Hade ju hellre köpt den där än alla de tidigare du länkat, tycker det är rimligare att en fatlugs jumbo med våffeltavla kostar 10k..Nästan billigt i sammanhanget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade ju hellre köpt den där än alla de tidigare du länkat, tycker det är rimligare att en fatlugs jumbo med våffeltavla kostar 10k..Nästan billigt i sammanhanget
Håller med på ett sätt, men blanksvarta tavlor (typ gilt) är ju något annat.Hade ju hellre köpt den där än alla de tidigare du länkat, tycker det är rimligare att en fatlugs jumbo med våffeltavla kostar 10k..
Hade ju hellre köpt den där än alla de tidigare du länkat, tycker det är rimligare att en fatlugs jumbo med våffeltavla kostar 10k..
Överlag enig med er båda. Våffla är kul men tycker caset ser sådär ut och inget fan av jumbo. Perfekt blank dock ngt särskilt också. Svårt att se tavlan också. Men jag tycker som sagt 11500 för den är mer prisvärt än ovan.Håller med på ett sätt, men blanksvarta tavlor (typ gilt) är ju något annat.
+1 billigt enl mig , med dagens priserHade ju hellre köpt den där än alla de tidigare du länkat, tycker det är rimligare att en fatlugs jumbo med våffeltavla kostar 10k..
Nästan billigt i sammanhanget
Missade den där, tänkte buda men ett möte kom i vägenNästan billigt i sammanhanget
Dafuq.Kromad Atlantic ska också med på hajptåget....
Sjukt
Verkligen sjukt.Kromad Atlantic ska också med på hajptåget....
Sjukt
Haha Vafan händer?Kromad Atlantic ska också med på hajptåget....
Sjukt
Har en sån i skrotlådanKromad Atlantic ska också med på hajptåget....
Sjukt
Håller med om skicket på tavlan är prio men tycker att det är stooort minus med kromad boett, så att en kromad Atlantic går för 3 är för mig galet. Vad ska då en stål omega kosta? 15? (ej suverän) En Tissot 10? Det ser vi inte än så tycker helt enkelt den var på tok för dyr relativt annat.Det sjuka är väl inte att välbevarade och fina lackade tavlor kostar mycket pengar. Det sjuka är att allt som kan benämnas gilt är dyrt. Oavsett kvalitet. Tavlan är för mig det väsentliga och om den är vacker och fräsch så är det lite skitsamma vad det är för märke och vad klockan är gjord av. Givetvis är en Patek och Rolex dyr men med mindre märken så bör det primära vara kvalitén. Skitsamma om det är en Omega, Tissot eller Atlantis.
Efterfrågan bör bygga på hur välbevarat det är. I dessa fall på hur blank lacken är och hur den i övrigt har åldrats.
Well.. Är tavlan kanon (kan inte avgöra om denna är) så är det fortfarande förbannat mycket klocka för 3k. Nu är väl inte det primära just Atlantis men överlag så är marknaden ganska så outbildad och dum när man ser dålig kvalitet gå dyrt bara för att modellen i sig är het.Håller med om skicket på tavlan är prio men tycker att det är stooort minus med kromad boett, så att en kromad Atlantic går för 3 är för mig galet. Vad ska då en stål omega kosta? 15? (ej suverän) En tmTissot 10? Det ser vi inte än så tycker helt enkelt den var på tok för dyr relativt annat.
Enig i det mesta och har ju själv länge proiterat skick och tycker mig kunna avgöra det, vilket "lönat sig". Tycker också folk betalar för mycket för ok/risigt skick men det finns ändå en relation mellan kromad Atlantic och Omega/Tissot i stål. Som sagt tycker jag bara att denna kostar för mkt relativt vad en lika fin Omega/Tissot kostar.Well.. Är tavlan kanon (kan inte avgöra om denna är) så är det fortfarande förbannat mycket klocka för 3k. Nu är väl inte det primära just Atlantis men överlag så är marknaden ganska så outbildad och dum när man ser dålig kvalitet gå dyrt bara för att modellen i sig är het.
Hajpen i sig är inte fel. Problemet är att många har jävligt svårt att skilja på grymt bra och alldagligt eller rent av kasst. Inget som för all del är unikt för just denna nisch.
Men vadå, du menar att det enda som ska bestämma priset på en klocka med lackad tavla är hur välbevarad den är? För jag håller med @ANALOGUE om att kromad boett och att det är en Atlantis måste även få "bestämma" priset?Det sjuka är väl inte att välbevarade och fina lackade tavlor kostar mycket pengar. Det sjuka är att allt som kan benämnas gilt är dyrt. Oavsett kvalitet. Tavlan är för mig det väsentliga och om den är vacker och fräsch så är det lite skitsamma vad det är för märke och vad klockan är gjord av. Givetvis är en Patek och Rolex dyr men med mindre märken så bör det primära vara kvalitén. Skitsamma om det är en Omega, Tissot eller Atlantis.
Efterfrågan bör bygga på hur välbevarat det är. I dessa fall på hur blank lacken är och hur den i övrigt har åldrats.
Nä. Jag menar att tavlans skick ska spegla priset. Om boetten är kass så ska klockan givetvis vara billigare än om den inte varit det sett till om tavlan varit densamma. Däremot så kan ju en trevlig tavla trycka upp priset till en högre peng oavsett boett. Inte som att kromboetter per automatik ska göra klockan asbillig. Är den fin så har jag verkligen inga problem med att klockan kostar 3k. Jag har mer problem med en trött gilttavla i en stålboett som kostar 20k.Men vadå, du menar att det enda som ska bestämma priset på en klocka med lackad tavla är hur välbevarad den är? För jag håller med @ANALOGUE om att kromad boett och att det är en Atlantis måste även få "bestämma" priset?
Fast de flesta vi lagt upp här har inte speciellt fina tavlor om vi pratar glans och gilt? Atlanticen har tex bara en tråkigt svartmålad tavla, ingen kvalitet där inte. Omegornas lack har tappat nästan all glans. Radiumet var inte speciellt bra så det är ofta mörkt och söndervittrat. Tycker spaningen är att svarta lite äldre tavlor har stickigt i pris.Det sjuka är väl inte att välbevarade och fina lackade tavlor kostar mycket pengar. Det sjuka är att allt som kan benämnas gilt är dyrt. Oavsett kvalitet. Tavlan är för mig det väsentliga och om den är vacker och fräsch så är det lite skitsamma vad det är för märke och vad klockan är gjord av. Givetvis är en Patek och Rolex dyr men med mindre märken så bör det primära vara kvalitén. Skitsamma om det är en Omega, Tissot eller Atlantis.
Jag har inte läst tråden detaljerat från start. Jag tycker bara att den allmänna diskussionen att dessa kostar för mycket är fel. Problemet ligger i att inte alla kan skilja på kvalitet och skick. Fullt möjligt att Atlanticen är kass men grundproblemet är när klockor som tex Omegan på Kaplans kostar 20k utan att vara vidare bra. Om den gick för 20 så borde en bra utan problem kosta 40+. Så kanske det är? Det hade varit roligare, och mer utvecklande, att se bra klockor än att generalisera kring dåliga.Fast de flesta vi lagt upp här har inte speciellt fina tavlor om vi pratar glans och gilt? Atlanticen har tex bara en tråkigt svartmålad tavla, ingen kvalitet där inte. Omegornas lack har tappat nästan all glans. Radiumet var inte speciellt bra så det är ofta mörkt och söndervittrat. Tycker spaningen är att svarta lite äldre tavlor har stickigt i pris.
Är det där en ”nästan perfekt blank tavla”?Denna köpte jag nyligen för 4k. Nästan perfekt blank tavla. Det känns rimligt... Hade väl gått för 15 på Kaplans med dagens hype... Men köparna verkar som sagt inte vara på mindre kända ställen...
Tror ju iofs inte grunden i denna tråden är att de är för dyra utan att de verkligen stuckit i pris, vilket de har gjort.Jag har inte läst tråden detaljerat från start. Jag tycker bara att den allmänna diskussionen att dessa kostar för mycket är fel. Problemet ligger i att inte alla kan skilja på kvalitet och skick. Fullt möjligt att Atlanticen är kass men grundproblemet är när klockor som tex Omegan på Kaplans kostar 20k utan att vara vidare bra. Om den gick för 20 så borde en bra utan problem kosta 40+. Så kanske det är? Det hade varit roligare, och mer utvecklande, att se bra klockor än att generalisera kring dåliga.
Sedan så vill vi säkert alla fynda grymma grejer för peanuts men det är en annan diskussion som egentligen inte har med marknaden i sig att göra.
Ja det skulle jag vilja påstå när det kommer till Omega. Har aldrig sett en blank Omegatavla som har samma gloss som en riktig bra blank Rolex. Tror helt enkelt att det inte blir mkt bättre om vi snackar Omega/Tissot.Är det där en ”nästan perfekt blank tavla”?
Ja det skulle jag vilja påstå när det kommer till Omega. Har aldrig sett en blank Omegatavla som har samma gloss som en riktig bra blank Rolex. Tror helt enkelt att det inte blir mkt bättre om vi snackar Omega/Tissot.
Edit: Bilderna kke inte de bästa dock..
Oki. Vore kul att se riktigt bra grejer. Sånt som motiverar en hög prislapp.Tror ju iofs inte grunden i denna tråden är att de är för dyra utan att de verkligen stuckit i pris, vilket de har gjort.
Jag har definitivt sett blanka Tissot. Även blanka Omegor även om det säkert kan skilja sig mellan modeller.Ja det skulle jag vilja påstå när det kommer till Omega. Har aldrig sett en blank Omegatavla som har samma gloss som en riktig bra blank Rolex. Tror helt enkelt att det inte blir mkt bättre om vi snackar Omega/Tissot.
Ja det kanske finns. Sedan ser de ofta blankare ut med glas på. Har aldrig själv sett en blankare utan glaset på....Jag har definitivt sett blanka Tissot. Även blanka Omegor även om det säkert kan skilja sig mellan modeller.
Eftersom priserna spretar så otroligt mkt vågar jag nog inte det med tanke på provis. Om den går för 15 Ink avgifter får jag typ 10 vilket jag tror jag kan få utan auktion.Jag hade ansett den väldigt bra - och du fick den ju onekligen till väldigt bra pris givet att det ändå var i närtid.
Däremot tvivlar jag på att den faktiskt gått för 15k på Kaplans.
Men det hade ju varit skoj att testa... Du ska inte offra dig för vetenskapen?
Jag kan för lite för att vara säker på vad jag pratar om, menar du typ specifikt svarta från 40-talet (som i trådtiteln) eller menar du blanksvarta Omega överhuvud taget?Ja det skulle jag vilja påstå när det kommer till Omega. Har aldrig sett en blank Omegatavla som har samma gloss som en riktig bra blank Rolex. Tror helt enkelt att det inte blir mkt bättre om vi snackar Omega/Tissot.