• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sport - Hammarby

Intressant! Motivera

Bättre än så kan vi väl ändå?
Hammarbyare och optimist är två ord som inte passar ihop imo.
Spontant känns det som att vänsterbacken bör förstärkas, och anfallet känns ju inte superstabilt på förhand. Tror inte brassen frälser oss. Vi måste göra oss av med Fuhre och ev. Rennie så vi kan värva mer spets innan jag vågar hoppas. Hallenius kan kasseras också och Söderqvist.. Ja vad säger man om käre Måns.

Visst, vi har värvat in några trevliga namn, men det ska funka på planen också.

Men nog klarar vi oss från kval nedåt, kul att väcka lite opinion i tråden bara.

Hammarbyare och optimist är två ord som inte passar ihop imo.
Spontant känns det som att vänsterbacken bör förstärkas, och anfallet känns ju inte superstabilt på förhand. Tror inte brassen frälser oss. Vi måste göra oss av med Fuhre och ev. Rennie så vi kan värva mer spets innan jag vågar hoppas. Hallenius kan kasseras också och Söderqvist.. Ja vad säger man om käre Måns.

Visst, vi har värvat in några trevliga namn, men det ska funka på planen också.

Men nog klarar vi oss från kval nedåt, kul att väcka lite opinion i tråden bara.
Vänster? Inte nöjd med Batan? Jag tycker Batan och Kennedy hittar varandra superfint och Batan jobbar arslet av sig även om han tycks bara ha en fot, vänstern.

Nej egentligen inte. Alldeles för dåligt defensivt. Men visst har haft ett gäng fina matcher. Vill ha en Birkir på vänsterbacken också.
Det Batan gör riktigt bra är att han krigar järnet, är han först upp så är han även först hem! Bra glöd i honom, och jag tycker att han håller defensivt.
Snarare så att han hade ett gäng dippar föregående säsong, men fortfarande fler fina prestationer än dåliga.

Hjälten på Arlanda, stort.
image.jpeg

Det Batan gör riktigt bra är att han krigar järnet, är han först upp så är han även först hem! Bra glöd i honom, och jag tycker att han håller defensivt.
Snarare så att han hade ett gäng dippar föregående säsong, men fortfarande fler fina prestationer än dåliga.
Ledsen men du har fel.
Ja han "krigar järnet" som du skriver och det är "bra glöd i honom", men han håller inte defensivt, så enkelt är det.
Jag skulle gärna se honom och hans inställning på plan, men tyvärr räcker inte kunnandet,
allsvenskan är på en för honom hög nivå.
Capice? :cigar:

Ledsen men du har fel.
Ja han "krigar järnet" som du skriver och det är "bra glöd i honom", men han håller inte defensivt, så enkelt är det.
Jag skulle gärna se honom och hans inställning på plan, men tyvärr räcker inte kunnandet,

Tyvärr har du nog helt rätt... Synd, jag gillar honom som f-n!

Ledsen men du har fel.
Nej inte alls capice på den faktiskt.. :cigar:
Batan håller en tillräckligt hög nivå för allsvenskan, han har den rutin, snabbhet och spelförståelse som behövs för positionen, så jag oroar mig inte ett dugg där.
Batan är en viktig pjäs både defensivt och offensivt, kan du väl inte missat?

[QUOTE="floristen, Batan är en viktig pjäs både defensivt och offensivt, kan du väl inte missat?[/QUOTE]
Jo det har jag missat, defensivt åtminstone.
Kan rabbla upp ett antal situationer förra året när han ställde laget helt på ända, ofta som sista gubbe.
Men visst, när han är med och kommer ångandes in i straffområdet, så hoppas jag också att han någon gång får sin välförtjänta fullträff.
Men inget, ens på träningarna tyder på at det kommer att ske.
Men om han skulle vara kvar och lyckas lyfta sig, så står jag först i kön med mössan i hand.
Gillar killen, men det finns många sköna snubbar jag känner som för den skull inte skall spela vb i Bajens A-lag.
Forza!

[QUOTE="floristen, Batan är en viktig pjäs både defensivt och offensivt, kan du väl inte missat?
Jo det har jag missat, defensivt åtminstone.
Kan rabbla upp ett antal situationer förra året när han ställde laget helt på ända, ofta som sista gubbe.
Men visst, när han är med och kommer ångandes in i straffområdet, så hoppas jag också att han någon gång får sin välförtjänta fullträff.
Men inget, ens på träningarna tyder på at det kommer att ske.
Men om han skulle vara kvar och lyckas lyfta sig, så står jag först i kön med mössan i hand.
Gillar killen, men det finns många sköna snubbar jag känner som för den skull inte skall spela vb i Bajens A-lag.
Forza![/QUOTE]
Absolut, han var ju inte felfri förra året, men att säga att han inte håller defensivt är fel enligt mig. Det har de senaste åren varit rätt så skakigt på vänsterbacken och tycker Batan är en av de backar med bäst spelförståelse där på länge, därför är han viktig.
Lite svårt att känna av formen på spelarna under träningarna, lite tidigt.. men som tur är kommer det lite matcher snart! :)
Känns som batan är lite av en vattendelare bland oss fans, antingen gillar man honom eller så hatas han, lite som Castro sista tiden!
Anyhow, Det visar sig när allt drar igång på riktigt, så vi kan ju återkoppla det i augusti ;)
Forza!

Verkar klart att Linus lämnar för Helsingborg. Jävla tråkigt men hopps att vi fick lite pengar för han.. Hoppas Helsingborg kan få honom att blomma

Verkar klart att Linus lämnar för Helsingborg. Jävla tråkigt men hopps att vi fick lite pengar för han.. Hoppas Helsingborg kan få honom att blomma
Lite är nog det vi får om ens något...Smarason gick ju andra vägen, så någon slags bytesaffär är det nog.
Såg f.ö att Birkir och Batan lirade i kortärmat i söndags.
Spontant snöbollstifo under match - tifogruppen excellerar.:)

Lite är nog det vi får om ens något...Smarason gick ju andra vägen, så någon slags bytesaffär är det nog.
Såg f.ö att Birkir och Batan lirade i kortärmat i söndags.
Spontant snöbollstifo under match - tifogruppen excellerar.:)
Smarason kom på fri transfer, dvs inget byte. Linus var fortfarande under kontrakt med Bajen

Jag är inte något jättestort fan av fotboll. Men ska det va så ska det vara Bajen! Tror detta beror på att min kusin spelade ett tag i truppen när jag började förstå sporten. Troligtvis hjälpte alla signerade tröjor och flaggor man fick!
Det måste snart vara dags att gå och se en match! Längesedan nu

Tänkte bara påminna er om att Bajen spelar mot Östersund på träningslägret nu. Matchen sänds av Cmore så finns "fulstreams" på Facebookgruppen Bajenstreams!

Jag tycker han saknar både kvalité på plan och ryggrad. Skönt att islänningarna kom in på matchen idag. Tim Markström är ju också katastrof..

Alltså 0-3 mot Henkeborg?!:wideyed:
Verkar finnas utrymme för förbättringar...:cigar:
Ja jag var så frustrerad när jag såg matchen så jag orkade inte ens kommentera det här på KS. Jag har fått bilden av att Nanne & Co försöker bygga en fysik på spelarna som är på en högre nivå än sina motståndare så vi kan "spring" sönder dem sista 20?min varje match. Vi ska kunna hota i djupled men deras backar hängde med utan problem. Nä inte alls nöjd med gruppens insats..

Tillbaka
Topp