• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stanley Cup 2015

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
3-0 hemma till rödvingarna. 2-1 i matcher. Bra där!

Skönt också att Abdelkader är tillbaka. Han var grym i kväll och drog upp tempot.
Född och uppväxt i Michigan, lirade high school och college hockey för Michigan innan han kom och slog igenom i grand rapid griffins (Detroits farmarlag i AHL). Innan han tag en plats i red wings. En lokal kille med ett uppoffrande spel och ett jävla hjärta för laget. Det känns tyvärr allt för ovanligt idag.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Bäckis vann assistligan men ok... Jävla sopa.

nog för att Bäckis är en världsspelare men det är väl inte helt ovanligt att de i toppen av målligan också har en radarpartner som kommer i toppen av assistligan? ;) Överlag finns det många duos genom åren i NHL som klarat sig sämre på egen hand. Ovetjkin torde vara ett toppexempel. Bäckström står mer på egna ben men han hade aldrig vunnit assistligan utan Ovetjkin.

Lite statistik om du börjar bubbla om "substans" etc; tar bara upp sådana tillfällen då båda var vinnare alltså inte om den ena kom etta och den andra tvåa (då kan man hålla på ett tag):
Foppa vann assistligan 02/03 och Hejduk målligan samma år. Thornton vann assistligan 05/06 (spelade iofs "bara" 58 matcher i SJS) och Checheo (toksopa) vann målligan. Lemiuex kammade hem båda titlarna själv 95/96 (då även Francis var delad 1a i assistligan)

Sen hade Adam Oates vunnit assistligan både 90/91 och 93/94 om han varit hel 90/91 och cam neely hade varit det 93/94 (50 mål på 49 matcher).
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
nog för att Bäckis är en världsspelare men det är väl inte helt ovanligt att de i toppen av målligan också har en radarpartner som kommer i toppen av assistligan? ;) Överlag finns det många duos genom åren i NHL som klarat sig sämre på egen hand. Ovetjkin torde vara ett toppexempel. Bäckström står mer på egna ben men han hade aldrig vunnit assistligan utan Ovetjkin.

Lite statistik om du börjar bubbla om "substans" etc; tar bara upp sådana tillfällen då båda var vinnare alltså inte om den ena kom etta och den andra tvåa (då kan man hålla på ett tag):
Foppa vann assistligan 02/03 och Hejduk målligan samma år. Thornton vann assistligan 05/06 (spelade iofs "bara" 58 matcher i SJS) och Checheo (toksopa) vann målligan. Lemiuex kammade hem båda titlarna själv 95/96 (då även Francis var delad 1a i assistligan)

Sen hade Adam Oates vunnit assistligan både 90/91 och 93/94 om han varit hel 90/91 och cam neely hade varit det 93/94 (50 mål på 49 matcher).

Hehe själva grejen är ju att han har ju presterat utan Ovechkin i slutspelet. Dock är det ju NHL:s bästa radarpar och det är ju inget fel med det.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Det är sjukt hur Tavares inte får mer uppmärksamhet, jag vågar hävda att han är en lika stor stjärna som Ovi, Crosby etc.. Eller vad tycker du? Jag tycker han är klass rakt igenom.

Tavares är stjärna. Var nominerad till Hart för 2 år sedan och hade garanterat blivit det förra året om han inte var skadad. Toppkandidat iår så nog får han uppmärksamhet
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det är sjukt hur Tavares inte får mer uppmärksamhet, jag vågar hävda att han är en lika stor stjärna som Ovi, Crosby etc.. Eller vad tycker du? Jag tycker han är klass rakt igenom.

Han är grym, snurrar ju upp alla backpar i WSH hela tiden. Är alltid nervös när han har pucken...

Han är dock mer lik Crosby i sin spelstil än Ovechkin tycker jag

Tavares är stjärna. Var nominerad till Hart för 2 år sedan och hade garanterat blivit det förra året om han inte var skadad. Toppkandidat iår så nog får han uppmärksamhet

Tråkiga är väl att han kommer åka ut i första rundan bara ;)
 

Carlton

Cartier
Han är grym, snurrar ju upp alla backpar i WSH hela tiden. Är alltid nervös när han har pucken...

Han är dock mer lik Crosby i sin spelstil än Ovechkin tycker jag

Jo precis, väldigt lik Crosby faktiskt. Skillnaden som jag ser det är att Crosby har otroligt bra forwards runt sig hela tiden medan Tavares ändå lyckats leverera trots att han inte har lika hög standard på forwardsen runt sig. Nämnde Ovi mest för att jämföra stjärnstatusen ^^ Blir kul att se om de lyckas stoppa Tavares framöver, annars kan det nog bli en obehagligt jämn serie.
 

Carlton

Cartier
Tavares är stjärna. Var nominerad till Hart för 2 år sedan och hade garanterat blivit det förra året om han inte var skadad. Toppkandidat iår så nog får han uppmärksamhet

Absolut, tycker ändå att NHL är duktiga på att uppmärksamma honom. Det jag menade kanske grundar sig i att jag själv av någon dum anledning underskattat honom lite, eller iallafall hans status, och därför dragit slutsatsen att andra också gör det.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Absolut, tycker ändå att NHL är duktiga på att uppmärksamma honom. Det jag menade kanske grundar sig i att jag själv av någon dum anledning underskattat honom lite, eller iallafall hans status, och därför dragit slutsatsen att andra också gör det.

Sant, ändå konstigt då han chefat i vm några ggr. Å andra sidan har ju islanders varit ett ganska anonymt lag, inga namnkunniga svenskar etc
 

SSL

Audemars
Jets vs Ducks är jämnare än vad jag trodde. Trodde på 4-0 till Ducks, så Jets får gärna gå vidare. Även fast jag tror Ducks tar det.
 

SSL

Audemars
Jets vs Ducks är jämnare än vad jag trodde. Trodde på 4-0 till Ducks, så Jets får gärna gå vidare. Även fast jag tror Ducks tar det.

Haha vad trött jag är....trodde Jets vunnit en match och att det stod 2-1 i matcher till Ducks. Står ju 3-0 o just nu 1-2 till Ducks :D:blackeye:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Såja, kul att se att Kuz har kommit igång... Mycket bra tryck idag, Holtby bra i kassen... Islanders klarar inte av att spela det fysiska spelet i 60 min... Mkt bra.
 

SSL

Audemars
image.jpg
 

Carlton

Cartier
Min gissning att Calgary skulle bli giftiga verkar ju ha stämt. 4-2 mot Vancouver är verkligen ett styrkebesked i mina ögon.
 

GurraG

Cartier
Bor i Boston och är såklart Bruins fan men eftersom dom inte lyckades ta sig till slutspelet får man kolla på dom som gör det...

Jag att det är Rangers år i år. Dom vill ta revansch för att dom inte lyckades ta cuppen förra året och dom vann hela grundserien utan att egentligen vara så djävla bra, dom var bara väldigt duktiga på att hitta ett sätt att vinna, och det är ju precis det slutspelet handlar om.
 

Carlton

Cartier
:nailbiting:

Caps dominerar matchen helt, islanders har typ fem skott totalt med sju min kvar av period två... Dock lär väl Caps släppa in en billig kontring och åka ut i game 7, som vanligt :banghead:

Matchen är minst sagt ensidig än så länge.. Har inte sett mer än en tidigare match i serien och har redan ont i kroppen av att titta.. Herregud vad fysiskt båda lagen spelar.
 
  • Like
Reactions: ZQT

ZQT

The Banker
2-Faktor
Matchen är minst sagt ensidig än så länge.. Har inte sett mer än en tidigare match i serien och har redan ont i kroppen av att titta.. Herregud vad fysiskt båda lagen spelar.


Såja... Sjukt rättvist med tanke på matchens utformning hittills...

Kul att se lite riktigt fysiskt spel, tidigare i serien har det mest bestått av WSH som sätter in hårda tacklingar mot sargen och Islanders som kör mest cheap-shots, slashings, efterslängar osv... Jag tycker att, över sju matcher, ser man verkligen vilket lag som är det bättre, men sen är ju Caps så jävla värdelösa i slutspelet så dom lär väl torska även om de spelar mer rent och har bättre material.
 

SSL

Audemars
Conference semi

Eastern
Rangers - Capitals
Canadiens - Lightning/Red Wings

Western
Blackhawks - Wild
Ducks - Flames
 

SSL

Audemars
Underskattas bör ej Wild göras. Dom kan skrälla till Stanleyfinalen. Zach är grym och spinner vidare från förra årets slutspel. Orkar Zach bära så har vi ett giftigt lag där. Rangers är dock mer allround, så vi snackar inte Lord Stanley när vi snackar Wild.
 
Topp