• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Spaning, svarttavlade 40-talare i modell lite större $$$

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Fast den är väl trevlig? Inte jättekonstigt pris även om jag inte skulle köpa den för det eller ens halva kanske.
Ja trevlig modell, typ som min. Dock är tavlan i mitt tycke väldigt sliten, men såklart är smaken olika...
IMG_20190310_085512.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Har inte kollat på den men ser blank och fin ut...?
Tror man måste börja skriva upp premiet för riktigt bra skick...

Den var fin.
Mest som en reflektion över att det ändå är ganska mycket för en klocka som många hade avfärdat som damstorlek.

Men ja, förhoppningsvis blir skillnaden mellan fantastiskt skick och ”rejält risig” lite större framåt än vad den varit hittills. Vi får se.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Den var fin.
Mest som en reflektion över att det ändå är ganska mycket för en klocka som många hade avfärdat som damstorlek.

Men ja, förhoppningsvis blir skillnaden mellan fantastiskt skick och ”rejält risig” lite större framåt än vad den varit hittills. Vi får se.
Jag hoppas iofs på motsatsen. Har gillat att kunna köpa krisp ex för bara en del mer än skapliga ex.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Säker på att visarna var bytta?
Njae. En kunnig sade att dessa var "over size" vilket inte var rätt för ref och då de hade ljusare patina än index lät det rimligt. Men gjorde nog inte jättemycket på värdet. En ickeSuverän som köptes av handlare för 8k tänkte jag mest styrker "relativargumentet". När en suverän kostar 20 är det för "billigt" med 5 för min gamla ovan även om den rätt nyligen kostade 3-4. Tror suveränhajpen helt enkelt drar med sig typ alla 35-36mm svarta omegor då folk upplever dem som billiga helt plötsligt.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Njae. En kunnig sade att dessa var "over size" vilket inte var rätt för ref och då de hade ljusare patina än index lät det rimligt. Men gjorde nog inte jättemycket på värdet. En ickeSuverän som köptes av handlare för 8k tänkte jag mest styrker "relativargumentet". När en suverän kostar 20 är det för "billigt" med 5 för min gamla ovan även om den rätt nyligen kostade 3-4. Tror suveränhajpen helt enkelt drar med sig typ alla 35-36mm svarta omegor då folk upplever dem som billiga helt plötsligt.
Nu har jag aldrig jämfört men det känns inte som dom visarna hade fått plats, de är ju ganska långa.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skulle precis skrivit att allt svart blivit dyrt? Ändå en mindre poppis boett? Skada i tavlan men ok som helhet. Fel visare väl?
Har ingen aning om det är fel visare, matchar taveldesignen väl iaf. Personligen tycker jag blanka svarta tavlor är roligare med målade radiumindex, råkar ha en själv, men vet inte vad marknaden tycker. Min uppfattning var innan att svarta tavlor var ungefär dubbla priset jämför med andra. Sedan upplevde jag det som att den procentuella skillnaden gick ner men den absoluta summan var rätt konstant. Frågan är om inte svarta drar igen? Synd man inte sitter på riktig statistik, lite kul med trender.
 
Topp