Speedy på ljusgrått/grått nato är utmärktFör att köra vidare på topic, hur ser ni på en speedy med ljust nato? Tänker själv att det blir somrigt samt att ha på sig en vit linneskjorta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Speedy på ljusgrått/grått nato är utmärktFör att köra vidare på topic, hur ser ni på en speedy med ljust nato? Tänker själv att det blir somrigt samt att ha på sig en vit linneskjorta
Speedy på ljusgrått/grått nato är utmärkt
En speedy slukar det mesta. Ett sandfärgat nato tror jag blir kanon.För att köra vidare på topic, hur ser ni på en speedy med ljust nato? Tänker själv att det blir somrigt samt att ha på sig en vit linneskjorta
Mycket sant.En speedy slukar det mesta. Ett sandfärgat nato tror jag blir kanon.
GS SBGX115! Självklart på färgglatt band, dock inte valt ut något ännu.
![]()
Snygg på svart gummi dock. Mörkgrönt nato kanske?GS SBGX115! Självklart på färgglatt band, dock inte valt ut något ännu.
![]()
Hade själv valt den andraDenna eller den andra varianten med blå urtavla, keramiska ringen i blått/Sedna?![]()
![]()
OM det nu blir en sån här så får det nog bli den blåa varianten. Frågan är; ska man eller ska man inte?Hade själv valt den andraMen båda är mycket fina
![]()
OM det nu blir en sån här så får det nog bli den blåa varianten. Frågan är; ska man eller ska man inte?![]()
Sommardinkan på plats! ..ja inte hela sommarn, men semestern kommer den sitta på.
![]()
Sommardinkan på plats! ..ja inte hela sommarn, men semestern kommer den sitta på.
![]()
Har du testat att forma det i varmt vatten? Kan göra väldigt mycket för komforten.Denna som jag precis svidat om från brunt läder till detta blåa gummi! Hoppas dock gummit kommer ”mjukna” något då det initialt är jävligt styvt och, i ärlighetens namn, rätt obekvämt
![]()
Nej fan!! Tack för tipset! Hur går man till väga? Sänker ned hela klockan i varmt vatten och sen spänna på den runt handleden?? Ungefär som ”back in the days” när man kokade tandskydd och fick brännskador i hela trutenHar du testat att forma det i varmt vatten? Kan göra väldigt mycket för komforten.
Haha, det där med tandskydd har man ju gjort när man boxades aktivt en gång i tiden!Nej fan!! Tack för tipset! Hur går man till väga? Sänker ned hela klockan i varmt vatten och sen spänna på den runt handleden?? Ungefär som ”back in the days” när man kokade tandskydd och fick brännskador i hela trutenTack för tipset! Skriv som sagt gärna hur jag gör bäst så ska jag prova imorgon!
Stort tack för tipset! Blir ett lagom kvällsprojekt när ungarna sover! Köpte faktiskt ett oranget identiskt med det blå så det kanske får sig en omgång först då det ligger omonteratHaha, det där med tandskydd har man ju gjort när man boxades aktivt en gång i tiden!
Du får plocka av det från klockan, annars är det risk att du förstör den. Jag brukar böja bandet runt insidan av en kopp eller mugg och sen hälla på hett vatten. Inte riktigt kokande men nästan. När det har varit där ett par minuter så häller jag på kallt vatten så att det svalnar och sen är det klart.
Det blir ju inte mindre stelt men det blir mycket bekvämare eftersom det har samma form som handleden. Tänk på att du verkligen får det rakt i muggen för annars blir bandet snett. Skulle det hända så är det bara att göra om samma sak igen för att rätta till det.
En av de bästa klockorna just nu.Denna kommer sitta på armen i sommar. Inväntar även ett gummi till den.
![]()