• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Jodisalt

Rolex
Testar att fråga här också. Har en Rolex 1603 som skramlar lite lätt när man skakar den. Är detta normalt? Tänker att jag frågar vintage-experterna innan jag oroar upp mig. Klockan går för övrigt fruktansvärt bra, -/+ 0 (toolwatch appen).

2971D05C-FA6F-48EF-9391-62B85157516F.jpeg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Testar att fråga här också. Har en Rolex 1603 som skramlar lite lätt när man skakar den. Är detta normalt? Tänker att jag frågar vintage-experterna innan jag oroar upp mig. Klockan går för övrigt fruktansvärt bra, -/+ 0 (toolwatch appen).

2971D05C-FA6F-48EF-9391-62B85157516F.jpeg
Typ att den avger ett tickande ljud när den vänds upp och ned? Isf troligen att det ör glapp i rotorn/rotoraxeln.
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
En kort snabb fråga som säkert skulle kunna gå att googla men känns som jag får bättre svar här:

Har Rolex någonsin outsourcat boettillverkning eller alltid tillverkat sina boetter in-house?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Det trängde just in lite fukt innanför glaset på min älskade Tissot...
Vad gör jag? Tavlan verkar ännu oskadd... Och kan inte blivit utsatt för mkt fukt...
939A7388-7528-49BE-9562-E0FBD886C197.jpeg

@Fadershan @rogart-63

Edit: Ser ut att minska successivt...
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vet faktiskt inte om det kan bli för varmt. Varmt och torrt bör det såklart vara, därför vissa lägger dem i ris men jag vet inte om det påverkar direkt. Kan du få upp boettlocket går det snabbt.
Kan du öppna är det bra . Hårtork ska inte vara nån fara . Lägg den på nåt varmt element . Risken är att det är fukt inne i verket oxå .
Tack!
Brukar funka bra med squaschboll men sitter som satan... :(

Edit: Nu gick det upp :)
1ACAF7EC-77B6-4C97-AB14-F65D9F9CE225.jpeg


KS alltså <3
Hjälp på nolltid!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Fundering, någon här som har en aning om vad denna lilla märkningen står för?
145.022 från -84
Tacksam för svar:)
IMG_20180402_123904.jpg

IMG_20180402_124735_182.jpg
 

ConElPueblo

Panerai
Kan det vara någon AD eller Service-stämpel?

Det kan sagtens være. Jeg har hørt om forhandlere, der brugte noget tilsvarende som intern reference - hvis man har 50-100 røde Omega-æsker ude i baglokalet, kan det være smart, hvis det er let og hurtigt at finde den (med papirer), der passer til uret, man lige har solgt... Jeg har selv haft et Longines, der havde skraveret nogle cifre bag på hornet.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vilka renoverar jubilee länkar? Vet att Michael Young gör det men tycker det borde finnas fler?

När vi ändå är inne på det så kommer jag behöva en eller två länkbitar till om jag skulle renovera. Så hojta om ni har American jubilee bitar.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vilka renoverar jubilee länkar? Vet att Michael Young gör det men tycker det borde finnas fler?

När vi ändå är inne på det så kommer jag behöva en eller två länkbitar till om jag skulle renovera. Så hojta om ni har American jubilee bitar.
Bild på länken?
 
Topp