Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typ att den avger ett tickande ljud när den vänds upp och ned? Isf troligen att det ör glapp i rotorn/rotoraxeln.Testar att fråga här också. Har en Rolex 1603 som skramlar lite lätt när man skakar den. Är detta normalt? Tänker att jag frågar vintage-experterna innan jag oroar upp mig. Klockan går för övrigt fruktansvärt bra, -/+ 0 (toolwatch appen).
Typ att den avger ett tickande ljud när den vänds upp och ned? Isf troligen att det ör glapp i rotorn/rotoraxeln.
Ok då vet jag inteNej, tickande ljud är det inte.
Ok då vet jag inte
Låter som ett ETA-verk...? Mina har inte skramlat...Det låter som ett ETA-verk. Men bör man vara orolig? Den går ju sjukt bra.
Låter som ett ETA-verk...? Mina har inte skramlat...
Gången har inget med saken att göra, du kan ha ett kinaverk som går exakt.
Då hade man ju såklart också sagt om det var ett ETAverk...Ett kinaverk tror jag absolut inte det är med tanke på att den varit inne på Nymans Ur 21/12 2017 (då hade de väl sagt något om det) Jag får ta och kolla med en urmakare.
Då hade man ju såklart också sagt om det var ett ETAverk...
Finns boetter som är legotillverkade, men tror inga oysterboetter varit det?En kort snabb fråga som säkert skulle kunna gå att googla men känns som jag får bättre svar här:
Har Rolex någonsin outsourcat boettillverkning eller alltid tillverkat sina boetter in-house?
Öppna den så mycket du kan och lägg den varmt. Fukten kondenseras vid högre temperaturer främst därför den försvinner när du tar av dig den.Det trängde just in lite fukt innanför glaset på min älskade Tissot...
Vad gör jag? Tavlan verkar ännu oskadd... Och kan inte blivit utsatt för mkt fukt...
@Fadershan @rogart-63
Edit: Ser ut att minska successivt...
Tack!Öppna den så mycket du kan och lägg den varmt. Fukten kondenseras vid högre temperaturer främst därför den försvinner när du tar av dig den.
Vet faktiskt inte om det kan bli för varmt. Varmt och torrt bör det såklart vara, därför vissa lägger dem i ris men jag vet inte om det påverkar direkt. Kan du få upp boettlocket går det snabbt.Tack!
Hårtork är inte bra eller?
Kan du öppna är det bra . Hårtork ska inte vara nån fara . Så länge som det inte blir för varmt . Lägg den på nåt varmt element . Risken är att det är fukt inne i verket oxå .Tack!
Hårtork är inte bra eller?
Vet faktiskt inte om det kan bli för varmt. Varmt och torrt bör det såklart vara, därför vissa lägger dem i ris men jag vet inte om det påverkar direkt. Kan du få upp boettlocket går det snabbt.
Tack!Kan du öppna är det bra . Hårtork ska inte vara nån fara . Lägg den på nåt varmt element . Risken är att det är fukt inne i verket oxå .
Dra ut kronan lägg den på nåt varmt och torrt så vädrar det säkert ut .Tack!
Brukar funka bra med squaschboll men sitter som satan...
Edit: Nu gick det upp
KS alltså <3
Hjälp på nolltid!
Nu ligger den på en försiktigt värmd riskuddeDra ut kronan lägg den på nåt varmt och torrt så vädrar det säkert ut .
Låt den ligga över dagen iallafall. Så får den vädra ur.Nu ligger den på en försiktigt värmd riskudde
Ser ju ingen fukt nu men hur länge bör den ligga?
Ahh, ursäkta, det var nog inte de siffrorna du frågade om utan de på bandhornen...och då har jag ingen aningDet är "modellnummret" på ändlänkarna.
Det stämmer braAhh, ursäkta, det var nog inte de siffrorna du frågade om utan de på bandhornen...och då har jag ingen aning
Kan det vara någon AD eller Service-stämpel?Fundering, någon här som har en aning om vad denna lilla märkningen står för?
145.022 från -84
Tacksam för svar
Du skämmer bort din lilla klocka.....Nu ligger den på en försiktigt värmd riskudde
Ser ju ingen fukt nu men hur länge bör den ligga?
Kan det vara någon AD eller Service-stämpel?
Bild på länken?Vilka renoverar jubilee länkar? Vet att Michael Young gör det men tycker det borde finnas fler?
När vi ändå är inne på det så kommer jag behöva en eller två länkbitar till om jag skulle renovera. Så hojta om ni har American jubilee bitar.
Fråga @McGyver !Vilka renoverar jubilee länkar? Vet att Michael Young gör det men tycker det borde finnas fler?
När vi ändå är inne på det så kommer jag behöva en eller två länkbitar till om jag skulle renovera. Så hojta om ni har American jubilee bitar.