• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spaning, svarttavlade 40-talare i modell lite större $$$

Utvisaren

Patek
Fint med svart tavlor. Chippar in min suverän även om bilden kanske är sådär. Med originalkvitto. Tyckte jag gav överpris då jag köpte den men nu känns det ju rätt ok när man läst igenom allt här.
IMG_20180606_101859.jpg
 

holma20

Panerai
Fint med svart tavlor. Chippar in min suverän även om bilden kanske är sådär. Med originalkvitto. Tyckte jag gav överpris då jag köpte den men nu känns det ju rätt ok när man läst igenom allt här.
IMG_20180606_101859.jpg
Ser dock ut som lumen är helt borta på den där:/ och målade siffror :banghead:
Timvisaren är utbytt ?
Hoppas du inte gav för mkt för den :/

B7AAD8C6-AEF6-4EAB-A615-66A724C1A717.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Ser dock ut som lumen är helt borta på den där:/ och målade siffror :banghead:
Timvisaren är utbytt ?
Hoppas du inte gav för mkt för den :/

B7AAD8C6-AEF6-4EAB-A615-66A724C1A717.jpeg
Vad än som är gjort med den är gjort av han som köpte den. Gubben som tagit ut den från butik dog och jag i min tur köpte den av dödsboet. Den är kanske inte den bästa klockan ur en inbiten samlares perspektiv, men en favorit för mig i min lilla samling. Och med den lilla kunskap jag har är det nog likväl en av de klockor jag blivit minst blåst på... :(
 

holma20

Panerai
Vad än som är gjort med den är gjort av han som köpte den. Gubben som tagit ut den från butik dog och jag i min tur köpte den av dödsboet. Den är kanske inte den bästa klockan ur en inbiten samlares perspektiv, men en favorit för mig i min lilla samling. Och med den lilla kunskap jag har är det nog likväl en av de klockor jag blivit minst blåst på... :(
Huvudsaken är att du gillar den :)
 

Salesmayne

Panerai
Vad än som är gjort med den är gjort av han som köpte den. Gubben som tagit ut den från butik dog och jag i min tur köpte den av dödsboet. Den är kanske inte den bästa klockan ur en inbiten samlares perspektiv, men en favorit för mig i min lilla samling. Och med den lilla kunskap jag har är det nog likväl en av de klockor jag blivit minst blåst på... :(

Hypen är ett faktum vilket kommer dra med sig okunskap vilket i sin tur gagnar dig vid ev. försäljning. Men det är klart, gav du 15-20k så är det nog kört. Gav du 5-8k gissar jag på att marginalen kommer vara på din sida rätt söndag.
 

Utvisaren

Patek
Kanske OT men svarta 40 talare 32-35 mm. Zentra, Silvana, Arsa, Zenith, ja diverse tyska diensttuhr. Någon som sett någon trend även bland dem. Eller är det främst 36mm + som är gångbart, och ökat i pris, pga storleken?
 

holma20

Panerai
Hypen är ett faktum vilket kommer dra med sig okunskap vilket i sin tur gagnar dig vid ev. försäljning. Men det är klart, gav du 15-20k så är det nog kört. Gav du 5-8k gissar jag på att marginalen kommer vara på din sida rätt söndag.
Håller inte med, 5-8k för en ommålad suverän utan lume , Njaaa
Skulle inte säga att folk är så okunniga när det kommer till dessa..
man ser ganska tydligt vad som inte stämmer med denna,
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Visst saknar den lysmassa ja, rätt stor skillnad från att vara ommålad.
Har din ny lysmassa? Då dessa börjar bli dyra är det kanske dags att lära sig hur de såg ut från fabrik.
 

holma20

Panerai
Visst saknar den lysmassa ja, rätt stor skillnad från att vara ommålad.
Har din ny lysmassa? Då dessa börjar bli dyra är det kanske dags att lära sig hur de såg ut från fabrik.
Nej min har inte ny , jag har ingen suverän alls utan den bilden jag la ut var en jag hade för länge sedan ,
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej min har inte ny , jag har ingen suverän alls utan den bilden jag la ut var en jag hade för länge sedan ,
Ok, för den ser udda ut. Men, appliceringen från fabrik kan ju vara udda även den. Verkar däremot vara benägen att mörkna väldigt mycket som vissa andra 40-talsklockor med radium.
 

holma20

Panerai
Ok, för den ser udda ut. Men, appliceringen från fabrik kan ju vara udda även den. Verkar däremot vara benägen att mörkna väldigt mycket som vissa andra 40-talsklockor med radium.
Kan inte till 100% säga att ingen varit och pilla på lumen på den bilden ,
Men jag köpte den av en äldre herre som ärvt av sin far så har svårt att se att någon har varit på lumen och härjat
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan inte till 100% säga att ingen varit och pilla på lumen på den bilden ,
Men jag köpte den av en äldre herre som ärvt av sin far så har svårt att se att någon har varit på lumen och härjat
Fast lös den dåligt kan den säkert ha blivit lagad. Vill dock poängtera att jag inte beskyller ditt ex från att ha varit relumat mer att det börjar blir lite intressant att lära sig hur de borde se ut.
 

holma20

Panerai
Fast lös den dåligt kan den säkert ha blivit lagad. Vill dock poängtera att jag inte beskyller ditt ex från att ha varit relumat mer att det börjar blir lite intressant att lära sig hur de borde se ut.
Den lös inte alls , nej förstår dig är inte alls insatt på lume borde läsa på då det ofta förekommer nuförtiden ,
Och särskilt när lumen är gjord med kärlek är det svårt att särskilja
Håller med !:)
 
Topp