[QUOTE="floristen, Batan är en viktig pjäs både defensivt och offensivt, kan du väl inte missat?
Jo det har jag missat, defensivt åtminstone.
Kan rabbla upp ett antal situationer förra året när han ställde laget helt på ända, ofta som sista gubbe.
Men visst, när han är med och kommer ångandes in i straffområdet, så hoppas jag också att han någon gång får sin välförtjänta fullträff.
Men inget, ens på träningarna tyder på at det kommer att ske.
Men om han skulle vara kvar och lyckas lyfta sig, så står jag först i kön med mössan i hand.
Gillar killen, men det finns många sköna snubbar jag känner som för den skull inte skall spela vb i Bajens A-lag.
Forza![/QUOTE]
Absolut, han var ju inte felfri förra året, men att säga att han inte håller defensivt är fel enligt mig. Det har de senaste åren varit rätt så skakigt på vänsterbacken och tycker Batan är en av de backar med bäst spelförståelse där på länge, därför är han viktig.
Lite svårt att känna av formen på spelarna under träningarna, lite tidigt.. men som tur är kommer det lite matcher snart!
Känns som batan är lite av en vattendelare bland oss fans, antingen gillar man honom eller så hatas han, lite som Castro sista tiden!
Anyhow, Det visar sig när allt drar igång på riktigt, så vi kan ju återkoppla det i augusti
Forza!