• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stanley Cup 2015

Gavve

Greven
2-Faktor
Brukar väl vara tvärtom för alla andra lag, att spelarna inte ska röra pokalen innan de vinner cupen eller åkt ut men som du sa det gick trots (eller tack vare) det bra föra gången NYR tog hem cupen.
Man ska inte helt räkna ut Rangers även om jag inte tror de räcker hela vägen.

Det jag menade... men ska inte ta på den men för rangers har det ju funkat tidigare hehe
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Boston åkte på däng mot redan avhängda Florida inatt vilket innebär att Islanders är klara. Står nu mellan Pens, Senators och Bruins om den sista två "wild-card" där Senators och Pens möts inatt. I praktiken är Ottawa redan slutspelsklara och Pens behöver i praktiken bara 1 poäng i det mötet tack vare Bruins förlust inatt.

Marc-Andre Fleury ja... draftad som 1a 2003, totalt idiotiskt att överhuvudtaget drafta målvakter, bara chansningar eftersom utvecklingskurvan för målvakter inte direkt är förutsebar. Betänk dock att han hållt 8 nollor iår på 62 matcher och att de första 7 av dessa sattes på typ de första 30 matcherna han lirade. Förvisso ingen matchvinnare a'la Carey Price, Jonathan Quick eller Henke men jag tror nog han kan hitta formen.

Grym koll du har gavve, me like it! Dom slog Pittsburgh i bara farten i natt, kommer bli en hård och jämn match mot Washington tror jag?! Tror dock att Islanders går vidare med 4-2 i matcher, trots att Washington har en skarp avslutare och framspelare i Ovetjkin och Bäckis.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Såja... WSH vinner assistligan och målligan! Pang...


Skärmavbild 2015-04-12 kl. 07.44.11.png
Skärmavbild 2015-04-12 kl. 07.44.33.png

Vad tippar vi första omgången?

Ottawa - Montreal, MTL går vidare
Detroit - Tampa, TBL går vidare
Pittsburgh - Rangers, NYR går vidare
Islanders - Washington, NYI går vidare

Minnesota - Blues, STL går vidare
Chicago - Nashville, CHI går vidare
Winnipeg - Anaheim, ANA går vidare
Calgary - Vancouver, VAN går vidare

Skärmavbild 2015-04-12 kl. 07.45.07.png
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Såja... WSH vinner assistligan och målligan! Pang...

Vad tippar vi första omgången?

Ottawa - Montreal, MTL går vidare
Detroit - Tampa, TBL går vidare
Pittsburgh - Rangers, NYR går vidare
Islanders - Washington, NYI går vidare

Minnesota - Blues, STL går vidare
Chicago - Nashville, CHI går vidare
Winnipeg - Anaheim, ANA går vidare
Calgary - Vancouver, VAN går vidare

Skulle nog tippa likadant förutom att jag tror mer på Washington än NYI.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Skulle nog tippa likadant förutom att jag tror mer på Washington än NYI.


Hehe, jag har följt i princip, samtliga matcher som WSH spelat de senaste fem åren, ska man tro på mönstret så torskar dom nu oavsett hur bra dom varit innan... (Hoppas gvs på WSH men vill inte jinxa heller hehe)
 

Carlton

Cartier
Såja... WSH vinner assistligan och målligan! Pang...

Vad tippar vi första omgången?

Ottawa - Montreal, MTL går vidare
Detroit - Tampa, TBL går vidare
Pittsburgh - Rangers, NYR går vidare
Islanders - Washington, NYI går vidare

Minnesota - Blues, STL går vidare
Chicago - Nashville, CHI går vidare
Winnipeg - Anaheim, ANA går vidare
Calgary - Vancouver, VAN går vidare


Ser bra ut men det känns som att någon utav underdogsen Nashville eller Calgary går vidare. Calgary verkar vara riktigt hungriga.
 

SSL

Audemars
Vad tippar vi första omgången?

Ottawa - Montreal, MTL går vidare
Detroit - Tampa, TBL går vidare
Pittsburgh - Rangers, NYR går vidare
Islanders - Washington, NYI går vidare

Minnesota - Blues, STL går vidare
Chicago - Nashville, CHI går vidare
Winnipeg - Anaheim, ANA går vidare
Calgary - Vancouver, VAN går vidare

Enda ändringen är Detroit. Annars lika.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Såja... WSH vinner assistligan och målligan! Pang...


Skärmavbild 2015-04-12 kl. 07.44.11.png
Skärmavbild 2015-04-12 kl. 07.44.33.png

Vad tippar vi första omgången?

Ottawa - Montreal, MTL går vidare
Detroit - Tampa, TBL går vidare
Pittsburgh - Rangers, NYR går vidare
Islanders - Washington, NYI går vidare

Minnesota - Blues, STL går vidare
Chicago - Nashville, CHI går vidare
Winnipeg - Anaheim, ANA går vidare
Calgary - Vancouver, VAN går vidare

Skärmavbild 2015-04-12 kl. 07.45.07.png
Bra tippning, efter första matcherna så är det bara Calgary som avvikit från dina gissningar!

Jag har själv alldeles för dålig koll På NHL, får bli senare i livet när man bara har ett jobb som behöver skötas och inte en massa plugg ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
JakobZ tungt att börja med en 4-1 torsk hemma... :confused:


Haha skoja inte... Kändes sjukt ovärt att vara vaken inatt... Men som sagt, WSH levererar aldrig när det gäller...


Jävligt surt, om inte annat för att Kalle J, aka mr. Washington är en väldigt trevlig fillur så bara för hans skull så hade jag gärna sett att Washington tagit NYI. Men några vänder kvar.


Calle Johansson är inte med i staben längre :(

Bra tippning, efter första matcherna så är det bara Calgary som avvikit från dina gissningar!
Jag har själv alldeles för dålig koll På NHL, får bli senare i livet när man bara har ett jobb som behöver skötas och inte en massa plugg ;)
Haha du skojar va? Som student har man ju all tid i världen... Man hinner ju lätt att bränna av en 20-30h på jobbet och sådär en 40h på klocksnack, utöver plugget (100-200%) hehe
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Haha skoja inte... Kändes sjukt ovärt att vara vaken inatt... Men som sagt, WSH levererar aldrig när det gäller...





Calle Johansson är inte med i staben längre :(


Haha du skojar va? Som student har man ju all tid i världen... Man hinner ju lätt att bränna av en 20-30h på jobbet och sådär en 40h på klocksnack, utöver plugget (100-200%) hehe


Därför man streamar matchen FRÅN nattjobbet... Sk winwin. Betalt för att se hockey! Passande nog så arbetar jag i natt och kommer således att följa detroit i natt.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Haha du skojar va? Som student har man ju all tid i världen... Man hinner ju lätt att bränna av en 20-30h på jobbet och sådär en 40h på klocksnack, utöver plugget (100-200%) hehe

Med hundar och sambo så försvinner en hel del av tiden där :p

Därför man streamar matchen FRÅN nattjobbet... Sk winwin. Betalt för att se hockey! Passande nog så arbetar jag i natt och kommer således att följa detroit i natt.

Jag jobbade natt på boende innan, det var drömmen.. Saknar det lite nu! Det bästa var dock att jobba sovande natt ;)
Vad jobbar du med?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Härlig match av Detroit borta mot tampa i natt. Blev lite förvånad när de ställde den relativt orutinerade Petr Mrázek i mål. Dock så gjorde 23 åringen en fantastisk slutspelsdebut och tog 44 av 46 puckar. Värt att notera är även att Pavel Datsyuk var på lysande humör och satte 2 mål i 3-2 vinsten. Där Detroit endast lyckades få totalt 14 puckar på mål!? Go Wings!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Härlig match av Detroit borta mot tampa i natt. Blev lite förvånad när de ställde den relativt orutinerade Petr Mrázek i mål. Dock så gjorde 23 åringen en fantastisk slutspelsdebut och tog 44 av 46 puckar. Värt att notera är även att Pavel Datsyuk var på lysande humör och satte 2 mål i 3-2 vinsten. Go Wings!

Hehe aa ruggig effektivitet från Detroits sida, 14-46 i skott liksom
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hoppas det går bättre ikväll för Islanders, sist så fick Washington 2 gratis mål när Islanders spelare fick sina klubbor trasiga, WSH gjorde det bra och var effektiva och utnyttjade situationerna. Nu leder vi inför sista perioden iaf Lets GO Islanders Lets, GO!

Skönt att även Pittsburgh tog revansch senast mot NY Rangers!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...YES, så skall en slipsten dras, Tavares behöver bara 15 sekunder på sig i förlängningen! 2-1 i matcher nu mot Washington :cigar:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
WSH med sin fantastiska bredd borde alltså kunna leverera även när NYI effektivt stänger Ovetjkin då hehe


Bäckis vann assistligan men ok...

För övrigt: vilka jävla pajasdomare idag... "knä"tackling från Wilson. Borde varit diving på islanders... Sen charging? Wisniowski ska fan veta att om man står vid sargen med ryggen mot spelet så får man lyfta på huvudet och kunna ta en jävla tackling... Jävla sopa.
 
Topp