Nä då, körde dem som halvor och delade i kvartar innan grillen.Ser bra ut. Får testa det. Blev den inte plattare under vakuum?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä då, körde dem som halvor och delade i kvartar innan grillen.Ser bra ut. Får testa det. Blev den inte plattare under vakuum?
Dåligt drag här
Hängmörad picanha och en ryggbiff älg.
4h respektive 3h på 55c. Kyld i en kvart och stekte varmt i talg.
Brukar köra runt 6-8 timmar. Aldrig varit med om paté förutom på vilt. Innanlår kör jag ibland 24h med bra resultat, mjukt satan. Budgetgilé men med mer smak än en överprisad filé.Grymt bra med picanha.
Jag brukar skära rutmönster, sedan sous vid och när det är färdigt så våldsgrillar jag fettsidan och när brandkåren är på ingång så vänder jag den och svider av några sekunder på ”köttsida”.
Blir riktigt bra.
Körde en gång lite overkill med 8t sous vide. Det blev nästan picanhapaté
Brukar köra runt 6-8 timmar. Aldrig varit med om paté förutom på vilt. Innanlår kör jag ibland 24h med bra resultat, mjukt satan. Budgetgilé men med mer smak än en överprisad filé.
Har du testat lägre temperatur?Precis lagt i en fläskytterfile i vidden. Enda sättet man egentligen kan tillaga den med behållning. 2h/63.5 grader.
Har kört nedåt 60 men den här blev riktigt bra. Den här stekte jag efter.Har du testat lägre temperatur?
Steker eller grillar du den innan och/eller efter?
Tid och temperatur?Idag blev det rimmad sous viddad torskrygg med bacon, skirat smör, sparris och potatismos
49/49Tid och temperatur?
Tiden beror ju på tjockleken på detaljen, det sägs att det ska ta 1 timme per 2,5 cm för att få jämn temperatur i badet, tiden utöver det är för evt mörningSom vanligt behöver man inte köra möra detaljer längre än en timme. Akta er för teperaturer under 50för längre tid än 5-6 timmar, blir lätt unket
Kör på det du om det funkar för digDet folk säger är fel. Kör betydligt tjockare under en timme
Skulle aldrig köra under 50 grader annat än för att få rätt temp. Finns patogener som frodas i temperaturer under 50 grader så över timmen skulle jag skippa.Som vanligt behöver man inte köra möra detaljer längre än en timme. Akta er för teperaturer under 50för längre tid än 5-6 timmar, blir lätt unket
Ja asså det funkar för alla, inte bara för mig. Som exempel kör jag kotlett 20 min på 60 grader som är ca 3cm tjockKör på det du om det funkar för dig
Vad föredrar du att köra sous vide?Ja asså det funkar för alla, inte bara för mig. Som exempel kör jag kotlett 20 min på 60 grader som är ca 3cm tjock
Temperatur?Wagyu brisket, 30 timmar. Så bra.
Sorry. Glömde. Körde enligt Serious Eats recept. 68 grader.Temperatur?
Wagyu brisket, 30 timmar. Så bra.
Vad skulle vara konstigt med att köra bringa 30 Tim?Wagyu? sous vide? 30t?
Så är detWagyu? sous vide? 30t?
Vad skulle vara konstigt med att köra bringa 30 Tim?