Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jävlar vad bra Polarisen var på läder... Fråga - om man ska ha den mest klassiska reverson och vill köpa ny - vilken väljer man?Håller med @Aurum mycket wholecks här.
Här är mina två favoriter. Båda relativt nya, 2018 men just nu klara favoriter.
![]()
![]()
Jäger Polaris, lika bra på skinn som på länk, anser jag
![]()
Och denna sköhet! Passar till allt. Sportig på detta band och dressad bara hon får den lilla svarta.
Kanske även denna som tyvärr fick lämna när polarisen skulle in. Kommer säkert köpas igen
![]()
Om jag minns dig rätt, bör du ha: Reverso Classic medium small seconds. Eller duo samma som @TiE har.Jävlar vad bra Polarisen var på läder... Fråga - om man ska ha den mest klassiska reverson och vill köpa ny - vilken väljer man?
Stort tack. Vill nog dock ha den större modellen. Men är det classic small seconds som är den klassiska långköraren?Om jag minns dig rätt, bör du ha: Reverso Classic medium small seconds. Eller duo samma som @TiE har.
Medium är 42,9*25,5 höjd 7,5 mm
Medium duo är samma dock 9,2 mm hög
Måste säga att det är en underbar klocka. Passar till allt inte bara fest! Köp med brunt, svart- och strutsband så har goda förutsättningar till en owg!
Har inte orkat bry mig så mycket om casio då det enda jag nånsin ser är jättestora g-shocks, men den här är ju fantastisk! Är det solceller i kombination med batteri, eller är det liknande eco drive?Inte den dyraste men definitivt min snyggaste! Säkert många faktorer som spelar in här och inte bara hur den ser ut (såsom att den är i titan, knappt väger något och är totalt underhållsfri).
![]()
Alla solcellsladdade klockor har ju ett batteri. Det är batteriet som laddas av solcellerna. Jag antar att det betyder att jag inte behöver bry mig om det dom närmsta 20 åren (om vi nu ska spekulera om att batteriet nån gång tar slut, det finns ju g shocks solars som är äldre än 20 år och fortfarande går fint).Har inte orkat bry mig så mycket om casio då det enda jag nånsin ser är jättestora g-shocks, men den här är ju fantastisk! Är det solceller i kombination med batteri, eller är det liknande eco drive?
Ja, det kan man nog säga men både large och medium kom i år. Medium ”ersätter” Grand taile modellen.Stort tack. Vill nog dock ha den större modellen. Men är det classic small seconds som är den klassiska långköraren?
Dendär är braSka vi säga snyggaste är det nog Panerai Pam511 som tyvärr inte finns kvar i min ägo!
![]()
Nöten skulle jag vilja klämma på! Kan inte bestämma mig riktigt för vad jag tycker om den på bild. tror inte den är för mig men man ver aldrig förren man har testatJävlar va svårt... MEN sjukt kul då man får reflektera ordentligt!Trots detta kunde jag inte välja en...
![]()
![]()
![]()
Förbannat vacker klocka!
Såld sedan länge. Batteriare utan direkta servicemöjligheter kändes livsfarligt. Upplevde den som liten då också antagligen för jag var van vid större ur vid det tillfället. Tycker nog att VCn är i en helt egen division av dem om man bortser från länken på RO som är en klass för sig.Den där Audemars passade ju dig perfekt, sålde du den? Helt klart i en egen division jämfört med dom andra du visade upp.
Indeed! Länken hade gärna fått kännas lite mindre klumpig och skulle jag göra om det skulle jag nog välja svarta tavlan. Riktigt snygg!VC i klart överläge i kategorin snyggast.
Vem säger att stora dykare inte passar till kostym! Grymt!Min diver är en av mina favoriter
![]()
Har inte haft någon annan på mig under flera månaderStort tack. Vill nog dock ha den större modellen. Men är det classic small seconds som är den klassiska långköraren?