• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sport - Hammarby

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag är förbannad över att det gick till förlängning, att Billborn inte startade med P16-laget är fan närmast tjänstefel med tanke på matchschemat.
Det enda som gäller nu är att Malmö inte tar hem cupen, sen är jag nöjd.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Citerar Tanken ”vi spelar mot 14 man - elva spelare och tre domare”. Svårt att inte hålla med.
Jag tycker vi gör en bra insats och spelarna kämpar på hårt efter det röda kortet. Två dagars vila från en förlängning(!) och i den hettan är tufft. Vi står emot väldigt bra även om mittbackarna släpper till ordentligt.
 

Johnel

Omega
Viktiga tre idag men fortfarande alldeles för slarvigt, framförallt försvarsmässigt. Och vad håller Paulinho på med, spelar hem när han har lägen att gå framåt? Nej, dags att bänka honom lite så han inser att han behöver steppa upp om han ska lira i Bajen.

Ludwigson är vår bästa spelare just nu, vilken kämpe, krigar efter varenda boll och alltid med i matchen.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Viktiga tre idag men fortfarande alldeles för slarvigt, framförallt försvarsmässigt. Och vad håller Paulinho på med, spelar hem när han har lägen att gå framåt? Nej, dags att bänka honom lite så han inser att han behöver steppa upp om han ska lira i Bajen.

Ludwigson är vår bästa spelare just nu, vilken kämpe, krigar efter varenda boll och alltid med i matchen.
Håller helt med. Fin insats av Aimar också, mogen och smart!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Viktiga tre idag men fortfarande alldeles för slarvigt, framförallt försvarsmässigt. Och vad håller Paulinho på med, spelar hem när han har lägen att gå framåt? Nej, dags att bänka honom lite så han inser att han behöver steppa upp om han ska lira i Bajen.

Ludwigson är vår bästa spelare just nu, vilken kämpe, krigar efter varenda boll och alltid med i matchen.

Håller med till 100%!
Vad händer med "skytteligavinnare" som kommer till oss? Att hata på Imad börjar bli lite gammalt, men han har ju inte direkt rosat marknaden i Bajen på de åren han varit hos oss.
Och Paulinho?!? Trött, oengagerad, sen in i situationer och drar på sig varningar/frisparkar, stillastående, kassa mottagningar och passningar... Bänka honom en stund och spela Ludwigsson!
Sher verkar otroligt stabil och mogen för sin ålder. Kan bli ett riktigt tillskott!

Men f-n vad oroligt det var i stora delar av 2:a igår mot Varberg... Satt som på nålar...
 

Johnel

Omega
Jobbig match idag.

Tycker att vi får se det Bajen vi lärt känna under säsongerna 18/19 under sista 25 i första. Därefter skiter det sig totalt.

Widgren och Jeppe var, ursäkta språket, klappkassa idag. Och hur tänker man när man byter ut Ludwigson?

Hade vi satt ett par av våra målchanser hade matchen sett helt annorlunda ut. Det sitter helt enkelt inte. Tycker vi tar emot bollarna felvänt för ofta och spelar hem istället för upp. Vi har ett offensivt lag, utnyttja det Billborn för faaan!!

Nej, nu börjar man tröttna lite.

Suck...
 
– Kan man inte träffa en ladugårdsvägg från fem meter är det svårt att vinna fotbollsmatcher, säger Stefan Billborn i Dplay.
Bra där Stefan, nu vet jag att en ladugårdsvägg är 7,32x2,44!
Forza!!!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
När vann vi senast Häcken borta? Ska inte ta gift på det men jag undrar om det inte var långt före jag själv fick gå på bolaget (och jag är 30+).
Vi saknar udden, det där rövhålet på topp. Ingen har ersatt Djurdic vare sig i energi eller produktion, det är något som stör mig mer än det mesta. I fjol släppte vi in två och tre bollar man fick med oss poäng iaf, iår lyckas vi inte peta in tillräckligt för att spelidén ska funka. Blir till att tänka för JJ och Billborn, hur ska vi ersätta energin som bråkade bort sig till Kina?

Sen tycker jag vi ska se serien som den är; det verkar bli en jämnare allsvenska än på länge. Elfsborg slog SvMFF igår, det Elfsborg vi kryssade. Falken som varit helt under isen kryssade ISIS på Kompisvallen. Sirius (!) ligger just nu tvåa och det Kalmar som Hyrgårn slog med 5-0 ligger på samma poäng som just de hemlösa stackarna som förpestar vår arena.

Det är en lång serie. Ifjol pissade vi bort guldet Kalmar borta. För två år sedan slutade vi lira boll i september vilket sabbade allt. Om vi ska ha en svacka låt det vara nu när alla andra verkar vara lite skakis. Forza.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har en fråga... Borde var rätt tråd att fråga i...
Har en bekant från Skåne som letar lägenhet att hyra i södra Stockholm då hennes son ska börja lira i Hammarby. Han följer alltså Zlatan från MFF till Bajen. Borde helt klart vara värt några pluspoäng eller?
De söker en 2-3:a på södra sidan. Grabbens lag tränar i Årsta om jag fattar det rätt. Tips mottages tacksamt antingen om någon här har någon lya eller om ni har någon kontakt. Dra ett PM!!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jaha... Peking idag. Vad känner ni? Själv var jag inte ens taggad inför förra helgens derby. Känns sjukt oinspirerat bland spelar á och oinspirerande för mig.
Skönt med en vinst senast iofs. Är det nu det vänder? Måste få till effektiviteten!

Forza för fan! Ska försöka tagga till ikväll. Peking kan bli en bra match. 3 poäng är ett måste!
 

Johnel

Omega
Jaha... Peking idag. Vad känner ni? Själv var jag inte ens taggad inför förra helgens derby. Känns sjukt oinspirerat bland spelar á och oinspirerande för mig.
Skönt med en vinst senast iofs. Är det nu det vänder? Måste få till effektiviteten!

Forza för fan! Ska försöka tagga till ikväll. Peking kan bli en bra match. 3 poäng är ett måste!

Väldigt skönt med derbyvinst senast.

Tror mycket avgörs idag. Ska vi vara med i toppen måste vi vinna idag. Tror dock på kryss.
 
Topp