Har tyvärr inga svar på dina frågor...
Vet att nån på forumet har en sån, men minns inte vem... Hoppas han kan fylla på med lite info iallafall!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor

seikoswede

Panerai
Är det inte @Fredrik (Swe) ?

Kan det inte bara vara kort och gått att folk inte betalar så mkt för kombon breitling och kvarts?

Jag gillar kvarts och manuellt och automatiskt och soldrivet och......,.

Är en ytlig jävel så jag går bara på utseendet!;):D

Skämt åsido så gillar jag klockor jag gillar sedan är insidan inte lika viktig, så länge kvaliteten finns där.

Tror nog jag får börja läsa på mig angående den och även @JensBP s klocka.

Tack för alla svar!!:)

Jim
 

ansbar

Breitling
Tjena, går det att korta ner en sån här länk? Har grymt smala handleder så behöver få bort ett gäng länkar..
 

Bilagor

  • Screenshot_20171216-105252.png
    Screenshot_20171216-105252.png
    225.7 KB · Visningar: 32

Zandibar

Cartier
Ok, inga problem att länkarna blir smalare ju närmare låset man kommer? Kanske mest ser mysko ut?
Läste nått om att det var problematiskt att ta bort länkar från gamla klockor?

Hur skulle det vara problematiskt? Menar du att skruvarna som håller ihop länkar skulle gå sönder för att de inte rörts på länge?

Edit: länken har pins så det var inget
 
Senast ändrad:

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Är det inte @Fredrik (Swe) ?

Kan det inte bara vara kort och gått att folk inte betalar så mkt för kombon breitling och kvarts?

Tjusig! Men just modellen i auktionen hade som sagt @Fredrik (Swe)!

Korrekt, det är t.o.m min som legat ute. När de väl kommer ut brukar det efterfrågas runt 20-22k utan box/papper.Såg en med box/papper för €3000 för inte så länge sedan. Den har en skada vid 12 som syns i vissa vinklar så det kan vara den som stör folk iom att det är lite svårt att titta på den irl.
 
Senast ändrad:
Topp