Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är en klippa martin - håller tummarna!Här har jag en donator, ett problem bara. Detta är ett kaliber 25-451 (datum), allt passar men det står då 25-451 istället för 25-45 på rotorn så skall leta efter en korrekt rotor också
Hm...grym...kanske inte realistiskt att förvänta sig ett svar...Jag har en ny favorit.
Vart hittar jag em förutom c24?
Kan ju alltid hoppas på att nån läser och har en i en låda i garderoben som dom hatarHm...grym...kanske inte realistiskt att förvänta sig ett svar...
Ärligt talat kan man nog hitta den "var som helst". Det är ju lite så med vintage, man vet aldrig vad man hittar. Jag köpte ju för tusan en original-Reverso från 1932 på tradera i höstas!Kan ju alltid hoppas på att nån läser och har en i en låda i garderoben som dom hatar
Har några som den och de dyker upp då och då men varför bilden finns där har jag också undrat över.Fyndade en Facit på loppis för 25 spänn.
Men på boettlocket finns en mobil robotramp, någon som vet något om klockan? Jag har någon gång sett något liknande, med stridsvagn eller så... men den vet jag lika mycket om.
Köpte denna på ebay för ca 440kr med frakt. Hiss eller diss?
Diss är väl att ta i, men det är nog inget superpris, ser ut som fulstål. Funkar den?
Helt klart kromad boett, vilket skulle få mig att avstå. Men tavlan är cool och tycker du om den själv, så är det väl bara att vara nöjd?Köpte denna på ebay för ca 440kr med frakt. Hiss eller diss?
Inget lock, öppnas genom glaset.Hur får jag upp locket på denna?
Ah! Då ska jag sluta försöka få upp denInget lock, öppnas genom glaset.
Bra idé! Man ska ha nån slags blåsbälg av nåt slag som man sätter över kronan och ploppar loss glaset med.Ah! Då ska jag sluta försöka få upp den
Haha såg det på youtube precis, nog för avancerat för en lekman som jag. Hade velat ha mer info om klockan bara (ålder, kaliber på urverk och guldhalt)..men fen expertisen finns säkert här utan att den behövs öppnas kanske. Skapade en tråd med frågornaBra idé! Man ska ha nån slags blåsbälg av nåt slag som man sätter över kronan och ploppar loss glaset med.
Guldhalten borde stå märkt på utsidan av boetten någonstans. Verk och ungefärlig ålder borde du kanske kunna googla fram?Haha såg det på youtube precis, nog för avancerat för en lekman som jag. Hade velat ha mer info om klockan bara (ålder, kaliber på urverk och guldhalt)..men fen expertisen finns säkert här utan att den behövs öppnas kanske. Skapade en tråd med frågorna
Det är väl en Certina New Art antar jag? cal.441, 3810 case mod, 65=14 k gulguld, 80-tal nånstans, split stem monocouqeboett. Har jag fel rättar säkert Mr Lovasz migHur får jag upp locket på denna?
Stämmer att det är en new art De två sista siffrorna är 68 och inte 65 ser jagDet är väl en Certina New Art antar jag? cal.441, 3810 case mod, 65=14 k gulguld, 80-tal nånstans, split stem monocouqeboett. Har jag fel rättar säkert Mr Lovasz mig
Då är det 18k=68Stämmer att det är en new art De två sista siffrorna är 68 och inte 65 ser jag
Ah Fick också fram 18k vid googling på nr Tack för hjälpen!Då är det 18k=68
Kan man få reda på ålder? Kanske inte ens är vintage?
Kanske inte ens en Citizen, foto på boettlock och verk hjälper.
Den går väldigt risigt också, + 90+ s/d.. även gängpajj i boettlock..
Tack för informationen!Bombay special.... Ommålat hittepåtavla från Indien. Står aldrig "Japan Made" originalt, bara Japan och en kod.