• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

nöt

Vacheron
2-Faktor
Gammal bild men lika slapp. Skulle bli bättre om man (någon) bara fixade första länken efter ändlänkarna också.
received_10155435214227039.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gammal bild men lika slapp. Skulle bli bättre om man (någon) bara fixade första länken efter ändlänkarna också.
received_10155435214227039.jpeg
Ser rätt ok ändå. Man kan tighta åt den rätt lätt i längdled och framförallt första biten. Man ska helt enkelt göra mittbitarna kortare, det gör man genom att vinkla in baksidan. Trevlig sysselsättning. Ser dock ut som det inte är så mycket att tighta ihop där om du lägger den platt på bordet?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Gammal bild men lika slapp. Skulle bli bättre om man (någon) bara fixade första länken efter ändlänkarna också.
received_10155435214227039.jpeg

Ser rätt ok ändå. Man kan tighta åt den rätt lätt i längdled och framförallt första biten. Man ska helt enkelt göra mittbitarna kortare, det gör man genom att vinkla in baksidan. Trevlig sysselsättning. Ser dock ut som det inte är så mycket att tighta ihop där om du lägger den platt på bordet?
Kanske fel tråd att fråga i men jag undrar vad denna länk ligger på i pris på ett ungefär? Antar att den har stora Rolexkronan på claspen?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Ser rätt ok ändå. Man kan tighta åt den rätt lätt i längdled och framförallt första biten. Man ska helt enkelt göra mittbitarna kortare, det gör man genom att vinkla in baksidan. Trevlig sysselsättning. Ser dock ut som det inte är så mycket att tighta ihop där om du lägger den platt på bordet?
Kanske stämmer att det är mest första som behöver tightas till.
Närmaste platt jag hittade på telefonen.
received_10155435265342039.jpeg
received_10155435265277039.jpeg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Ser rätt ok ändå. Man kan tighta åt den rätt lätt i längdled och framförallt första biten. Man ska helt enkelt göra mittbitarna kortare, det gör man genom att vinkla in baksidan. Trevlig sysselsättning. Ser dock ut som det inte är så mycket att tighta ihop där om du lägger den platt på bordet?
Tar du bara en näbbtång och böjer lite försiktigt?
 

kalle71

Omega
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att identifiera en Omega Constellation. Verket är ett 501 med serienummer 1465**** vilket borde innebära ca 1954. Problemet är att klockan är, mer eller mindre, i delar. Det verkar inte fattas så mycket delar. Dock saknas boettlocket vilket gör det svårt att bestämma referens. Jag är tacksam för idéer hur man får tag på ett lock eller om man kan använda från en annan referens.

_DSC4126 Edited.jpg
_DSC4130 Edited.jpg
_DSC4204 Edited.jpg
_DSC4291 Edited.jpg
_DSC4294 Edited.jpg
_DSC4296 Edited.jpg
_DSC4297 Edited.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hittade ingen bra bild nu, men man knackar in ändorna lite bakifrån så man kan vika ihop mittlänkbitarna något. Sedan tar du en tång med platta klor som inte ger fula märken och trycker till något.
Okej. Tror jag hänger med på hur du menar. Får nog kanske göra ett försök någon dag.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Okej. Tror jag hänger med på hur du menar. Får nog kanske göra ett försök någon dag.
Får se om jag hittar bild senare om du vill ha. Testa lite på den första mittbiten vid ändlänken. Har tightat åt både oyster och jubilee och de blir bättre men varierar hur bra det blir. Det är den första länkbiten som gör störst skillnad. Tex den som får ändlänkarna att sitta bra på oyster.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Får se om jag hittar bild senare om du vill ha. Testa lite på den första mittbiten vid ändlänken. Har tightat åt både oyster och jubilee och de blir bättre men varierar hur bra det blir. Det är den första länkbiten som gör störst skillnad. Tex den som får ändlänkarna att sitta bra på oyster.
Ja en bild vore ju bra. Blir lite lättare då. Måste samla mod i några dagar först ändå.
 

JohanHLM

Rolex
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att identifiera en Omega Constellation. Verket är ett 501 med serienummer 1465**** vilket borde innebära ca 1954. Problemet är att klockan är, mer eller mindre, i delar. Det verkar inte fattas så mycket delar. Dock saknas boettlocket vilket gör det svårt att bestämma referens. Jag är tacksam för idéer hur man får tag på ett lock eller om man kan använda från en annan referens.

_DSC4126 Edited.jpg
_DSC4130 Edited.jpg
_DSC4204 Edited.jpg
_DSC4291 Edited.jpg
_DSC4294 Edited.jpg
_DSC4296 Edited.jpg
_DSC4297 Edited.jpg
Ser ut att vara en 2852.
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Lämnade in en Omega med omegas in house quartzverk 1342 på ABC Service och Werner sa att en service går på 4200 kr. Är det så det kostar att serva gamla quartzverk?
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Skulle behöva lite hjälp från er experter. Fick nyligen en Seiko SQ ref 7122-8010P. Klockan har tillhört min morfar och jag tänkte att det kunde vara ett bra minne att ha kvar av honom. Dock funkade inte klockan så jag bytte batteri i hopp om det skulle lösa det hela, dessvärre funkar endast sekundvisaren men varken minut eller timvisaren rör sig. Har ni några tankar på vad som kan vara fel?

Tack på förhand!
 

Psykel

Patek

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Köpte en paket med blandat skrot och då låg denna länk med. Misstänker att det är en kopia av något slag men innan jag gör mig av med den vill jag gärna ha en second opinion.
IMG_20180413_061711.jpg
IMG_20180413_061655.jpg
IMG_20180413_061643.jpg
IMG_20180413_061613.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej!
Fick just hem en härlig länk till min Tudor. Den är rätt stretchad. Vill helst inte skicka till HongKong av flera anledningar, men en av dem för att jag inte vill att den blir supertight... Skulle bara vilja tighta upp litegrann. Vet någon om det finns en mer lokal förmåga?
6E07F533-7176-46D1-9BF7-B2584AF87DE2.jpeg
91BFF099-53D0-43DF-B32B-434676F7EFA7.jpeg
7C38CCCE-6F8B-4C1B-AFD9-688CA1F461D0.jpeg
 
Topp