• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stanley Cup 2015

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det är dessvärre "tänket" om att man ska särbedöma nivån beroende på tillfälle och/eller spelare, som gör det hela mer problematiskt och förstör sporten.

En domare ska se allt, vara helt opartisk och exakt följa reglerna. Detta är naturligtvis omänskligt, och därför borde tekniken användas ännu mer istället.


Det är ju självklart att man ska vara mer försiktig som domare och inte vara och peta i matchen när det är game 7. Gå in och ta en 2:a roughing i onödan händer ju inte i game 7.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Boyle vilken jävla flöjt...

Bäckis har knappt styrfart när han går in i situationen och alla Rangers fans vill ha 2+10 checking to the head...

Kul match! Haters gonna hate alla medgångssupportrar hos Rangers.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
image.jpg
 

SSL

Audemars
Vilket skott av Alex. Såg första perioden inatt, sen pallade jag inte mer. Var sjukt seg match. Men Alex handleder är det inget fel på.

Ducks visar musklerna direkt. Perry 2+2 och Getzlaf 1+3.
 

SSL

Audemars
Vilken match mellan Wild och Hawks. Hawks gick upp till 3-0 i första, efter två perioder stod det 4-3 efter att Wild hämtat upp till 3-3, men Hawks gjorde 4-3 med en minut kvar. Sista perioden mållös. Kommer bli en rolig serie att följa. 6 matcher blev det förra året mellan dom, tror på 7 nu i år.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Hehe, fan va lack jag hade blivit om det målet hade varit mot Caps.... :D
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Burakovsky, chef... Skillnaden i caps från förra och förrförra säsongerna är att när inte bäckis och ovi går in och levererar så håller nu Holbeast sig tight som fan och rookies som går in och gör viktiga kassar (Kuz mot Islanders och Bura mot NYR)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nu såg jag inte förlängningen men tyckte wsh kändes hetare o farligare o det mesta. Starkt att kvittera så sent


WSH är bättre än NYR i den här serien. Jag trodde helt tvärtom när matchserien började men utfallet blev helt annorlunda. Delvis för att rookies såsom Kuz och Bura har avgjort varsin match, Ovi har levererat sjuka mål, Bäckis är ständigt bra i uppspel och att plocka bort NYR:s nyckelspelare och sist och viktigast, Holtbeast har varit helt sinnes...

WSH vinner serien i Verizon Center måndag morgon, helt objektivt.
 

par

Patek
2-Faktor
WSH är bättre än NYR i den här serien. Jag trodde helt tvärtom när matchserien började men utfallet blev helt annorlunda. Delvis för att rookies såsom Kuz och Bura har avgjort varsin match, Ovi har levererat sjuka mål, Bäckis är ständigt bra i uppspel och att plocka bort NYR:s nyckelspelare och sist och viktigast, Holtbeast har varit helt sinnes...

WSH vinner serien i Verizon Center måndag morgon, helt objektivt.

Aaa matcherna präglas verkligen av att båda lagen har extremt duktiga målvakter. Sen tycker jag nog båda lagen saknar den där sista spets offensiven som Ducks besitter exempelvis
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Aaa matcherna präglas verkligen av att båda lagen har extremt duktiga målvakter. Sen tycker jag nog båda lagen saknar den där sista spets offensiven som Ducks besitter exempelvis


Aa ducks kommer nog fan ligga bra till på bucklan tror jag...

Kollar man statistiken så har NYR sämre kapitalisering på sina avslut, de är mindre effektiva än Caps. Delvis där skillnaden ligger. En annan extremt viktig skillnad är övertaget i tekningscirkeln, Beagle, Kuz och Bäckis ligger typ på mellan 55-65% och det är riktigt bra. Man får starta med pucken oftare.

Däremot är det erkänt svårt att slå NYR i MSG, sen om det beror på domare eller annat låter jag vara osagt, men kollar man på statistik på bortdömda mål mot NYR i MSG så är det mest i serien. Caps fick ett felaktigt bortdömt igår t.ex. och dessutom har man tagit orimligt många utvisningar på Caps i tidigare matcher i serien.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker fortfarande NYR ser läskigt bra ut. Får man bara hål på Holtby på söndag så tror jag att man äntligen kan gå hela vägen. Vinner Caps så tar väst hem det i vanlig ordning..
 

SSL

Audemars
Mål efter 40 sek och med 0,3 hundradelar kvar av samma snubbe. NYR 2-0 Caps efter första.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Mål efter 40 sek och med 0,3 hundradelar kvar av samma snubbe. NYR 2-0 Caps efter första.

Tänkte skriva att det blir väl 2-2 och övertid där NYR torskar men blev 3-1 precis innan jag hade tryckt på "svara" så kanske blir ett till möte på onsdag. :)
Men snyggt "turmål" det där med 0.3 sek kvar, gäller att ta vara på möjligheterna.
 

SSL

Audemars
Tänkte skriva att det blir väl 2-2 och övertid där NYR torskar men blev 3-1 precis innan jag hade tryckt på "svara" så kanske blir ett till möte på onsdag. :)
Men snyggt "turmål" det där med 0.3 sek kvar, gäller att ta vara på möjligheterna.

Verkligen tur. Men tycker många av Washingtons mål i den här serien har varit turmål med konstiga studsar o annat. Så det är lite turmålens serie detta.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Verkligen tur. Men tycker många av Washingtons mål i den här serien har varit turmål med konstiga studsar o annat. Så det är lite turmålens serie detta.

Man ska ha lite tur ibland men framför allt kunna ta vara av det när man väl får det.

Och där blev det 4-1
 

SSL

Audemars
Galet med game 7 i New York. Svårt att se Rangers släpper den till Caps.

Tror Ducks slår ut Calgary nu i natt/morgon.

Lightning slår ut Montreal.

Så Rangers-Lightning och Ducks-Blackhawks blir conferensefinalerna. Tunga matcher ;)
 
  • Like
Reactions: par
Topp