• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Snowflakes in da house!

Är inte den tavlan service? Iom typsnittet.
De sista åren såldes det nya klockor med detta typsnitt så det är inte enbart service dials som ser ut så här. Det är oerhört förvirrande med de olika typsnitten och årtalen. Inte första gången man ser en 70-talare med den tavlan vilket känns märkligt då det finns senare klockor med "gamla" typsnittet. Känns skumt att de skulle ha hoppat fram och tillbaka mellan fonterna.

De sista åren såldes det nya klockor med detta typsnitt så det är inte enbart service dials som ser ut så här. Det är oerhört förvirrande med de olika typsnitten och årtalen. Inte första gången man ser en 70-talare med den tavlan vilket känns märkligt då det finns senare klockor med "gamla" typsnittet. Känns skumt att de skulle ha hoppat fram och tillbaka mellan fonterna.
Ja, min från 79 (iofs ND) har iaf inte det typsnittet

Känns lite som man försöker få priserna på date-reffarna att bli i paritet med 9401/7016. Så speciella ex är ju inte dessa. Är det bara jag som tycker VRM exet ser mer än lovligt tunnt ut för en klocka som är "hardly worn"?
Jo så är det......man får helt sonika bortse från beskrivningen och bedöma själv.........

Känns lite som man försöker få priserna på date-reffarna att bli i paritet med 9401/7016. Så speciella ex är ju inte dessa. Är det bara jag som tycker VRM exet ser mer än lovligt tunnt ut för en klocka som är "hardly worn"?

Den är ganska hårt polerad ja. Hardly worn är ju ett skämt!

Det är ju tydligt att det omsätts färre nodates än dates. Vore kul att se tillverkningssiffror för resp variant.

Tror det med, T SWISS T ser lite märklich ut.......vill gärna se ett sekundindex under "i": et i SWISS....kan iofs vara en avart....
Anar ett litet streck under SWISS...?
Skärmavbild 2018-04-06 kl. 15.42.41.png

Jo, det finns där.....såg det.....men det ska vara större! Tavlan kan vara lite förskjuten iofs......men tycker
T SWISS T sitter för långt ner från Index och ser sloppy ut......är troligen OK.....men inget jag vill ha på en Flinga om jag ska hosta upp 10K usd.....
Ja det känns just nu som att det internationellt går att begära vad som helst för vilken flinga som helst och ändå få den såld.

Det där plexit vill jag ha, natot också :hungry:

Överväger att göra en @Gummo och slipa ned kanterna på ett lätt beggat serviceplexi som jag har över.

2B411A0D-87C1-458F-8C9C-FB1D1BCBAFA2.jpeg
Natot är värt mer än allt smör i Småland nu......görs icke längre.....sen tycker jag din fina ND är värd att klä i ett riktigt superdome........de går ju att få tag på.....billiga i jämförelse med andra delar.....läs insert odyl...

Ja, speciellt tavlor är ju både enkla och billiga att få tag i :)
Till en med datum är det enkelt. Bara att köpa en sämre klocka med fin tavla och visare och bygga en bra och en dålig klocka dealer style. Köpa lösa delar är både dyrt och svårt och ger dig mer besvär när du ska sälja.

Om man nu är lagd åt det hållet.

Till en med datum är det enkelt. Bara att köpa en sämre klocka med fin tavla och visare och bygga en bra och en dålig klocka dealer style. Köpa lösa delar är både dyrt och svårt och ger dig mer besvär när du ska sälja.

Jo det är klart att det är väl så de jobbar, handlarna. Har ju sett en del exemplar genom åren som höjt inte bara ett ögonbryn. Bra sätt att maximera vinsten men lite tråkigt i mina ögon.

Jo det är klart att det är väl så de jobbar, handlarna. Har ju sett en del exemplar genom åren som höjt inte bara ett ögonbryn. Bra sätt att maximera vinsten men lite tråkigt i mina ögon.
Beror väl på. Jag skulle aldrig överväga en klocka i dåligt skick. Kan man ta två halvrisiga klockor och göra en fin och en ful så ser jag inget större problem med det. I en perfekt värld så berättar man det också men där fuskas det av uppenbara skäl. Så länge som marknaden vill ha fina klockor så kommer marknaden också att få sånna.

Caset ser ju mkt lovande ut........ny tavla och visare hittar du ju lätt..... :)
Ja, speciellt tavlor är ju både enkla och billiga att få tag i :)

Ja caset verkar grymt! Insert lika så :)
Hela klockan känns ärlig och bra...

Har ingen plan på att byta tavla och visare. Inget fel på visarna förutom en lumespricka, och tavlan tycker jag är rätt trevlig med ganska ovanligt jämn Moon crater, men såklart synd med skadan vid 12-1... Men en (troligen) opolerad flinga med bra insert och perfekt tavla kostar inte 50k...

Om jag skulle ramla över en billig risig med grym tavla skulle jag dock kanske överväga det :)

Ja caset verkar grymt! Insert lika så :)
Hela klockan känns ärlig och bra...

Har ingen plan på att byta tavla och visare. Inget fel på visarna förutom en lumespricka, och tavlan tycker jag är rätt trevlig med ganska ovanligt jämn Moon crater, men såklart synd med skadan vid 12-1... Men en (troligen) opolerad flinga med bra insert och perfekt tavla kostar inte 50k...

Om jag skulle ramla över en grym tavla skulle jag dock överväga det :)
Syftade inte direkt på dig. Svarade mest bara generellt på Scaramangas inlägg. Fin klocka du hittat.

Syftade inte direkt på dig. Svarade mest bara generellt på Scaramangas inlägg. Fin klocka du hittat.
Det förstod jag, men jag besvarade mest hela diskussionen som blev.
Tack! Onekligen inget superex, och jag är egentligen rätt petig men kände att tavlan tilltalade mig lustigt nog... Och tycker nog case är viktigast - så jävla trist med runda boetter...

Tillbaka
Topp