• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Martin Lovasz

Audemars
1000493.jpg
Här har jag en donator, ett problem bara. Detta är ett kaliber 25-451 (datum), allt passar men det står då 25-451 istället för 25-45 på rotorn så skall leta efter en korrekt rotor också
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Fyndade en Facit på loppis för 25 spänn.
Men på boettlocket finns en mobil robotramp, någon som vet något om klockan? Jag har någon gång sett något liknande, med stridsvagn eller så... men den vet jag lika mycket om.
PSX_20180714_184123.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20180714_183819.jpg
    IMG_20180714_183819.jpg
    88.9 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Snabb fråga, har en klocka som legat i 20-25 år som går igång som den ska håller tiden hyfsat, men kronografen stannar ibland. Vad kan en service på en 7750 tänkas kosta?
 

Psykel

Patek
Kan ju alltid hoppas på att nån läser och har en i en låda i garderoben som dom hatar :)
Ärligt talat kan man nog hitta den "var som helst". Det är ju lite så med vintage, man vet aldrig vad man hittar. Jag köpte ju för tusan en original-Reverso från 1932 på tradera i höstas!
Lycka till med jakten!
 

Martin Lovasz

Audemars
Fyndade en Facit på loppis för 25 spänn.
Men på boettlocket finns en mobil robotramp, någon som vet något om klockan? Jag har någon gång sett något liknande, med stridsvagn eller så... men den vet jag lika mycket om.
PSX_20180714_184123.jpg
Har några som den och de dyker upp då och då men varför bilden finns där har jag också undrat över. :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Tjena. Vad kostar det att ”gulda” om en gammal chronograph suisse? Klickade hem en feån bukten och tänkte fixa till den.
 

Richard1987

Panerai
Bra idé! Man ska ha nån slags blåsbälg av nåt slag som man sätter över kronan och ploppar loss glaset med.
Haha såg det på youtube precis, nog för avancerat för en lekman som jag. Hade velat ha mer info om klockan bara (ålder, kaliber på urverk och guldhalt)..men fen expertisen finns säkert här utan att den behövs öppnas kanske. Skapade en tråd med frågorna :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha såg det på youtube precis, nog för avancerat för en lekman som jag. Hade velat ha mer info om klockan bara (ålder, kaliber på urverk och guldhalt)..men fen expertisen finns säkert här utan att den behövs öppnas kanske. Skapade en tråd med frågorna :)
Guldhalten borde stå märkt på utsidan av boetten någonstans. Verk och ungefärlig ålder borde du kanske kunna googla fram? :)
 
Topp