• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sommarklockan 2020

Denna hoppas jag blir min sommarklocka

m17368b71b1s1-superocean-automatic-46-black-steel-soldier.png
Inte varit mkt för breitlings senaste dykarsläpp men denna var lyckad :)

Med stockad röst sa han du får två nya termosar......…...Ha, ha, ha. Det där var roligt. Du förstod precis.
Tänkte också fortsätta på den där strofen tidigare idag. Jag blev så inspirerad så att jag letade upp lite gamla klipp med den gamle raggarrockaren. Just Termosen är ju på riktigt en fantastisk låt! Skönt att kunna släppa stolthet och skämskudde och faktiskt kunna lyssna på den med öppna öron.
För att följa tråden då - denna kommer (också) få ett par timmar i sommar:

88B86884-2F8E-4DA9-9537-0B1587CB77C5.jpeg

Ref: 7548-700B, 42mm men bärs mindre för kort lug-lug mått mm.
Tack!

Jag letar efter någon skön billigare beater som gärna får vara lite härjad. Ska tåla spontanbad och tuffa tag. Men tyvärr går 42mm bort, även fast handlederna inte är några trumpinnar. Vad finns det som liknar denna fast med mindre diameter?

Tack!

Jag letar efter någon skön billigare beater som gärna får vara lite härjad. Ska tåla spontanbad och tuffa tag. Men tyvärr går 42mm bort, även fast handlederna inte är några trumpinnar. Vad finns det som liknar denna fast med mindre diameter?
Ja, okej! Jag skulle absolut kika på SKX013 som är 38mm om det inte måste vara vintage. :)

Tack!

Är du säker på att 42mm går bort? Jag har i många år bara haft klockor på 35-37mm. För ett par veckor sedan skaffade jag mig den här seiko mini turtle 42,3mm. Min handled är 17cm. Och jag upplever den inte alls för stor. Det beror på många fler saker än just sizen. L2L måttet tex. Jag skickar oxå med en jämförelsebild på en Scurfa-dykare som bara är 40mm men som nästan upplevs större.
DSC_0807-01.jpeg
DSC_0872-02.jpeg

Senast ändrad:
På tal om Seiko midsize dykare i ovan nämnda storlekar.. Tips på sidor där man kan hitta dessa? (kan absolut googla men menar mer om det finns rekommenderade sidor som Seiko älskarna använder sig utav). Är själv intresserad av en mindre variant som sommarklocka nämligen!

Är du säker på att 42mm går bort? Jag har i många år bara haft klockor på 35-37mm. För ett par veckor sedan skaffade jag mig den här seiko mini turtle 42,3mm. Min handled är 17cm. Och jag upplever den inte alls för stor. Det beror på många fler saker än just sizen. L2L måttet tex. Jag skickar oxå med en jämförelsebild på en Scurfa-dykare som bara är 40mm men som nästan upplevs större.
DSC_0807-01.jpeg
DSC_0872-02.jpeg
Tack för din input!

Jag är i en fas i livet där jag tycker att < 40mm är den optimala storleken för mig. Jag föredrar smidigare och nättare klockor, och att då köpa en 42mm känns helt enkelt fel trots att den må ha en bra boettform.

På tal om Seiko midsize dykare i ovan nämnda storlekar.. Tips på sidor där man kan hitta dessa? (kan absolut googla men menar mer om det finns rekommenderade sidor som Seiko älskarna använder sig utav). Är själv intresserad av en mindre variant som sommarklocka nämligen!
+1

Jag är sugen på ngt knalligt men vet inte riktigt vad det ska vara. En vattentät och skrikigt. Hittade en gammal annons på AP diver på K&S med knallgrönt gummi. Sedan är dessa lite väl pricy och för stora. 40mm är nog max om det ska vara lite såhär integrerat
Screenshot_20200406_194230.jpg

Tack!

Kolla seiko 7c43 med. Finns både i midsize och större. Den i midsize har riktigt trevlig tavla.

Tillbaka
Topp